op 12-11-2017 01:46 PM
Hallo Allemaal.
Wij hebben sinds een paar weken een Samsung UE49M5600 smart led tv en een Samsung HT-J5500 home cinemaset.
Echter hebben wij sinds het aansluiten hiervan alleen maar problemen met het geluid van de tv naar de home cinemaset.
Wij hebben al diverse hdmi kabels, en zelf een digitale audio kabel gekocht en aangesloten.
En ook hierbij blijft het probleem.
De hsmi kabels zijn allemaal aangesloten geweest (en nu de laatste nogsteeds aangesloten) op de hdmi-arc van de tv.
De home cinemaset is 2 weken weg geweest naar een reparateur en die heeft het mainboard vervangen en alles gereset.
Nu hebben wij hem afgelopen zaterdag terug gekregen en aangesloten zoals het allemaal hoord.
En het probleem blijft.
Ook de updates hebben wij uit laten voeren en alles opnieuw aangesloten.
De ht-j5500 en onze tv maken goed contact met elkaar.
Verder weten wij het niet.
Het is alleen het geluid van de tv naar de home cinemaset.
Het geluid vanaf de dvd, radio en bluetooth werken allemaal uitstekend.
Beeld is ook allemaal goed.
Moet ik iets veranderen in de tv instelling?
Groetjes Ray
op 04-12-2017 12:14 PM
op 04-12-2017 01:02 PM
Goedenmiddag.
Afgelopen vrijdag is er een samsung monteur geweest en die heeft de hdmi poorten vernieuwd.
Tot op heden heb ik niet meer gemerkt. Gelukkig.
Groet Raymond
op 04-12-2017 01:08 PM
op 24-09-2018 06:55 PM
Hallo,
ik heb zo’n 1,5 jaar lang het zelfde probleem gehad! Super vervelend.
er was NERGENS een werkende oplossing te vinden. Echter denk ik dat het nu gelukt is!!!
waneer het systeem met een optische kabel aangesloten is: zet in de home cinema set de audio return op: OFF! Niet op auto of op on dus.
heeft voor mij geholpen na mijn tv en home cinema set 10x te resetten dit geprobeerd.
op 25-09-2018 01:52 PM
Bedankt voor je suggestie @BasB02! Maar kan je dan je HCS nog bedienen met de TV afstandsbediening?