op 15-03-2018 04:36 PM - laatst bewerkt op 20-03-2018 11:32 AM door Nick
Hoi iedereen,
Paar dagen geleden een stroomstoring gehad thuis (Amsterdam) en nu werkt de HDMI input niet meer.
Alle HDMI poorten getest maar op elke poort zie ik het zelfde gestreepte beeld, het geluid werkt wel.
Dit getest met een laptop en met de Ziggo box. De laptop en Ziggo box geven op een andere TV wel correct beeld.
De smart TV opties zoals Netflix of Youtube geven wel normaal beeld.
Iemand dit wel eens eerder gezien?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden
Model Code: UE40H6240AWXXN
Version No: 01
S/N: 063T3SFG400583B
Opgelost! Ga naar oplossing.
16-03-2018 12:54 AM - bewerkt 16-03-2018 04:06 PM
Hoi @JoshuaNL,
Probeer eerst de tv een poosje zonder spanning te laten staan.
Indien dit geen geen oplossing biedt, kun je de tv ook een keer resetten.
Bij Instellingen->Ondersteuning->Zefdiagnose->Resetten.
Kan me niet voorstellen dat alle 4 de HDMI-poorten in 1 keer defect zijn geraakt.
Tv is uit 2014. Nog een optie is de volgende. Het kan zijn, dat door de stroomstoring, de firmware is beschadigd.
Misschien kun je deze opnieuw flashen. Te vinden op:
http://www.samsung.com/nl/support/model/UE40H6240AWXXN
Volg de volgende procedure:
Zorg wel dat de T-MST14DEUC_2880.2.exe is uitgepakt en dat upgrade.msd in de 'root' van de Externe HDD staat, anders wordt deze niet door de tv gevonden. Updaten bij Instellingen->Ondersteuning->Software-update-> Nu bijwerken.
Kies hier voor 'updaten van USB..
16-03-2018 12:54 AM - bewerkt 16-03-2018 04:06 PM
Hoi @JoshuaNL,
Probeer eerst de tv een poosje zonder spanning te laten staan.
Indien dit geen geen oplossing biedt, kun je de tv ook een keer resetten.
Bij Instellingen->Ondersteuning->Zefdiagnose->Resetten.
Kan me niet voorstellen dat alle 4 de HDMI-poorten in 1 keer defect zijn geraakt.
Tv is uit 2014. Nog een optie is de volgende. Het kan zijn, dat door de stroomstoring, de firmware is beschadigd.
Misschien kun je deze opnieuw flashen. Te vinden op:
http://www.samsung.com/nl/support/model/UE40H6240AWXXN
Volg de volgende procedure:
Zorg wel dat de T-MST14DEUC_2880.2.exe is uitgepakt en dat upgrade.msd in de 'root' van de Externe HDD staat, anders wordt deze niet door de tv gevonden. Updaten bij Instellingen->Ondersteuning->Software-update-> Nu bijwerken.
Kies hier voor 'updaten van USB..
op 16-03-2018 03:46 PM
Bedankt voor alle suggesties!
Vanochtend alle kabels uit de tv getrokken en zal vanavond testen of dat heeft geholpen.
Mocht dat niet het geval zijn dan zal ik daarna de andere suggesties proberen.
op 16-03-2018 05:16 PM
Hee @JoshuaNL, ik hoor graag of je de poorten weer werkend krijgt naar aanleiding van de tips van @DickKoster. Mocht dit alsnog niet hebben geholpen wil ik graag nog een plan B voorstellen. Ik kan namelijk een Extern Beheer afspraak voor je inplannen, waarbij een collega via internet (mits die is verbonden uiteraard) kan inloggen op je TV om zo de poorten te onderzoeken. Om dit voor elkaar te krijgen zou ik graag een prive bericht van je ontvangen (klik op m'n naam > bericht verzenden) met de volgende info:
- je naam, tel nr, email- en huisadres;
- serienummer van de TV (zie sticker achterop of Menu > Ondersteuning > Contact opnemen met Samsung);
- datum/tijd dat je hierover gebeld wilt worden en in de buurt kunt zijn van je TV.
Dan kan ik ermee aan de slag
16-03-2018 09:40 PM - bewerkt 16-03-2018 09:42 PM
Net de TV weer aangesloten en het probleem is verholpen!
Erg bedankt voor het meedenken en natuurlijk de oplossing
op 19-03-2018 03:32 PM
Super! Een dikke pluim voor @DickKoster en dan wens ik jou nog onwijs veel kijkplezier