Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

horizontale strepen

(Onderwerp aangemaakt op: 28-09-2020 06:55 PM)
874 Weergaven
jaimy2
Journeyman
Opties

Goedemiddag, 

10 maanden geleden heb ik de Samsung QE49Q70R aangeschaft bij de mediamarkt. Een paar weken terug kwamen er opeens strepen in het beeld, deze strepen zijn van binnenuit. Ik heb contact opgenomen met de Mediamarkt die ons in contact bracht met CE Repair. CE Repair is lang geweest en heeft ons verteld dat het onze eigen schuld is en dat het niet onder de garantie valt. Er werd gezegd dat wij de keuze hadden om de televisie voor 600 euro te maken.

De schade is niet door ons zelf aangebracht. De horizontale strepen waren eerst alleen bovenin het beeld te zien maar nu over het hele beeld. Is er iemand die mij kan vertellen wat onze rechten zijn?

De schade zit niet op het scherm aan de buitenkant maar alleen van binnenuit.

Mvg.

WhatsApp Image 2020-09-28 at 12.59.23.jpeg

0 Likes
17 Antwoorden
jaimy2
Journeyman
Opties

Goedenavond,

Het is jammer dat het gezien wordt dat het onze schuld is, de inwendige barsten zijn steeds erger geworden aan het begin was er nauwelijks iets te zien. Hieronder de foto's die gemaakt zijn op 19 augustus. 

Als er iets tegen de tv aan gekomen zou zijn dan lijkt het mij dat dit ook aan de buitenkant zichtbaar moet zijn en zoals u op de foto ziet wanneer de tv uitstaat is er niets te zien. 

Mvg. 

WhatsApp Image 2020-09-28 at 18.25.04.jpeg

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @jaimy2 , Jaimy,

De foto waarop de tv uitstaat (staat een deur) is niet te beoordelen. Alleen een reflectie te zien van een soort aquarium.

Op bijgevoegde foto is duidelijk een impact te zien met uitlopers in verschillende richtingen.

Deze hoeft niet aan de buitenkant voelbaar te zijn en kan nooit van binnenuit ontstaan zijn.

Ik heb meerdere van dit soort foto's gezien..

image.png

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
jaimy2
Journeyman
Opties

Er is zeker niets tegen aangekomen. De televisie staat altijd stil in de hoek en niemand die eraan zit. Als ik op internet ga lezen zie ik genoeg verhalen van mensen die hetzelfde hebben. 

Zo lees ik op het internet het volgende:

Het spontaan scheuren van een scherm komt echter wel eens voor als deze onder de omlijsting is ontstaan. (nader onderzoek in onze werkplaats heeft bij deze gevallen aangetoond dat enkele van  deze schades ontstaan zijn door een foute fabricage of door stoten tegen de omlijsting).

In het artikel van de consumentenbond wordt aangegeven dat er één tv is onderzocht door een onafhankelijk bedrijf met de volgende conclusie:

‘Daar zijn de televisie gedemonteerd en uitgebreid onderzocht met een microscoop, waaruit bleek dat de schade door een interne kortsluiting was veroorzaakt. Dit zorgde voor zo’n hitte op een specifieke plek achter het scherm, dat het daar barstte. Het ging dus om een defect van de tv’s zelf en dat valt natuurlijk wél onder de garantie.’

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @jaimy2 , Jaimy,

Niet echt objectief, want er staat niet bij over welke tv's het ging. Wat is 'komt wel eens voor'?

'Of door stoten tegen de omlijsting'? Lijkt me ook niet gezond. 'Dat er één tv is onderzocht' lijkt me ook niet objectief.

Dat er met een microscoop gezocht moet worden, geeft te denken. Ik heb de foto's ook nog aan een collega laten zien.

Heeft dezelfde conclusie als ik. Nu zijn er dus drie, ik, mijn collega en CE repair, partijen die dezelfde mening hebben.

Als dit achterhaald moet worden, dan zal de tv toch open moeten. Als er iets gevonden wordt, dan kan de garantie ingezet worden.

Als er niets wordt aangetroffen, dan zijn de kosten voor de eigenaar. Het lijkt me lastig om hier een besluit over te nemen. Misschien kan Hulp op Afstand nog iets voor je betekenen.

Houd me in ieder geval even op de hoogte..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
SjorsK
Maestro
Opties

In mijn dagelijkse leven maak ik zelf vaak genoeg diagnoses van schermen (Monitoren, Laptops etc.) en dit soort "schade" is eigenlijk altijd dat er iets per ongeluk tegen aan is gekomen (Meestal een laptop dichtgeklapt met sleutels d'r in). De schade van hitte komt meestal eerst voor in de vorm van een lichte verkleuren en zal eerst een krak veroorzaken voordat het een barst wordt, eerlijk gezegd heb ik maar een keer mee gemaakt dat er op deze manier een ster gevormt was maar het paneel was in deze situatie rond deze vlek helemaal verkleurd. 

Dat gezegd te hebben, gelukkig ben ik geen garantie afhandelaar dus zal mijn oordeel zeker niet leidend zijn. Maar de kans dat een fabrikant (ongeacht merk) dit dekt onder de complementaire fabrieksgarantie is vrijwel nihil. (Je kan het natuurlijk proberen, maar uiteindelijk zal de reparateur het eindoordeel bepalen en dat zal denk ik niet afwijken van mijn oordeel, in het geval dat het niet onder de fabrieksgarantie valt zal je gelijk al moeten betalen voor de onderzoekkosten). 

De kans dat een verkoper er mee eens wordt gezien ze wettelijk verantwoordelijk zijn is groter, maar het bewijs tegen je is aanzienlijk groter dus dat gaat een discussiepunt worden. Stel dat je een verzekering hebt voor "onopzettelijke schade" dan zou ik het daar op gooien, dan heb je een kans dat je het zonder al te veel problemen hersteld krijgt. 

Dat gezegd te hebben, ik gun je van harte een kosteloze reparatie - Helaas ben ik bang dat dit het niet gaat worden. 

Mij gaat het er om dat je een advies hebt waar je wat aan hebt, ik weet dat dit vervelend is maar ik hoop je in ieder geval weet via welke route je het beste de kosten zou kunnen verhalen. 

jaimy2
Journeyman
Opties

Bedankt voor de reacties. Wanneer ik de schade zelf heb aangebracht zou ik hiervoor zeker mijn verantwoording nemen maar dit is niet het geval. De tv is pas 10 maanden oud en ik zou graag willen dat de tv onderzocht wordt. Als ik zeker weet dat er iets tegen de tv is aangekomen dan zou ik dat natuurlijk niet willen, maar ik ben zeker van mijn zaak dat er niets tegen de tv is aangekomen. 

Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Gebruik maken van je inboedelverzekering lijkt me veel handiger, er is gewoon iets tegen aan gekomen. Of je zult een onafhankelijk bedrijf moeten inschakelen om onderzoek te doen en zo je gelijk proberen te krijgen, vermoed dat het 4x zo duur is.

Stars-Moderator-signature-800x200-2
BruceH
Community Manager
Opties

Als het reparatiecentrum heeft beoordeeld dat dit gebruikersschade is, dan kunnen wij als fabrikant zijnde hierin niets voor je betekenen, helaas.

rsz-846676
0 Likes