Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Geen HDMI uitvoer via apps naar receiver op QLED 4K 85QN95A

(Onderwerp aangemaakt op: 28-04-2022 08:21 PM)
792 Weergaven
JSmits
Journeyman
Opties

Hallo, wij hebben onlangs de QLED 4K 85QN95A gekocht en aangesloten op onze Denon Receiver. Onze vorige Samsung 4K tv werkte feilloos met de Denon via HDMI echter sinds we deze TV hebben is het probleem na probleem. De universele afstandsbediening van de tv werkt niet goed (zeker 10x geprobeerd en gereset) en de Arc werkt niet -> het geluid van de apps wordt dan weer wel en dan weer niet via de receiver afgespeeld. We hebben geprobeerd de nieuwste HDMI kabels aan te sluiten en we hebben een nieuwere Denon Receiver gekocht. Inmiddels staat er de Denon AVC-x4700H maar nog steeds werkt de afstandsbediening niet goed en Youtube / HBO max komt over de tv speaker ipv de receiver. Het heeft één keer gewerkt en de dag erop niet meer. Ook de receiver is inmiddels een aantal keren gereset. Alle instellingen zijn nagelopen maar het probleem blijft. Weet iemand wat hier aan de hand is?

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
DKRD
Explorer
Opties

Ik heb “Formaat van digitaal geluid” op “Doorloop” staan. Wellicht verandert dat iets? Het idee erachter is dat de verschillende apps mss een ander audio format gebruiken. Met deze instelling dealt de Denon daarmee en niet de TV. 

ik heb een andere Samsung TV en ook een andere Denon receiver. Maar mss werkt het voor je!

Draaien alle apps op de Samsung TV, of op bv een Google TV (Chromecast). Als je Samsung remote niet op native Tizen apps werkt dan is dit wel vreemd idd. Ik kan met mijn remote feilloos alle apparaten en apps besturen, zelfs het menu van de Denon.

Staat Anynet+ (HDMI-CEC) aan?

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
JSmits
Journeyman
Opties

Beste DKRD en Martijn,

Dank voor het meedenken. Ik wilde de optie 'doorloop' selecteren maar die was grijs. Volgens de tv was er geen HDMI ondersteunend object aangesloten. Dus toen hebben we alles losgehaald en de stroom eraf gehaald. Na een tijdje weer alles aangesloten en de stroom er weer op. Nu is de optie 'doorloop' wel beschikbaar maar hoef ik die niet te gebruiken aangezien het geluid van Youtube en HBO max nu wel over de receiver komt. We gaan nu de afstandsbediening weer opnieuw testen, of het lukt om de kanalen te verzetten èn het volume te verhogen/verlagen (zonder dat de kanalen 'gaan lopen' of dat het volumen ineens naar heel zacht of heel hard gaat ipv stapje voor stapje). 

@martijn, het geluid staat op 'auto' in de tv, de one connect en de denon zitten het HDMI kabels en via de eArc aan elkaar. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

16 Antwoorden
Oplossing
DKRD
Explorer
Opties

Ik heb “Formaat van digitaal geluid” op “Doorloop” staan. Wellicht verandert dat iets? Het idee erachter is dat de verschillende apps mss een ander audio format gebruiken. Met deze instelling dealt de Denon daarmee en niet de TV. 

ik heb een andere Samsung TV en ook een andere Denon receiver. Maar mss werkt het voor je!

Draaien alle apps op de Samsung TV, of op bv een Google TV (Chromecast). Als je Samsung remote niet op native Tizen apps werkt dan is dit wel vreemd idd. Ik kan met mijn remote feilloos alle apparaten en apps besturen, zelfs het menu van de Denon.

Staat Anynet+ (HDMI-CEC) aan?

MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @JSmits, goedemiddag.

Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! 

Staat jouw versterker ook geselecteerd als TV luidspreker in het menu van je TV? En welke aansluiting gebruik je om de TV  en de versterker met elkaar te verbinden?

Welke optie is er geselecteerd in het menu van je TV bij de opties voor Digitale geluidsuitvoer?

Hebben de tips van @DKRD je nog op weg geholpen?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Oplossing
JSmits
Journeyman
Opties

Beste DKRD en Martijn,

Dank voor het meedenken. Ik wilde de optie 'doorloop' selecteren maar die was grijs. Volgens de tv was er geen HDMI ondersteunend object aangesloten. Dus toen hebben we alles losgehaald en de stroom eraf gehaald. Na een tijdje weer alles aangesloten en de stroom er weer op. Nu is de optie 'doorloop' wel beschikbaar maar hoef ik die niet te gebruiken aangezien het geluid van Youtube en HBO max nu wel over de receiver komt. We gaan nu de afstandsbediening weer opnieuw testen, of het lukt om de kanalen te verzetten èn het volume te verhogen/verlagen (zonder dat de kanalen 'gaan lopen' of dat het volumen ineens naar heel zacht of heel hard gaat ipv stapje voor stapje). 

@martijn, het geluid staat op 'auto' in de tv, de one connect en de denon zitten het HDMI kabels en via de eArc aan elkaar. 

DKRD
Explorer
Opties

Het idee achter “doorloop” is dat de TV de eventueel verschillende audio formaten niet hoeft te “vertalen”. De instelling “auto” zou een 2e optie zijn, maar persoonlijk heb ik meer vertrouwen in de Denon en diens mogelijkheden te schakelen tussen de verschillende audio formats. Ik neem aan dat de tv schakelt als de “auto” optie is geselcteerd. Ik werk veel met MIDI en de “thru” port (doorloop) geeft alle MIDI data 1 op 1 door van de input (in jouw geval YouTube, Amazon, Netflix, ect) naar de “thru” port (output) die weer naar de versterker gaat. 

ik hoop in ieder geval dat het nu werkt!

DKRD
Explorer
Opties

Ziet jouw tv trouwens wel het merk/type van de versterker? Dat zou wel zo moeten zijn. Ik kan me voorstellen dat, als dit niet het geval is, de remote niet goed werkt. 

0 Likes
JSmits
Journeyman
Opties

Beste Explorer, waar kan ik de anynet+ selecteren om aan te zetten?

0 Likes
JSmits
Journeyman
Opties

Beste Martijn, de versterker staat geselecteerd als luidpreker in de tv. De TV en versterker zijn via de ARC met elkaar verbonden. Het geluid is nu goed, echter krijg ik nog steeds niet zover dat de afstandsbediening fatsoenlijk werkt. Groet, Jessica

JSmits
Journeyman
Opties

Ik ga dat nog eens even goed uitzoeken of hij inderdaad merk en type ziet. 
wordt er wel een beetje moedeloos van eerlijk gezegd.

0 Likes
DKRD
Explorer
Opties

image.jpg

ik heb de receiver “versterker” genoemd in de  HEOS app. Onder “bron” vind je die terug:

image.jpg

Daarna ging eigenlijk alles vanzelf. Nooit problemen gehad sinds februari nu. Heb je een HDMI 2.1 kabel? 

ik begrijp je frustratie! Ik werk met professionele audio -en videoapparatuur. Nooit een tv of “slimme” receiver gehad. Niks werkt zoals het hoort. Service is waardeloos, elk merk heeft een eigen OS en/of platform (HEOS, Sonos, Bixby, Assistant, Siri, Google Home, Apple Home). Om gek van de worden. De EU zou compatibiliteit moeten verplichten!!

0 Likes