op 21-10-2020 10:16 AM
Hallo,
Sinds enkele weken kan ik van mijn Samsung Tv ‘t geluid niet meer harder/zachter zetten, middels afstandsbediening (ziggo). Dit geldt voor alle kanalen incl Videoland en Netflix.
Als ik ‘t geluid wil veranderen, zie je ‘t rode ledje op de tv (rechts onder) wel knipperen, maar geen volumeverandering hoorbaar.
Model: LE40C630K1W uit 2009. Is een "oud beestje", maar los van dit probleem, nog goed om enkele jaren te "shinen"
Tv is aangesloten op de horizonbox van Ziggo
Ik heb diverse oplossing voorbij zien komen in dit community oa:
* HDMI kabels in andere ingang;
* Reset Tv naar fabrieksinstellingen:
* Software bijgewerkt;
Allen uitgevoerd maar zonder positief resultaat.
Wat wel werkt, is de TV enkele seconden van netspanning afhalen. (Note: de Horizon-box wordt niet van spanning gehaald). Na opstart kan volume wederom als vanouds aangepast worden via de afstandsbediening.
Na enkele uren (± 8 uur ), is t probleem van geen volume aanpassing via afstandsbediening wederom terug.
Wederom spanningsvrij maken en volume aanpassing is wederom actief.
Dit laatste voeren we nu al weken/dagelijks uit, maar dat kan niet de bedoeling zijn toch?
Hoop dat iemand dit bekend in de oren klinkt en mogelijk een passende oplossing heeft.
Thanks.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 21-10-2020 12:43 PM
Goedemiddag @Twins1 ,
Lastig probleem. Nog drie dingen om te proberen:
Graag hoor ik van je..
op 21-10-2020 12:43 PM
Goedemiddag @Twins1 ,
Lastig probleem. Nog drie dingen om te proberen:
Graag hoor ik van je..
op 21-10-2020 01:45 PM
Allereerst thanks voor de snelle reactie.
* Tv en Horizon box 1 uur van netspanning gehaald;
* Batterijen uit Remote verwijderd.. de Remote gereset...;
* Nieuwe batterijen geplaatst en remote wederom opnieuw aan tv gekoppeld.
Momenteel werkt volume verandering via remote.. Maar dat is bekend.
Ik ben benieuwd of dit blijvend is.....🤞
U hoort van me. Nogmaals bedankt.👍
Gr. René
op 21-10-2020 01:48 PM
Hoi @Twins1 , René,
Mooi dat het werkt! Houd inderdaad even een vinger aan de pols. Anders weer even melden.
Zou je misschien toch alvast je vraag als ✅Oplossing willen markeren?
Accepteer Oplossing aanklikken. Thanks!
Fijne dag!
op 22-10-2020 01:04 AM
Hallo Dick,
Einde van de dag, nog steeds volume kunnen veranderen middels remote controle.
Je aangedragen oplossingen schijnen hun "werk" te hebben gedaan.
Nogmaals bedankt,
Gr René
op 22-10-2020 01:30 PM
Goedemiddag Dirk,
Helaas, het probleem van niet meer harder/zachter veranderen middels afstandsbediening is terug.
Mijn oplossing van TV enkele seconden van netspanning afhalen, ook 😃. Maar ja, d's niet echt een oplossing
Gr. René
op 22-10-2020 01:39 PM
Hoi @Twins1 , René,
Dat is vervelend! Dan is er waarschijnlijk een issue met de hardware.
De enige die dit kan uitsluiten, is een monteur. Hier zijn natuurlijk kosten aan verbonden.
Je bent sowieso deze kosten verschuldigd. Ook als je niet akkoord gaat met de kosten --> Tarieven Servilux
Ik zou hier niet meer in gaan investeren. De kans is, gezien de leeftijd, groot dat er ergens anders weer een defect ontstaat.
Uiteraard mag ik hier niet over beslissen, maar neem dit mee ter overweging..
op 22-10-2020 03:56 PM
Hoi Dick,
Ik deel je mening en ga tzt voor een andere tv "koekeloeren".
Ik weet niet of we elkaar nog "spreken" via dit forum. Mijn probleem is dan in zekere zin niet opgelost, maar er wel denk ik duidelijkheid.
Nogmaals bedankt voor de snelle en duidelijke info en succes bij 't oplossen van andermans problemen😉
Gr. René
op 22-10-2020 04:59 PM
Hi @Twins1,
Mocht je interesse hebben in een nieuwe Samsung TV tegen een gededuceerde prijs, dan kun je mij een privebericht sturen 😉
op 01-10-2021 07:29 PM
vandaag deed mijn afstandsbediening wat betreft de volume regeling het ook niet meer, de batterijen vernieuwd daarna 1minuut de aan/uit knop ingedrukt gehouden,maar ALLES zonder succes.....Toen de smart kaart uit de tv genomen en de chip op de kaart gereinigd met een natte vinger gedoopt in spiritus. Goed gedroogd en daarna de smartkaart opnieuw in de tv geplaats, en tot mijn GROTE VERBAZING deed de volume regeling het daarna weer PRIMA .