op 14-10-2023 04:42 PM
Wij gebruiken al een paar jaren naar zeer grote tevredenheid een qled tv van samsung en een soundbar, deze werkte tot een oaar weken terug helemaal top. Ineens doet arc het niet meer ik krijg geen geluid meer door hij staat er wel op maar doet geen geluid geven. Als ik digitaal doe dan doet de soundbaar het wel met de tv. Ik heb een nieuewe kabel gekocht voor arc deze maakt geen verschil de vorige was ook een speciale kabel hiervoor.
de soundbar is niet stuk tv ook niet het lijkt erop dat de aansluiting van de tv box dan niet meer werkt met arc maar de soundbar gaat wel mee aan en uit met de tv erg raar
ik heb de tv ook al gereset. Maar dat helpt ook helaas niet. Onze tv is een QE55Q90RALgeen goedkoop ding
Soundbar is model HW-E450/XN
wat te doen ?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 18-10-2023 04:43 PM
Hoi martijn de optische kabel werkt wel goed alleen hdmi arc werkt dus niet. Via optisch moeten we een extra afstandbediening gebruiken vandaar dat dat iets lastiger is. En omdat arc altijd top werkte is het extra vervelend op die wijze. Maar optische verbinden werkt wel gewoon.
ook bleuthoot met een ander apparaat werkt naar behoren.
op 18-10-2023 04:47 PM
Nou kan het aan de leeftijd van je soundbar liggen maar ook met optisch zou dit moeten werken. Ik kan me goed voorstellen dat je dan liever een HDMI verbinding wilt hebben.
Je kan dan het beste een nieuwe afspraak maken voor een Hulp-op-Afstand sessie om de HDMI poorten te laten resetten.
Groeten,
Martijn
22-10-2023 01:05 PM - bewerkt 23-10-2023 11:37 AM
In ieder geval ligt het zeker niet aan de soundbar deze op een andere samsung tv aangesloten en arc werkte gelijk
op 23-10-2023 03:31 PM
Nou de tv weer reset gedaan helaas geen verbetering buiten het feit dat via bleuthoot de afstandbediening nu wel werkt. Er zal toch een monteur moeten komen 😢
op 23-10-2023 04:12 PM
Nou niu wat een feest als je tv 2 jaar is geen garantie op een onderdeel dat echt wel langer mee mag gaan. Het zijn geen pixels maar een hdmi die niet werkt naar behire,
voorrijkosten 93 euro uurprijs 65 euro onderdeel kosten en ga maar door.
een tv moet echt wel gewoon normaal 5-10 jaar mee kunnen een dure tv zoals wij hem kochten. Ik vind het zeer zeer slecht zoals ik nu door de medewerker gehoord ben.
ook is er zoeiets als consumentenrecht. Een tv moet echt wel een aantal jaren goed zijn.
Bij een omderdelen verkoper kan ik goedkoper een nieuwe connectbox kopen dan er een laten repareren. Wat een kutzooitje zo.echt schandelijk.
ik ga uitzoeken wat ik hier mee kan doen. Baal echt tot en met hiervan
op 24-10-2023 10:56 AM
Is het miss mogelijk een andere connectbox te kopen?
op 25-10-2023 11:52 AM
26-10-2023 09:25 AM - bewerkt 26-10-2023 09:26 AM
Volgens het consumentenrecht in nederland zou samsung toch moeten regelen dat mijn tv isseu gemaakt zou moeten worren jullie roepen het garantie maar een tv hoort langer mee te gaan zonder problemen. Echter samsung vind dat je dan moet gaan betalen. Hiermee voldoet Samsung niet aan de rechten van mij als consument. Een tv van 2000 euro waar een onderdeel van stuk is binnen 3 jaar moet kosteloos gerepareerd worden
op 26-10-2023 09:41 AM
Je kan de TV uiteraard wel aanmelden voor een reparatie, omdat de fabrieksgarantie voorbij is worden er wel kosten voor berekend. Wel houden we hierbij rekening met de leeftijd van je TV. Naast de fabrieksgarantie heb je ook een wettelijke garantie, je kan met de verkoper dan in gesprek gaan om te kijken wat de mogelijkheden hierin zijn.
Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/3sHIw2F
Groeten,
Martijn