op 30-08-2017 07:10 PM
Ik heb een UE40MU6120 tv met een soundbar HW-J250 aangeschaft, allebei van Samsung. Ik wil het volume van de soundbar met de volumeknop van de afstandsbediening van de tv kunnen bedienen, dan heb ik de afstandsbediening van de soundbar eigenlijk niet meer nodig, scheelt weer een apparaatje op de bank! Ik krijg het alleen niet voor elkaar, wie kan mij daarbij helpen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 04-09-2017 01:19 PM
Bedankt voor je reactie, alleen wat jij stelt is niet helemaal juist. Mijn televisie ondersteunt geen bluetooth verbindingen, daar ben ik achtergekomen na veelvuldig telefonisch contact met de Samsung helpdesk. Mijn tv is uit een 6-serie, BT wordt alleen ondersteund in 7 en hogere series. Ik heb ondertussen deze soundbar retour gestuurd naar de webwinkel en een ander (duurder) model gekocht. Deze nieuwe soundbar heeft de mogelijkheid om via HDMI te verbinden met de tv. Daarmee is het geluid van de soundbar wel te bedienen met de afstandsbediening van de tv, dus mijn probleem is bij deze opgelost.
op 04-09-2017 12:46 PM
Beste jojo1508,
Het is mogelijk om de volume van de soundbar met de volumeknop van de afstandsbediening van de tv te kunnen bedienen. Dit is enkel alleen mogelijk als de soundbar draadloos is verbonden met het toestel.
De HW-J250 en de UE40MU6120 hebben allebei een technologie ingebouwd genaamd: Soundconnect
Dit is het draadloos instellen van de soundbar met de televisie doormiddel van bluetooth. Deze functie werkt op een manier dat de soundbar ook automatisch aan en uit gaat als u de televisie aan en uit zet, en u kunt met uw afstandsbediening van de televisie gewoon het volume van de soundbar regelen.
Stap 1: Druk op uw soundbar op de volgende knop totdat u de bron Soundconnect ziet:
Stap 2: Als het goed is vindt de soundbar de televisie nu automatisch en ziet u op uw scherm van de televisie een melding dat er een apparaat probeert te koppelen. Bevestig dit op uw televisie, en nu heeft u volledige controle over de soundbar incl. geluid.
Geen melding?
Indien u geen melding op uw televisie krijgt gaat u in de televisie het volgende te werk:
Ga naar menu -> instellingen -> Audio apparaten -> Kies de HW-J250 (zorg wel dat de soundbar nog steeds op Soundconnect staat.
Ik hoop dat dit voor u geholpen heeft, en ik wens u veel plezier met uw televisie en soundbar!
Met vriendelijke groet,
Replicah
op 04-09-2017 01:19 PM
Bedankt voor je reactie, alleen wat jij stelt is niet helemaal juist. Mijn televisie ondersteunt geen bluetooth verbindingen, daar ben ik achtergekomen na veelvuldig telefonisch contact met de Samsung helpdesk. Mijn tv is uit een 6-serie, BT wordt alleen ondersteund in 7 en hogere series. Ik heb ondertussen deze soundbar retour gestuurd naar de webwinkel en een ander (duurder) model gekocht. Deze nieuwe soundbar heeft de mogelijkheid om via HDMI te verbinden met de tv. Daarmee is het geluid van de soundbar wel te bedienen met de afstandsbediening van de tv, dus mijn probleem is bij deze opgelost.
op 04-09-2017 01:25 PM
Beste jojo1508,
I.v.m het type was ik er blindelinks vanuit gegaan dat deze een bluetooth functie had. Mijn excuus.
Veel plezier en succes met uw nieuwe soundbar. Ik hoop dat het lukt!!
Met vriendelijke groet,
Replicah