Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

HDMI versus Humax

(Onderwerp aangemaakt op: 28-01-2017 07:41 PM)
1192 Weergaven
Kever
Student
Opties

Beste Samsung bezitters.

Ik hoop dat jullie een oplossing weten voor mijn probleem.

Ik heb de Samsung ue49ks7000 tv. Nu als ik of tv of Netflix ofzo zit te kijken en mijn humax gaat updaten ( wat hij vaak doet, en niet uit te zetten is ) springt de tv op deze HDMI poort. Is het automatisch omschakelen naar een HDMI poort uit te zetten?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Kever
Student
Opties

Hoi John,

Ik heb contact gehad met Samsung, deze hebben geen oplossing hiervoor. Er zit geen optie in de tv om dit uit te zetten. Ze zeggen dat dit juist de wens in van de consument om alles automatisch aan te laten gaan. Ik heb ook contact gehad met Humax, het update kan je niet uitzetten. Hij doet dit elk uur, nu is er een optie om dit naar 1x in de 24 uur te zetten. Dan moet je de Humax laten update via een ziggo aansluiting. Ziggo heeft een update die hiervoor zorgt. Ik zit zelf bij Caiway dus kon dit zelf niet doen. Ik heb de Humax aan een collega meegegeven omdat hij wel ziggo heeft, maar hij kreeg het niet voor elkaar. Ik heb nu zelf een simpele HDMI switch met twee aansluitingen gekocht en deze ertussen gezet. Als ik deze nu op het loze kanaal zet heb ik er geen last van. Ik moet nu alleen als ik de Humax gebruik een knopje indrukken om het kanaal om te schakelen ( en na gebruik weer terug zetten natuurlijk ) ik heb hier voorlopig vrede mee. Misschien ga ik nog eens proberen om iemand anders een update via ziggo te laten doen. Veel succes. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
4 Antwoorden
Lot
Big Cheese
Opties

Hey Kever,

Hoe bevalt jouw UE49KS7000 tot nu toe?

Vervelend dat je steeds updates via de Humax krijgt. Je zou Anynet kunnen uitschakelen (zie pagina 67 van deze handleiding). Als je dat doet kun je alleen niet meer alles met dezelfde afstandsbediening doen. Aan jou de keuze wat je het liefst hebt :smileyhappy:

---------
Signature-Note10
“I don't think..." -"Then you shouldn't talk", said the Hatter.
0 Likes
john9
First Poster
Opties

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem met een UE55Ks8000. Anynet uitzetten werkt niet. Is er niet een instelling om te voorkomen dat de TV automatische het HDMI kanaal kiest zodra er iets op de Humax gebeurt. Een mogelijkheid is om de Humax tijdens gebruik van de TV altijd aan te laten staan. Ik ben op zoek naar een betere oplossing.   

0 Likes
Oplossing
Kever
Student
Opties

Hoi John,

Ik heb contact gehad met Samsung, deze hebben geen oplossing hiervoor. Er zit geen optie in de tv om dit uit te zetten. Ze zeggen dat dit juist de wens in van de consument om alles automatisch aan te laten gaan. Ik heb ook contact gehad met Humax, het update kan je niet uitzetten. Hij doet dit elk uur, nu is er een optie om dit naar 1x in de 24 uur te zetten. Dan moet je de Humax laten update via een ziggo aansluiting. Ziggo heeft een update die hiervoor zorgt. Ik zit zelf bij Caiway dus kon dit zelf niet doen. Ik heb de Humax aan een collega meegegeven omdat hij wel ziggo heeft, maar hij kreeg het niet voor elkaar. Ik heb nu zelf een simpele HDMI switch met twee aansluitingen gekocht en deze ertussen gezet. Als ik deze nu op het loze kanaal zet heb ik er geen last van. Ik moet nu alleen als ik de Humax gebruik een knopje indrukken om het kanaal om te schakelen ( en na gebruik weer terug zetten natuurlijk ) ik heb hier voorlopig vrede mee. Misschien ga ik nog eens proberen om iemand anders een update via ziggo te laten doen. Veel succes. 

0 Likes
FPK
Apprentice
Opties

Er is inderdaad geen mogelijkheid om de automatische HDMI-detectie uit te zetten. Het omschakelen gebeurt trouwens ook bij andere via HDMI aangesloten apparaten. Dat dit uitermate vervelende gedrag een wens van de consument is betwijfel ik sterk. Kijk ook maar eens op de buitenlandse Samsung communitys en verschillende review-sites, die helpen je gauw uit de droom. Helaas wordt de klacht (en ik heb er nog wel meer) niet erg serieus genomen, de tv's zijn toch al verkocht. Met antwoorden als 'Anynet uitzetten' wat niet werkt, of 'een HDMI switch gebruiken' wat de zaak op z'n kop zetten is, wordt de klacht afgedaan. Een smart tv is leuk, maar een tv die beter denkt te weten wat je wilt dan jijzelf daar pas ik voor. Bij een volgende aankoop ga ik beter op dit soort verborgen 'features' letten. Jammer, want over de beeldkwaliteit ben ik wel tevreden.

0 Likes