op 09-01-2022 07:44 PM
Hallo,
Ik ben zeer tevreden over mijn nieuwe tv, op 1 pijnpunt na:
Het zappen met mijn ca. 2 maanden oude TM2180E Smart Remote afstandsbediening lukt niet meer, doe het heel af en toe wel. Maar nu helemaal niet meer. De overige functies van de ab doen het wel naar behoren.
TV: 65QN85a (ca. 2 maanden oud). Humax decoder ihdr5200c. Nieuwe HDMI kabel. Anynet+ staat aan. Diverse keren opnieuw gekoppeld. Diverse keren tv+humax spanningloos gezet. Humax reageert wel goed op orginele ab van Humax.
Tijdens het opnieuw instellen reageert het zappen wel, zodra het proces is voltooid gaat zappen niet meer of zeeeeeeeeeeeeer traag.
Heeft iemand enig idee waar ik naar moet/kan kijken?
Willem
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 12-01-2022 01:47 PM
op 20-01-2022 08:08 PM
Hoi Martijn,
Ik heb de boel weer (tijdelijk) werkend: HDMI kabel uit de Humax verwijderen, even later weer plaatsen en vervolgens de verschenen verbindingswizard doorlopen. De 15e (!) (van in totaal 20) zappogingen werkt. Batterij is vol.
Als het probleem zich binnenkort weer voordoet ga ik afspraak maken voor 'Hulp op afstand' service.
Het lijkt mij stug dat de Humax iHDR-5200C te 'gedateerd' is voor dit type TV? Misschien dan toch maar overwegen om eerdaags over te stappen op de NEXT box van Ziggo.
Fijne avond, groet Willem
09-01-2022 07:50 PM - bewerkt 09-01-2022 07:52 PM
Goedenavond @Willem71 , Willem,
Het lijkt erop dat de SolarCell Remote niet goed oplaadt.
Laat je deze wel op z'n kop liggen zodat hij in het licht kan opladen?
op 09-01-2022 07:58 PM
Hallo Dick,
Dank voor je snelle reactie.
Ik heb een week of 3 terug de ab volledig opgeladen middels een usb-c kabel. Als ik de ab opnieuw koppel met de tv is het accu-symbool groen en nagenoeg vol.
Dus dat kan volgens mij het probleem niet zijn. Ik zal hem gelijk weer opladen.
gr. Willem
op 09-01-2022 08:05 PM
Hoi Willem, @Willem71 ,
Heb je het probleem ook met de tv of is het alleen de Humax?
Je zou de AB nog kunnen resetten. Op de Remote de Return en de Extra toets minimaal 4 seconden ingedrukt houden (Extra is de 4 kleuren bolletjes toets).
op 09-01-2022 08:11 PM
Hallo Dick, probleem is volegns mij alleen op de Humax en met name het zappen. Volume, Netflix, bose soundbar, bediening menu’s op de tv werkt allemaal naar behoren. Ab resetten heb ik nog niet gedaan, dat ga ik doen.
gr Willem
op 09-01-2022 08:35 PM
Ik heb reset van ab geprobeerd. Krijg je dan iets te zien? Melding o.i.d. ? Ik krijg rechtsboven in beeld (tv) 3 zoom opties te zien (vergrootglas + nog 2 zoomopties) klopt dit?
Nadat ik de ab nu ca. 0,5 uur onder een lamp heb gelegd lijkt hij het al wel beter te doen. Ik begin nu sterk te twijfelen of de usb c zijn werk dan wel goed heeft gedaan tijdens het opladen?
Maar waarom is de accu-icoon dan wel groen en vol tijdens het opnieuw koppelen? Vanmiddag heb ik een andere ab gekoppeld dat icoontje was oranje?
bedankt alvast, fijne avond
gr Willem
op 11-01-2022 09:22 AM - laatst bewerkt op 12-01-2022 10:12 AM door MartijnK
Hoi @Willem71 , Willem,
Volgens mij krijg je geen melding te zien na het resetten.
Een half uur is wel kort. Als je geen tv meer kijkt, gewoon op z'n kop leggen.
Het is wel lastig om te bepalen of het slecht zappen nu aan de AB ligt of aan de Humax.
Houd het voorlopig even in de gaten. Anders weer even melden..
op 12-01-2022 11:15 AM
Hoi @Willem71, goedemorgen.
Heb je anders misschien nog een andere oplaadkabel en blokje om de afstandsbediening op te laden?
Werkt en reageert je TV wel goed als je deze bedient via de SmartThings-app? En wat de ontvanger aangaat, staat deze verder wel goed in het zicht van de afstandsbediening?
Groeten,
Martijn
op 12-01-2022 01:47 PM
op 18-01-2022 08:01 PM
Goedenavond,
Ik dacht dat het probleem is opgelost, dit blijkt niet het geval. Het is een week goed gegaan: geen probleem. Nu is het er weer: ik kan niet zappen. De rest doet het wel.
De batterij van de ab is helemaal vol, deze melding krijg ik zodra ik de ab opnieuw koppel aan de tv. Ab is gereset en de hele installatie is al een paar keer spanningloos gezet.
Als ik de HDMI kabel loskoppel van de humax decoder en vervolgens weer koppel kan ik de ab opnieuw instellen. Dit werkte vorige week wel nu niet meer. Alle ca. 10 pogingen om te zappen lukken niet, ook niet als ik het type van de Humax invoer.
Ik heb ca. 4 jaar een andere samsung tv gehad met ook een smart-remote-controler (metaal): nooit geen last gehad, dus kan het in mijn optiek niet liggen aan de Humax.
Morgen weer met 'frisse' moet aan de slag en anders Samsung helpdesk maar even contacten.
Groeten,
Willem