Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Geluid van TV geeft problemen over Soundbar via HDMI Arc

(Onderwerp aangemaakt op: 15-11-2021 04:53 PM)
751 Weergaven
PaulK1992
First Poster
Opties

Sinds kort heb ik een nieuwe TV en Soundbar. Hier ervaar ik echter hele rare problemen mee die ik ook nog nergens op internet tegen ben gekomen. Het zit namelijk zo: Normaal gesproken klinkt het geluid allemaal perfect, maar op een gegeven moment klinkt het geluid dat uit de soundbar komt verlaagd. Alsof iedereen het tegenovergestelde van helium heeft genomen. Daarnaast valt soms het geluid voor 1 seconde weg en komt daarna weer terug (fade out/in).

Deze problemen doen zich zowel voor tijdens het kijken via de KPN box (HDMI) als via Netflix (app op TV) en de Playstation (HDMI). De apps op de soundbar zelf geven deze problemen niet. Ook het aansluiten van bijvoorbeeld de KPN box via HDMI direct op de soundbar geeft geen problemen. Qua frequentie wanneer de problemen zich voor doen is ook geen pijl te trekken, de ene keer een week geen problemen en de andere keer constant verlaagd en om de minuut wegvallen van het geluid.

Het probleem met het verlaagde geluid is soms opgelost door de TV uit en weer aan te zetten, maar niet altijd. Een reset van de TV hielp, maar het probleem kwam weer terug. Een reset van de soundbar maakte geen verschil. Overigens als ik instel dat ik het geluid via de TV speakers wil laten lopen is het geluid prima (maar natuurlijk niet zo mooi als over de soundbar).

Wat gegevens:

TV: Samsung the Frame type QE55LS03AAUXXN

Soundbar: JBL Link bar 2.0 + subwoofer

Verbonden via HDMI Arc, Anynet+ ingeschakeld op TV en HDMI CEC op soundbar

Andere aangesloten apparaten via HDMI: Playstation, KPN box.

De apparaten geven aan dat ze up-to-date zijn qua firmware.

Ik hoop dat iemand hierbij kan helpen. Heb het een en ander gelezen dat wellicht resetten van de HDMI poorten wat op zou kunnen leveren?

2 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @PaulK1992 ,

Bedankt voor je zeer uitgebreide melding! Zo zien we ze niet zo vaak 😉.
Je hebt al behoorlijk veel gedaan om het probleem op te lossen.
Het enige wat ik er nog aan kan toevoegen, is om er remote naar te laten kijken.
De HDMI poorten zouden dan eventueel gereset kunnen worden -> Hulp op Afstand 

Houd ons even op de hoogte van de voortgang..

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @PaulK1992 ,

Heb je al een afspraak met Hulp op Afstand kunnen maken?

signatureee
Groet, Dick