op 20-03-2022 06:44 PM
Ik heb een Samsung tv QE50Q80TALXXN. Via HDMI heb ik op de eARCpoort een Samsung soundbar HW-S60A aangesloten.
Bij geluidsinstellingen op de tv heb ik tv-speakers en soundbar geselecteerd.
Het gebeurt regelmatig dat het geluid via de soundbar wegvalt en het geluid alleen via de tv-speakers wordt weergegeven. Steeds weer moet ik dan de optie tv-speakers en soundbar selecteren.
Hoe los ik dit op?
Opgelost! Ga naar oplossing.
12-07-2024 08:59 AM - bewerkt 12-07-2024 09:04 AM
op 12-07-2024 08:59 AM
op 09-10-2024 05:27 PM
Ik heb dus een soortgelijk probleem. Ik ben vanaf eind juni in het bezit van een deze setup:
Samsung QN85800D i.c.m. de Samsung HW-Q800C nu heeft dit pretpakket een nieuwwaarde +/- 8500,-
Na 2 weken al het gezeik met geluid, Q-Symphony wat gepresenteerd wordt als geweldig is gewoon ***** te noemen... Bij mij viel zelfs de hele optie weg om q-symphony te selecteren.
Wat ik heb gedaan; kabels gewisseld, soundbar gereset, tv gereset, allerlei opties geprobeerd die werden bedacht door HelloTV waar ik alles gekocht heb. Nu dacht ik van ik heb ziggo met een kastje en ik dacht ik haal het kastje er tussen uit en ga verder op de ziggo app, alles gereset en wat denk je? Het werkt!
(Op andere fora meermaals gelezen dat het ziggo kastje kan storen qua geluid of dus niet lekker werkt met je soundbar....)
Ik pak mijn verlies met het normale tv kijken maar geniet wel van subliem geluid --> Q-Symphony was weer terug!
Maar na een paar weken te hebben genoten wederom gezeik... Het geluid valt weg op zowel de ziggo app, als prima als hbo en andere dingen dus enkel het geluid van programma's valt weg (het geluid van het harder en zachter zetten is gewoon normaal betreft de toon die je dan krijgt) om dat probleem dan even op te lossen moet je even van zender switchen en klaar of even de app opnieuw opstarten of stil zetten en verder gaan.
Echter hier heb je geen zin in als dit om de 10min gebeurd en dan ben je er klaar mee...
Wat gebeurd er nu? Het kraakheldere geluid van Q-symphony valt weg in een monotoon extreem zacht te noemen geluid harder/zachter zetten helpt niet. Instellingen veranderen, kabels en weer heel de boel resetten helpt niet.
Ik ga dit weekend terug naar Hello TV met mijn soundbar om te kijken wat ermee aan de hand is.
Ik heb eerder al een klacht bij hun ingediend, toen heb ik dus daarna het ziggo kastje weg gehaald in de hoop dat het over zal zijn maar helaas.
Als ik voor de gein mijn JBL 310 erop aansluit via de bluetooth blijft het geluid stabiel...
Helaas is dit geen oplossing voor mij want ja zo'n tv en dan geluid via bluetooth is ook een no go.
Je proeft wellicht een beetje frustratie in mijn post, maar ik ben diep teleurgesteld in deze producten van Samsung. I.m.o wat je er voor betaald moet zoiets gewoon vlekkeloos werken.
Ik zal de komende tijd de progressie posten.
op 09-10-2024 05:44 PM
op 11-03-2025 08:11 PM
op 11-03-2025 08:20 PM
op 11-03-2025 08:22 PM