Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Geen "achtergrondverlichting" setting in menu

(Onderwerp aangemaakt op: 03-01-2021 10:31 PM)
1466 Weergaven
T08
First Poster
Opties

Ik heb sinds een paar dagen een samsung qled 43Q64T (2020). Ik ben aan begonnen om met de beeldinstellingen te variëren. 

Wat mij opvalt is dat er helemaal geen setting is voor de achtergrondverlichting. Het menu bij expert instellingen gaat in volgorde van;

Helderheid

Contrast

Scherpte

Kleur

Tint

Bij alle samsung televisies die ik had was er ook de optie achtergrondverlichting (backlight). Weet iemand waarom dit niet op dit model zit of dat het ergens anders in het menu zit verstopt?

0 Likes
3 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @T08 ,

Is de volledige Model Code van de tv QE43Q64TASXXN? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.

Ik weet niet op welk toestellen dit wel aanwezig was. Op dit toestel komt het inderdaad niet voor. Heet nu Local Dimming.

Zie pagina 104:

https://downloadcenter.samsung.com/content/UM/202011/20201127155052305/NIKDVBEUT-3.1.0_EM_NIKE_EU_DU...

Deze technologie verhoogt de zwartwaarden en het contrast door bepaalde delen van het beeld dimmer of helderder te maken in reactie op wat er op het scherm staat..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
T08
First Poster
Opties

Bedankt voor je reply.

Het is inderdaad  model code QE43Q64TASXXN

Ik vind het een behoorlijke misser dat ik niet meer zelf de achtergrondverlichting kan instellen. Waarvoor heeft Samsung deze keuze gemaakt? Is dit iets wat software matig kan toegevoegd worden?

Op de tv's die ik heb gehad is altijd deze optie beschikbaar geweest, onder termen als Brightness, Backlight, Achtergrondverlichting.  De meest recente tv hiervoor was de Samsung EU40MU6470SXXN en was deze optie wel beschikbaar.  

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @T08, goedemiddag.

Het klopt inderdaad dat  je deze optie niet meer hebt op de nieuwere modellen, dit zijn keuzes die door onze ontwikkelaars worden gemaakt. Via het menu kun je wel een aantal andere instellingen wijzigen om het beeld naar je eigen wens in te stellen. Of deze optie in de toekomst beschikbaar komt via een Software-update is niet bekend, dit is voor ons ook afwachten. 

Uiteraard wensen we je veel kijkplezier toe met jouw nieuwe TV! 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200