15-12-2020 08:24 PM - bewerkt 15-12-2020 09:04 PM
Ik heb net een nieuwe Samsung smart tv gekocht en geïnstalleerd, in eerste instantie kon ik gelijk verbinding maken met Wi-Fi, na een half uur ongeveer kreeg ik een melding bij de netwerkstatus dat de tv wel verbinding met het netwerk had maar niet met internet.
Ik heb er wel al mee op youtube gezeten dus het heeft wel gewerkt.
Na wat proberen kon ik opnieuw verbinding maken maar toen kreeg ik de melding dat het mac adres ongeldig was en dat het niet opgehaald kon worden.
Dus nu een dag verder wou ik het opnieuw proberen maar telkens als ik via instellingen > netwerk > netwerkinstellingen > draadloos... op draadloos klik komt er een scherm in beeld: "geen netwerk, draadloze netwerkverbinding controleren" en dan staat er een icoontje bij dat hij aan het laden is en dan verdwijnt dat beeld en sta ik weer in het scherm dat ik op draadloos of bekabeld kan klikken en dit gaat zo steeds opnieuw hoevaak ik ook klik.
Als ik de stekker van de televisie er een tijdje uit laat en de tv weer inschakel kan ik 1x klikken op "draadloos" in het menu en dan zie ik de wifi signalen weer uit de buurt. En af en toe geeft die niks weer, alleen WPS gebruiken en Zelf SSD invullen.
Ik heb de tv al een aantal keren gereset, via usb een update gedaan met de nieuwste software van de samsung site, een hotspot via mijn telefoon, router gereset, maar dit heeft allemaal nog geen nut gehad en bij de mobiele hotspot krijg ik ook de melding dat het mac adres ongeldig is en als ik dan later via netwerkstatus kijk krijg ik een melding dat de automatische IP instelling mislukt is.
Kortom ik kan 1x verbinding maken met wifi nadat de stekker er een tijdje uit geweest is (soms kan het vaker achter elkaar) en als ik dan verbinding maak krijg ik een melding dat het mac adres ongeldig is. En daarna word het mac adres weergegeven en krijg ik de melding dat de automatische IP instelling mislukt is.
Heel af en toe geeft hij bij de netwerkstatus aan dat de tv verbinding heeft, maar dat is dan niet lang of ik krijg een melding dat de internet verbinding onstabiel is en word hij van de verbinding afgegooid...
Kan iemand mij hier mee helpen?
Nick
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 17-12-2020 10:03 AM
Dick,
Gisteren heb ik een kabel vanaf de wifi extender gelegd naar de tv en het werkt perfect nu.
Dus het is in orde!
Bedankt voor je hulp!
Nick
op 15-12-2020 09:19 PM
Ik zit nu net in mijn router te kijkenen zie in de logs dat de tv elke 2 seconden verbind en dan weer de verbinding verbreekt, hij maakt dus constant verbinding en gooit hem er gelijk terug uit...
15-12-2020 09:20 PM - bewerkt 15-12-2020 09:29 PM
Goedenavond @Nick62 , Nick,
Dat is geen lekkere start met een nieuwe tv. Is de volledige Model Code van de tv UE55TU7100WXXN?
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1420.0? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Een MAC-adres wordt niet opgehaald, maar hoort bij een netwerk device.
Het kan zijn de de wifimodule na de tv niet goed werk. Zou je, om uit te sluiten, de tv bedraad willen verbinden?
Eventueel de router en de tv een poosje spanningsloos zetten..
15-12-2020 09:39 PM - bewerkt 15-12-2020 09:40 PM
Goedenavond Dick,
Het is inderdaad jammer maar kan gebeuren natuurlijk.
De volledige modelcode is inderdaad; UE55TU7100WXXN en de software is 1420.0.
Ik heb hem zojuist met een kabel aangesloten en nu werkt het gelijk prima... Het probleem is alleen dat ik op de kamer waar de tv staat geen kabel heb...
Ik vermoed dat het in de router zit aangezien ik in de log zie dat het mac adres van de tv constant word verbonden en verbroken letterlijk elke 2 seconden, zou het kunnen dat ik iets van een poort open moet zetten hiervoor?
Router en tv zijn allebei al spanningsloos en gereset geweest.
Bedankt voor je reactie!
Nick
op 15-12-2020 10:00 PM
Hey @Nick62 , Nick,
Geen dank! Een poort openzetten is niet nodig. Kun je in de buurt van de tv een speedtest doen?
Bv. met een smartphone? Misschien is het signaal te zwak. Je kunt ook nog even proberen om de firewall uit te zetten.
De wifi/LAN module lijkt me oké. Heb je naast je SSID ook een beveiliging op MAC-adressen?
15-12-2020 10:26 PM - bewerkt 15-12-2020 10:38 PM
Hoi Dick,
Ik heb net een snelheids check gedaan op de plek van de tv en ik heb 60mb download en 20mb upload op het 2.4ghz netwerk, dit lijkt me genoeg.
De firewall zet ik liever niet uit, zou dat de boel tegen kunnen houden of zou ik het dan met meerdere apparaten moeten hebben?
Met een beveiliging voor mac adressen ben ik niet bekend, waar kan ik dit zien?
In de woonkamer staat ook een samsung tv, die doet het wel gewoon op de 2.4ghz wifi, deze tv is wel ouder.
Ik heb net een oude router gekoppeld aan de modem/router in 1 via de lan en als ik daar de tv op verbind ook hetzelfde probleem.
Nick
op 15-12-2020 10:54 PM
Hi @Nick62 ,
Een snelheid van 60 Mbit/s is niet al te denderend. Een 4K tv heeft al minimaal 25 Mbit/s nodig.
Upload wordt vaak vergeten, maar speelt ook een rol bij een goede verbinding. 20 Mbit/s is dan erg laag.
Je zou de firewall tijdelijk kunnen uitschakelen om e.e.a. uit te sluiten.
Filteren op MAC-adres zul je wel niet hebben, want dat moet je zelf inschakelen. Nog 2 ideeën.
Als het niet mocht lukken, dan kun je er remote naar laten kijken --> Hulp op Afstand
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Als hier niks uitkomt, moet je het onder de garantie laten vallen. Die loopt bij de leverancier. Niet bij Samsung.
Houd me even op de hoogte van de voortgang..
op 15-12-2020 11:07 PM
Hoi Dick,
Ik heb net via mijn telefoon nog een test op het 5Ghz netwerk gedaan en kom dan op 65mb download en 95mb upload.
Ik ga morgen eens naar de firewall kijken, en het eens met een wifi extender proberen > vanaf die extender met een lan kabel naar de tv.
Voor dat hulp op afstand ga ik ook kijken, wie weet.
Bedankt tot zover in ieder geval en ik hou je op de hoogte!
Nick
op 17-12-2020 10:03 AM
Dick,
Gisteren heb ik een kabel vanaf de wifi extender gelegd naar de tv en het werkt perfect nu.
Dus het is in orde!
Bedankt voor je hulp!
Nick
op 17-12-2020 10:07 AM
Hey @Nick62 , Nick,
Perfect! Bedankt voor je terugkoppeling!
Zou je misschien je vraag als ✅Oplossing willen markeren?
Accepteer Oplossing aanklikken. Thanks!
Fijne dag!