op 15-11-2021 12:43 PM - laatst bewerkt op 17-11-2021 01:11 PM door MartijnK
ik beschik over volgende samsung TV --> UE43RU7100W (XXN).
Wil graag de app "nlziet" installeren, maar dat lukt niet.
Kan wel streamen van Samsung Tab naar TV .. maar de app zelf installeren lukt niet.
Ook als ik doe wat in jullie handleiding staat.
Ik kan bij het item "apps" geen selectie maken. En druk ik op zoeken krijg ik wel de app "nlziet" maar in videovorm. Zijn uitsluitend opgenomen programma's die via youtube worden afgespeeld.
Kunnen jullie me de gouden link doorspelen??? Of de gouden tip geven ivm dit probleem?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 15-11-2021 09:14 PM
Hi Dick,
bedankt om zo hard mee te denken Je voorgestelde tips had ik allemaal uitgeprobeerd ... Daarom ten einde raad heb ik een item gestart op dit forum.
Ondertussen is het probleem opgelost .
Blijkt dat m'n e-mailadres niet gevalideerd was .....
Nu had ik verwacht (zoals het bij de meeste websites gebeurd) dat ik een mail ging ontvangen van @nlziet.nl met daarin de bevestiging van mijn abonnement, mijn klantnummer en daarbij een link om mijn e-mailadres te valideren. Daar ben ik achter gekomen toen ik op zoek was naar mijn klantnummer en diende in te loggen in mijn account .... en daar stond een link --> e-mailadres valideren ...
Toen ik dat had gedaan ging alles zoals een fluitje vaan een cent ....
Dus het is nu mogelijk om op TV rechtstreeks de app te gebruiken.
Nogmaals bedankt voor je meedenken.
Grtz,
Jef
15-11-2021 01:05 PM - bewerkt 15-11-2021 02:08 PM
Goedemiddag @Members_zicxTo5 ,
Als het goed is, staan er 2 apps in de Store. Dit zijn ook de enige beschikbare in de Store. Zie bijlage.
Eerlijk gezegd kan ik het verschil tussen beide niet ontdekken.
Bij de donkerrode wordt je doorverwezen naar deze pagina: https://help.nlziet.nl/hc/nl
op 15-11-2021 02:15 PM
Hi Dick,
bedankt voor je snelle reactie .... alleen krijg ik maar 1 app te zien in plaats van 2.
En als ik daar op klik krijg ik een heel gamma van video's waaruit ik kan kiezen. Deze worden dan telkens via youtube afgespeeld.
Het is inderdaad de 2de die perfect zou zijn. Want dan kun je je ook aanmelden en "live" kijken.
Daarom mijn post op dit forum ..
op 15-11-2021 02:29 PM
Hoi @Members_zicxTo5 ,
Geen dank! Ik had zelf even op mijn tv gekeken. Is een ander model (2017).
Ik heb met de 2e getest en daar kreeg ik een verwijzing naar de helppagina.
Als je doorklikt, kom je hier: https://help.nlziet.nl/hc/nl/articles/360021669191-Op-welke-smart-tv-s-werkt-de-NLZIET-app-
Daar staat dat de nieuwe app 'binnenkort' is te downloaden op smart tv’s vanaf modeljaar 2016.
Jouw tv is uit 2019. Raar dat ik met een 2017 model deze app wel heb.
Je zou nog kunnen proberen om de Smart Hub te resetten.
Bij Bij Instellingen→Ondersteuning→Zelfdiagnose→Smart Hub opnieuw instellen.
Houd er bij het resetten van de Smart Hub rekening mee dat alle gedownloade apps, instellingen en accounts uit het geheugen verwijderd worden en opnieuw moeten worden ingevoerd of geïnstalleerd.
Als dit niet de oplossing is, dan moet je contact opnemen met NLZIET zelf. Samsung maakt geen apps..
op 15-11-2021 02:38 PM
Ben nog vergeten te schrijven dat er zowel een zachte als harde reset is geweest.
Wat ik kon vinden op de Samsung site en op internet gelezen en uitgeprobeerd ...
en TV heeft de allernieuwste update ...
op 15-11-2021 02:43 PM
Had dit ook gelezen Dick .. en vind het ook raar ...
Zal dus voorlopig streamen worden van Samsung Tab naar TV ...
op 15-11-2021 02:48 PM
Hoi @Members_zicxTo5 ,
De allernieuwste update zegt me niet zoveel. Is dat de 1385.0?
Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv. Had je de Smart Hub nog gereset?
Je kunt er ook eventueel remote naar laten kijken -> Hulp op Afstand
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Bovenin wel op SMART TV’s klikken..
op 15-11-2021 09:14 PM
Hi Dick,
bedankt om zo hard mee te denken Je voorgestelde tips had ik allemaal uitgeprobeerd ... Daarom ten einde raad heb ik een item gestart op dit forum.
Ondertussen is het probleem opgelost .
Blijkt dat m'n e-mailadres niet gevalideerd was .....
Nu had ik verwacht (zoals het bij de meeste websites gebeurd) dat ik een mail ging ontvangen van @nlziet.nl met daarin de bevestiging van mijn abonnement, mijn klantnummer en daarbij een link om mijn e-mailadres te valideren. Daar ben ik achter gekomen toen ik op zoek was naar mijn klantnummer en diende in te loggen in mijn account .... en daar stond een link --> e-mailadres valideren ...
Toen ik dat had gedaan ging alles zoals een fluitje vaan een cent ....
Dus het is nu mogelijk om op TV rechtstreeks de app te gebruiken.
Nogmaals bedankt voor je meedenken.
Grtz,
Jef
op 15-11-2021 09:17 PM
Hey @Members_zicxTo5 , Jef,
Wat goed dat je het hebt kunnen oplossen! Bedankt voor je feedback!
Zou je misschien het topic als Opgelost ✅ willen markeren?
Bij Opties op Accepteer Oplossing klikken. Thanks!
Fijne avond!