op 07-05-2022 08:13 AM
Goedendag,
Sinds een jaar heb ik deze TV (65inch) een geweldig apparaat.
Alleen geeft de tv telen aan als ik van bron verander "voor de beste kijkervaring vervang de HDMI kabel".
Nu heb ik al meerdere kabels geprobeerd maar zonder resultaat. Ik heb er nu een dure 4k HDMI kabel achterzitten maar ook die geeft de melding.
De KPN 4k tv ontvanger herkent de tv niet, die geef aan " onbekend"...het werkt wel trouwens.
Ook na het afsluiten van mijn Ps5 is er geen geluid door de soundbar te horen (bose), die moet ik dat op nieuw aan en uit zetten, om er geluid uit te krijgen.
Ik heb het idee dat de module van de tv niet helemaal lekker werkt, of is het een instelling.
Alvast dank voor de medewerking.
op 07-05-2022 09:56 AM
Goedemorgen @Patrick1971 ,
Heb je wat meer informatie over de apparatuur? Er zijn nogal wat 65" tv's 🤷♂️.
Wat is de volledige Model Code van de tv?
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Als de tv aan de muur hangt, dan even het aankoopbewijs checken of hier kijken:
Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv. Graag incl. de letters XXN.
Wat is de huidige softwareversie van de tv? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Over welke 'Bose' gaat het? "Ik heb er nu een dure 4k HDMI kabel achterzitten".
Voor welk apparaat gebruik je die, want je gebruikt meerdere HDMI kabels.
Hoelang heb je deze problemen?
op 08-05-2022 07:37 AM
Hoi Dick,
TV: QE65QN95AATXXN
TV software: T-NKM2DEUC-1904,BT-S
Soundbar Bose SOUNDTOUCH 300 soundbar
Nogmaals in het kort de problemen.
Ik heb een playstation 5 en een 4k KPN tv ontvanger, ook naar de soundbar loopt een dure 4k kabel.
Als ik de playstation uitzet krijg ik de melding "voor de beste kijkervaring vervang de hdmikabel.
Ik heb verschillende kabels geprobeerd maar krijg bij alle kabel die melding, ook op de andere hdmipoorten verschijnt de melding, dat heb ik ook al geprobeerd.
Ook heb ik een andere playstation 5 geprobeerd (die van mijn neefje) en ook die geeft dezelfde melding(en).
Als de playstation is uitgeschakeld gaat hij terug naar de tv(ontvanger) maar komt er geen geluid uit de soundbar, na het opnieuw opstarten van de soundbar werkt het weer naar behoren.
Mijn vorige Samsung tv (ook een smart) werkte alles perfect een kreeg ik nooit meldingen.
Maar het is nu best wel tobben, voor zo een duur ding...
Alvast hartlelijk dank voor het meedenken Dick!
op 08-05-2022 09:09 AM
Hi @Patrick1971 , Patrick,
Bedankt voor je uitgebreide uitleg! Zou je de tv willen resetten?
Bij Instellingen→Algemeen→Resetten. Als dat niet helpt, moet je er remote naar laten kijken.
Zij kunnen dan eventueel de HDMI poorten resetten → Hulp op Afstand
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Bovenin wel op SMART TV’s klikken en naar beneden scrollen.
Houd je ons op de hoogte?
Fijne dag!
op 10-05-2022 08:57 AM
Hoi @Patrick1971 , Patrick,
Heeft het resetten nog geholpen en heb je al een afspraak met HOA kunnen maken?