op 21-10-2020 01:46 PM
Goedemiddag,
ik geloof dat al 2 weken firmware versie 1402.6 uit is voor de 90T series.
Via de tv lukt het niet (online), heb usb stick gebruikt zelfs nieuwe gekocht en in de root zie je netjes de folder zoals in de manual staat aangegeven. TV uit/aan en nog niet upaten. Volgens wat usa artikelen heb ik alle smart devices verwijderd maar ook dat hielp niet.
Dus, help, hoe moeilijk kan het zijn om een firmware te updaten (ik kijk nu naar Samsung!) dus iemand enig idee?
Bedankt
Groet
Peter
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 21-10-2020 02:01 PM
Goedemiddag @Quotje , Peter,
Niet moeilijk. Doordat de firmware vrij recent is, staat deze nog niet op de server waar de tv em kan benaderen.
Dit duurt meestal even. Nogmaals proberen om via USB te updaten, maar dan volgens mijn omschrijving.
Hier downloaden bij Downloads en pak de All OS: https://www.samsung.com/nl/support/model/QE75Q90TALXXN/
Zorg dat van de uitgepakte T-NKMDEUC.zip alleen de upgrade.msd (in de map T-NKMDEUC→T-NKMDEUC→image) in de 'root' (hoogste niveau) van de Externe HDD/USB-stick staat, anders kan de tv ‘m niet vinden.
Installeren. Ga naar Instellingen→Algemeen→Software-update→Nu bijwerken. Kiezen voor USB..
op 21-10-2020 02:01 PM
Goedemiddag @Quotje , Peter,
Niet moeilijk. Doordat de firmware vrij recent is, staat deze nog niet op de server waar de tv em kan benaderen.
Dit duurt meestal even. Nogmaals proberen om via USB te updaten, maar dan volgens mijn omschrijving.
Hier downloaden bij Downloads en pak de All OS: https://www.samsung.com/nl/support/model/QE75Q90TALXXN/
Zorg dat van de uitgepakte T-NKMDEUC.zip alleen de upgrade.msd (in de map T-NKMDEUC→T-NKMDEUC→image) in de 'root' (hoogste niveau) van de Externe HDD/USB-stick staat, anders kan de tv ‘m niet vinden.
Installeren. Ga naar Instellingen→Algemeen→Software-update→Nu bijwerken. Kiezen voor USB..
op 21-10-2020 06:15 PM
net usb opnieuw geformatteerd. opnieuw bestanden gedownload en zie nu dat de folder name anders is maar image file net zo groot is etc.. heb folder hernoemd en nu pakt hij hem wel.
Bedankt!
Enig idee wat er gefixed is (vast niet hdmi port 4 en earc )
21-10-2020 06:35 PM - bewerkt 21-10-2020 06:38 PM
Hoi @Quotje ,
Bedankt voor je feedback! De bedoeling was idd het oplossen van het eARC probleem.
De meningen zijn hierover nogal 'verdeeld' 😉..
Fijne avond!
op 22-10-2020 09:00 AM
De mixed feelings kloppen... de irritante melding is weg dat earc op port 3 niet te vinden is als je port 4 gebruikt....maar er komt ook geen earc geluid via port 4.... (wat volgens de hdmi 21 specs wel zou moeten)
zucht dus (nu nog meer geklooi want denon zet hem op tv kan je met de hand tv op speaker elke x zetten)