op 16-05-2020 12:53 PM
Hallo,
Om één of ander reden heb geen geen extern geluid meer van mijn tv UE65NU8070 naar mij home cinema set Marantz SR5014. Het heeft altijd gewerkt maar nu niet meer.
Home cinema schakeld wel in als ik het geluid op extern zet maar het blijft stil.
Voor mijn gevoel is het mis gegaan na de laatste firmware update van de tv T-KTM2DEUC-1294.1.
Ik heb al in de instellingen eea zitten proberen PCM/bitsream dolby/dolby+ ik kan het allemaal maar geen extern geluid.
Apps op de tv geven geen extern geluid, setup box via de tv geen geen extern geluid.
Vreemde is ook dat als ik ga schakelen van tv luidspreker naar extern, de tv luidspreker stil is (logisch) maar als ik dat nog een keer doe staat het geluid op extern maar de tv luidsprkers geven dan wel geluid.
Home cinema zit aangesloten op de eArc hdmi, Setup box zit op andere hdmi.
Wie weet de oplossing?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 19-05-2020 06:15 PM
Hoi Dick, ik ben er inmiddels achter wat het was. Toch een instelling van de home cinema. Output stond op HDMI monitor ipv speakers. Hoe en waarom, geen idee.
op 19-05-2020 08:19 AM
Goedemorgen @B-Art ,
De firmware is iig up-to-date. Dit is ws. geen firmware issue, anders waren er meerdere klachten binnengekomen.
Zou je de tv en Marantz kunnen resetten. De tv: bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten.
Desnoods beide devices een poos spanningsloos laten staan.
Graag hoor ik van je..
op 19-05-2020 06:15 PM
Hoi Dick, ik ben er inmiddels achter wat het was. Toch een instelling van de home cinema. Output stond op HDMI monitor ipv speakers. Hoe en waarom, geen idee.
op 19-05-2020 07:42 PM
Hoi @B-Art ,
Goed nieuws! Bedankt voor je terugkoppeling! Zou je misschien je vraag als ✅Oplossing kunnen markeren?
Accepteer Oplossing aanklikken. Thanks!
Fijne avond!