op 27-02-2021 11:18 AM
Hallo allen,
sinds gisteren heb ik mij geabonneerd op Prime Video van Amazon.
Ik gebruik daarvoor de app op mijn Samsung TV (MU6100).
Dit werkt allemaal prima, alleen krijg ik geen ondertiteling te zien.
Ik kan wel de taal kiezen en het uiterlijk van de ondertiteling, alleen komt het daarna niet in beeld.
Ik heb ergens gelezen dat je "cc" aan moet klikken om de ondertiteling aan te zetten, ik zie het echter nergens staan op het scherm. Iemand suggesties wat ik nog meer kan proberen?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Mvg Gert
Opgelost! Ga naar oplossing.
27-02-2021 11:27 AM - bewerkt 27-02-2021 11:28 AM
Goedemorgen @Gert Vos , Gert,
Hier iets aan?
https://www.primevideo.com/help/ref=atv_hp_nd_cnt?language=nl_NL&nodeId=GUZE7UNGCAN9UUM4
CC is er dus alleen als er ondertiteling beschikbaar is..
27-02-2021 11:27 AM - bewerkt 27-02-2021 11:28 AM
Goedemorgen @Gert Vos , Gert,
Hier iets aan?
https://www.primevideo.com/help/ref=atv_hp_nd_cnt?language=nl_NL&nodeId=GUZE7UNGCAN9UUM4
CC is er dus alleen als er ondertiteling beschikbaar is..
op 27-02-2021 11:58 AM
Goedemorgen Dick,
dat is snel opgelost zo 😃 !
Gevonden, dankjewel voor je snelle reactie en een fijn weekend!
Groeten, Gert
op 27-02-2021 12:01 PM
Hey @Gert Vos , Gert,
Geen dank! Mooi dat het is opgelost. Zou je misschien je vraag als ✅Opgelost willen markeren?
Accepteer Oplossing aanklikken. Thanks!
Jij ook een fijn weekend toegewenst!
op 28-02-2021 12:12 AM
Done ! 😀👍
op 06-06-2021 11:11 PM
Vreemd. Wij hebben een Samsung 55Q64T gekocht, met de smart AB. Als ik dit zo lees, als er geen CC staat bij Primevideo is er geen NL ondertiteling beschikbaar van Prime? Dat is flauwekul natuurlijk, want wij hebben altijd met ondertiteling gekeken, en nu we deze smart tv hebben, kan het ineens niet meer. Bovendien staat bij "taal beheren" in het menu van Prime, het Nederlands er gewoon bij.
Bij de TV zat overigens ook geen handleiding dus je moet zelf maar uitvogelen welk knopje waarvoor dient. Dit vind ik slecht.
Terug naar de ondertiteling bij prime: hoe krijg ik die nu ingesteld, want de link van Prime, daar word ik ook niet wijzer van.
Naast de Samsung smart tv heb ik ook het kastje van T-Mobile met opnamemogelijkheid.
Hiervoor keken we op onze niet-smart Samsung tv naar Netflix en Prime via een Apple TV kastje. Ging perfect, maar nu...
Als dat zo door gaat, sluit ik het Apple kastje weer aan, wat een sof, die afstandsbediening is nl ook een groot raadsel.
Tevreden over de Samsung TV? Ja en nee, mooi gevormd, slechte AB, geen beschrijving, als je van Prime naar TV gaat, is het geluid ineens weg. Zucht.
op deze maniet verlang ik weer naar mijn oude tv. 😞
op 06-06-2021 11:18 PM
Goedenavond @MariskadeGruiter , Mariska,
Wat is de volledige Model Code van de tv? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Graag incl. de letters XXN. Wat is de huidige softwareversie van de tv? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
op 06-06-2021 11:29 PM
HALLO dick,
Qe55Q64TASxXXN is de code
Software versie: T-NKLDEUC-1467.1,BT-S
op 07-06-2021 08:19 AM
Hoi @MariskadeGruiter , Mariska,
Bedankt voor de info! Je hebt alleen een foutje gemaakt in de Model Code. Kleine x teveel 😉.
Bij mijn weten zit er nooit een manual bij de tv. Er zit wel een e-Manual app op de tv.
Deze zou op de Smart Hub kunnen staan of bij APPS en dan zoeken naar Gedownloade app.
Hierbij de manual die op de servicesite staat:
https://downloadcenter.samsung.com/content/UM/202102/20210217130123434/NIKDVBEUT-3.2.0_EM_NIKE_EU_DU...
De zilveren AB ziet er inderdaad een beetje kaal uit. Hierbij een link over hoe je hem kunt gebruiken:
https://audiobeeld.nl/tv/samsung-one-remote-control-handleiding-met-afbeeldingen/
Hoe je de ondertiteling moet instellen, kan ik niet beter uitleggen dan wat er op de site vermeld staat.
"als je van Prime naar TV gaat, is het geluid ineens weg". Heb je het hier over de speakers van de tv of aangesloten geluidsapparatuur?
op 07-06-2021 01:34 PM
Hoi,
1. De code is Qe55Q64TASXXN
dat was gewoon een tikfout hier. op het beeldscherm verschijnt de hier opnieuw genoemde code.
2. "Hoe je de ondertiteling moet instellen, kan ik niet beter uitleggen dan wat er op de site vermeld staat."
Er staat geen CC dus kan ik het niet instellen? blijft vreemd. Dan maar weer ouderwets de apple TV aansluiten. Wat een gepruts. Het moet toch mogelijk zijn een goede ondersteunende app mee te geven met een moderne tv?
3. ""als je van Prime naar TV gaat, is het geluid ineens weg". Heb je het hier over de speakers van de tv of aangesloten geluidsapparatuur?"
op het beeldscherm verschijnt ineens de luidspreker met een slash erdoorheen (mute) rechtsboven in beeld. Waarom? Allerlei fratsen uithalen om het ongedaan te krijgen, ik weet het nog steeds niet.
4. Bij mijn weten zit er nooit een manual bij de tv. Er zit wel een e-Manual app op de tv.
en
De zilveren AB ziet er inderdaad een beetje kaal uit. Hierbij een link over hoe je hem kunt gebruiken:
Dit is wel het kip-ei probleem. Je krijgt een smart AB, en hoe je die moet gebruiken, vind je op de e-manual op de TV, die ook al in de E-manual beschreven staat.
Hmm je moet die AB en TV nog leren kennen, en leren gebruiken, en op de TV staat "ergens" de e-manual. Lachwekkend, eigenlijk.
Ik begrijp dat er een einde aan de papierwinkel gemaakt moet worden, maar een beetje uitleg was handig geweest, ook als snelle handleiding in gevouwen A4 vorm. Tip misschien?
5. Bij mijn weten zit er nooit een manual bij de tv. Er zit wel een e-Manual app op de tv.
Dan zal ik wel ouderwets zijn, maar een mini handleiding komt wel van pas. Zie 4.
Bedankt voor alle hulp, maar ik kan niks met het antwoord de hamvraag: ik heb geen ondertiteling bij Prime (bij Netflix wel!).