op 18-05-2020 09:08 PM
Zojuist mijn Samsung QE82Q70 opgestart en tot mijn schrik zie ik allemaal dunnen horizontale beeldlijnen om de 2 mm. Tv aan en uit gezet, kabels nagekeken, diverse bronnen nagekeken, software update (geen update), tv gereset. Maar helaas nog geen resultaat
.
Opgelost! Ga naar oplossing.
19-05-2020 08:40 AM - bewerkt 19-05-2020 09:43 AM
Goedemorgen @Patrick_IJs , Patrick,
Bedankt voor de foto's. De grayscales zien er niet goed uit.
Is de volledige Model Code van de tv QE82Q70RALXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1356.2? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Dit lijkt op een defect aan het LED-LCD scherm. Zou je, om uit te sluiten, de tv een poos spanningsloos kunnen zetten?
Als het dan nog zichtbaar is, dan is een reparatie noodzakelijk. Waarschijnlijk valt dit nog onder de garantie.
Het introductiejaar van de tv is 2019. De aankoodatum is echter bepalend voor de garantie (2 jaar).
Dit probleem moet je dan via de mail melden bij de leverancier, want daar loopt je garantie. Niet bij Samsung.
Graag hoor ik van je..
op 07-06-2020 09:52 AM
Probleem is opgelost door het scherm te vervangen. Een flinke klus die door twee CE-repair medewerkers werd geklaard. Eerst scherm van de wand. Bescherm kap van de achterzijde verwijderd, diverse elementen werden losgehaald en later overgezet en toen kon het beeldscherm vervangen worden. Nu gelukkig weer veel kijk plezier van het 82 inch scherm.
19-05-2020 08:40 AM - bewerkt 19-05-2020 09:43 AM
Goedemorgen @Patrick_IJs , Patrick,
Bedankt voor de foto's. De grayscales zien er niet goed uit.
Is de volledige Model Code van de tv QE82Q70RALXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1356.2? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Dit lijkt op een defect aan het LED-LCD scherm. Zou je, om uit te sluiten, de tv een poos spanningsloos kunnen zetten?
Als het dan nog zichtbaar is, dan is een reparatie noodzakelijk. Waarschijnlijk valt dit nog onder de garantie.
Het introductiejaar van de tv is 2019. De aankoodatum is echter bepalend voor de garantie (2 jaar).
Dit probleem moet je dan via de mail melden bij de leverancier, want daar loopt je garantie. Niet bij Samsung.
Graag hoor ik van je..
op 19-05-2020 09:41 AM
Beste Dick, Dank voor je reactie. Model code die ik kan zien is QE82Q70RALXXN 82 en de huidige software versie is 1356,2. Aankoopdatum was 15 september dus ga contact opnemen met verkoper voor garantie reparatie. Televise staat nu volledig uit (zonder stroom). las het werkt dan weten we dat ook weer.
op 20-05-2020 06:25 PM
Paneel blijkt defect volgende week komen monteurs van CE-repair in opdracht van Samsung het paneel vervangen. @dick nogmaals dank voor je support.
op 22-05-2020 10:10 AM
Laat je weten hoe het is afgelopen? @Patrick_IJs
op 22-05-2020 10:17 AM
Zal bericht delen na reparatie. Aanstaande donderdag weten we meer. Wel benieuwd hoe dat gaat om een 82 inch paneel te vervangen. Ook wel benieuwd naar wat de oorzaak van het probleem is.
op 22-05-2020 10:52 AM
op 07-06-2020 09:52 AM
Probleem is opgelost door het scherm te vervangen. Een flinke klus die door twee CE-repair medewerkers werd geklaard. Eerst scherm van de wand. Bescherm kap van de achterzijde verwijderd, diverse elementen werden losgehaald en later overgezet en toen kon het beeldscherm vervangen worden. Nu gelukkig weer veel kijk plezier van het 82 inch scherm.
op 08-06-2020 11:13 AM