Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Geluid valt regelmatig weg

(Onderwerp aangemaakt op: 24-05-2022 09:41 AM)
15041 Weergaven
Martin-Dubi
Explorer
Opties

Sinds 2 a 3 weken heb ik last van dat het geluid voor 2 a 3 seconden wegvalt. De tv heb ik nu 1,5 jaar en de Soundbar van Samsung sinds November 2021. Alles is aangesloten met HDMI kabel (Hoogwaardige 4K HDMI 2.1 kabel met eARC) mijn opstelling is als volgt:

TV:  QLED 4K 65Q95T

Soundbar:  HW-Q900A met achterspeakers SWA-9500S

Alles is aangesloten op de One Connect Box, zoals de Ziggo Next Box en Apple TV 4K en uiteraard de Soundbar.  Het maakt niet uit of ik TV kijk of via de Apple TV een film kijk soms valt het geluid dus weg voor 2 a 3 seconden. Ik heb de One Connect Box al spanningsvrij gemaakt, en de laatste versie van de Firmware op de TV zoals op de Soundbar zijn geïnstalleerd, tenminste ik krijg geen nieuwe updates binnen.  Het wegvallen van het geluid is geen vast patroon.

Heeft iemand nog een idee?

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Nicolaas-B
Apprentice
Opties

Hallo Dick,

Las net je bericht…..

Ja , zowel met en zonder soundbar,  Maar ik ben de hele dag bezig geweest met TV vanaf morgen, door de revieuws ben ik bezig geweest met een stappenplan. 1e Alles spanningsloos gemaakt en randapparatuur op de box van de TV afgekoppeld. 2e Eerst de TV aangesloten zonder randapparatuur en KPN app kpnitv gestart en filmpje gekeken via Netflix App en programma gekeken op iTV  alles duurde dit 3 uur, en geen last gehad dat geluid eventjes wegviel.

3e Heb KPN kastje aangesloten op TV , ook hier heb ik een 1 uur tv gekeken, en geen last van dat geluid wegviel.

4e Ik heb de soundbar Bose 700 aangesloten en eerst heb ik Tv gekeken via de TV speakers , dat ging goed gelukkig, Toen heb ik TV gekeken met geluid via de soundbar en ook dat ging helemaal goed.5e Tot zover nu heb ik nog geen last gehad . 
Ik heb ook alle kabels uit de TV box achter de TV losgehaald en één voor één weer aangesloten zoals in mijn verhaal hierboven, en nu werkt alles nog naar behoren. Dus zeg het maar Dick, voor mij is het nog steeds een raadsel. Groetjes Nico

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

29 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Martin-Dubi, goedemiddag.

Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder!

Dit is natuurlijk niet helemaal de bedoeling. Ervaar je dit ook als je de randapparatuur loskoppelt en via een app op je TV kijkt? 

Ook hebben wij de mogelijkheid om op afstand met je mee te kijken door middel van onze "Hulp op Afstand" service. Wanneer je een afspraak maakt voor een Hulp op Afstand-sessie dan kan mijn collega de instellingen na lopen en daar waar nodig een aanpassing doen. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU

Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Martin-Dubi
Explorer
Opties

Beste @MartijnK,

Bedankt voor je support. Ik heb inderdaad het zo getest als gevraagd. Ik heb gisteren allen TV gekeken via de app op de TV een geen problemen. Vanmorgen weer via Apple TV en gelijk dat het geluid wegvalt. Ik heb de Apple TV op fabrieksinstelling terug gezet en de HDMI verbinding opnieuw opgebouwd naar de TV kabel verwijdert alles uit aan zonder HDMI kabel weer aangesloten en toen zag de TV een nieuwe  verbinding van een Extern apparaat en sinds vanmorgen tot nu toe gaat het goed en ben nu 6 uur verder zonder problemen. Ik ben er nog niet gerust op dat het opgelost is maar ik hou je op de hoogte. 

Groet,

Martin

Martin-Dubi
Explorer
Opties

Beste @MartijnK,

Helaas heb ik het de afgelopen dagen weer gehad dat het geluid wegvalt vanaf de Ziggo Next Box. Ook een keer gehad dat ik een geluid hoorde of als de stekker (220 volt) verwijdert werd licht geknetter en geluid weer weg voor +/- 3 seconden. Ik heb het niet als ik via een app van de TV kijk alleen op externe aansluitingen HDMI. Ik heb zo een idee dat het aan de de Connect Box ligt.  Nog ideeën?

Groet,
Martin  

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Goedemiddag @Martin-Dubi

Heb je dit ook met nieuwe/andere HDMI kabels? Het is op afstand niet zo te beoordelen, hier zal dan een serviceverzoek voor volgen. Kijk hier voor meer informatie: Samsung Reparatie: Smartphone, Tablet, TV | Samsung Nederland

Groeten,

Martijn

0 Likes
Martin-Dubi
Explorer
Opties

Beste @MartijnK,

Dit zijn nieuwe Hoogwaardige 4K HDMI kabel met eARC die ik nieuwe heb gekocht met de Soundbar in december 2021. Dan zouden er 2 stuk zijn deze vanaf de Apple TV en de HDMI van de Ziggo Next Box. Ik ga kijken voor een bezoek ik heb nu nog Garantie.

Bedankt voor je Support.

Groet,

Martin

Kumimoto
First Poster
Opties

Heb je inmiddels een oplossing gevonden? Sinds ik terug ben van vakantie heb ik hetzelfde probleem. Ik heb een 65q95t met daarop aangesloten The Fives van Klipsch. Of ik nu via de ziggo box kijk of via een app op de tv, het geluid valt elke minuut wel een paar seconden weg. Ik heb inmiddels de kabels vervangen, de tv gereset en alles opnieuw aangesloten. Het probleem blijft zich echter voordoen.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Kumimoto, goedemorgen.

Goed dat je zelf al het één en ander hebt geprobeerd 👍 Hoe heb je de geluidsinstallatie verbonden met je TV? ALs je gaat naar Instellingen > Geluid > Expertinstellingen > Digitaal formaat voor geluidsuitvoer en deze wijzigt naar Doorloop, blijft het geluid dan wel actief? 

Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

Martin-Dubi
Explorer
Opties

Hoi,

Ja ik heb de problemen nog maar niet zo vaak als bij jou. Ik heb inmiddels een keer de TV en Soundbar in Factory default gezet kabel vervangen ondanks dat deze nieuwe was maar toch komt het af en toe nog voor dat het geluid wegvalt. Ik weet niet meer wat ik moet doen!

Groet,
Martin 

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Ervaar je dit ook als je de randapparatuur loskoppelt van je TV en alleen via een app TV kijkt? Zo kunnen we misschien achterhalen of één van de andere apparaten misschien iets uitstuurt wat het geluid laat wegvallen.

Groeten,

Martijn

0 Likes