Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Hoe kan ik (video) bestanden van mijn nas (netwerkschijf) afspelen op de KS7000 ?

(Onderwerp aangemaakt op: 25-11-2016 06:41 AM)
21654 Weergaven
arnoheijden
First Poster
Opties

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
paultje
Apprentice
Opties
Als je op je nas plex media server kan installeren dan kan je op je samsung de plex app installeren.
Dit werkt voor mij perfect.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
7 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi Arno,

Als je NAS en netwerk goed zijn geconfigureerd, zul je in het Home-menu van je TV onder Bron je NAS zien staan. Je kunt de inhoud dan naar je TV streamen.

Als deze niet goed geconfigureerd zijn, zul je je NAS hier niet aantreffen.

Als ze half geconfigureerd zijn (meestal dat je netwerk aangeeft dat het een mediaserver is, maar de NAS dat zelf nog niet weet) zul je de NAS wel kunnen vinden, maar zal hij leeg worden getoond op de TV.

Wat is bij jou het geval als je naar Bron gaat? Als het een van de laatste twee is, kun je dan meer informatie meegeven over welk type NAS je wilt gebruiken?

kevin-sig
0 Likes
arnoheijden
First Poster
Opties
Beste KevinW,

Alvast bedankt voor je reactie.
Ik zie mijn nas niet als bron op de Samsung tv. Ik heb een Synology DS212J die ik bekabeld in mijn netwerk heb opgenomen. Voordat ik de Samsung bekabeld had op mijn netwerk aangesloten, zat er op deze aansluiting een Minix 8H plus mediaspeler die onder andere content afspeelde van mijn nas. Volgens mij zou mijn Samsung in dit geval dan ook mijn nas moeten zien. Ik kan overigens nergens lezen, ook niet op internet, wat er allemaal mogelijk is met de Samsung en zeker niet hoe ik een en ander aan moet sluiten/in moet stellen.

Misschien kun je mij een paar tips geven waar wat te vinden.

Grt
Arno

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi Arno,

De Samsung TV biedt ondersteuning voor DLNA en op deze pagina van Synology staat stap voor stap hoe je dat kunt inschakelen op je NAS: https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/Multimedia/How_to_enjoy_multimedia_content.... Ik heb geen ervaring met Minix, het kan zijn dat die gebruik maakt van een ander protocol waardoor die je NAS wel ziet en je Samsung TV nog niet. 

Afhankelijk van je router kan het zijn dat je ook UPnP moet inschakelen in de instellingen van je router. Of dit moet en hoe is verschillend per merk router.

Ik hoop dat je snel kan genieten van je NAS op je mooie Samsung TV!

kevin-sig
0 Likes
Nick
MegaStar
Opties
Is het nog gelukt met de uitleg van Kevin, Arno?

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
arnoheijden
First Poster
Opties

Nick,

Het is bijna gelukt, ik zie de nas nu wel en kan hem benaderen. Ik moet in mijn NAS nog verder wat instellingen doen.

Wat mij opvalt is dat de Samsung tv geen ISO bestanden ondersteunt, tenminste de tv gaf aan dat een ISO op mijn nas niet afgespeeld kan worden, toch wel vreemd?!

Ik heb nog een andere vraag:

Ik heb mijn bronnen ( DVD, kabeldecorder, losse mediasreamer) met HDMI aangesloten op de control box. Middels  een digitale optische kabel haal ik geluid uit de tv om over mijn home cinema set af te spelen, dat gaat prima.

Maar wat nu als ik cd of radio (via kabel decoder) wil luisteren waarbij de tv niet aan hoeft te staan, dan heb ik geen signaal op mijn optisch digitale kabel en dus geen geluid, zonder dat de tv aan staat. Klopt dat of kan ik wel optisch digitaal geluid uit mijn tv krijgen zonder dat deze aanstaat?.  Anders moet ik alle HDMI bronnen niet op de control box aansluiten maar rechtstreeks op mijn home cinema receiver en de HDMI uitgang van mijn home cinema receiver op de control box aansluiten om op die manier een en ander te regelen.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen met mijn redelijk specifieke vragen.

Ps. Ik vind overigens de gebruiks aanwijzing erg mager wat betreft het aansluiten, instellen, specificaties etc.

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Goed om te horen dat het eerste issue met jouw NAS server zo goed als opgelost is. ISO is inderdaad niet één van de codec-types die ondersteund wordt. Voor een completere manual kun je tercht op onze website. Om het iets makkelijker te maken, hierbij de link: E-manual

Verder zul je inderdaad geen geluid ontvangen vanuit de TV als deze niet aan staat. Als jouw geluid dus via de tv loopt, dan kan dit ervoor zorgen dat jij niets hoort. In dit geval kun je het best jouw apparaten direct aansluiten op het geluidsysteem en alleen het TV-geluid aansluiten zoals je dit al had.

Is dat verder een beetje duidelijk? Anders kun je altijd hier met jouw vragen terecht :smiling-face:

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
Oplossing
paultje
Apprentice
Opties
Als je op je nas plex media server kan installeren dan kan je op je samsung de plex app installeren.
Dit werkt voor mij perfect.
0 Likes