Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

geen beeld wel geluid (zoals andere blijkbaar) op UE55JU6800

(Onderwerp aangemaakt op: 14-12-2018 05:12 PM)
609 Weergaven
Ocastiaux
Apprentice
Opties

Ik heb een toestel UE55JU6800 in Belgie gekocht op 23/05/2016. Een paar maanden geleden was het onderste gedeelte van het scherm iets donkerder maar bijna niet te zien, ondertussen is het erger en klank heb ik onmiddelijk, terwijl het dagelijks langer duurt vooraleer ik een beeld krijg.  Over laatst zelf geen beeld meer (wel steeds klank) na 15 minuten wachten.... !

Het was geen goedkoop TV, Carrefour, waar ik die kocht kan volgens hen niets doen (ten minste kostenloos) gezien de 2 jaar garantie net over is.  Samsung technisch telefonish ondersteuning kan voor mij niets doen en verwijst me naar Servilux.  Die kunnen wel kijken voor herstelling maar kunnen me zo geen prijs geven, die geven wel mee dat dit type probleem dikwijks voorkomt met Samsung.... 😞

Het is volgens mij niet aanvaarbaar dat een redelijk dure televisie iets na 2 jaar uitvalt zonder tussenkomst van de fabrikant !

Als een probleem zich regelmatig voordoet , is het niet normaal om dit dan kostenloos te herstellen? Dit doet me eerder denken aan een fabriekage fout , niet?

0 Likes
4 Antwoorden
Ahmed_Servilux
Pathfinder
Opties

Hallo 

Was juist jou probleem aan het lezen ,is inderdaad nog een jong toestel ☹,als ik jou uitleg en beschrijving lees ziet het ernaar uit dat jou Scherm het spijtig genoeg begeven heeft en defect is geraakt,Volledige strip Led lampjes onderaan het scherm werken niet naar behoren of nu helemaal niet meer  waardoor de rest van de led lampen ook niet meer werken. Je kan het testen door het scherm extern te verlichten met een lamp en zie of je dan nog beetje beeld ziet. Voor het volledig scherm of Panel zoals wij zeggen te vervangen is inderdaad zeer kostelijk, maar er is altijd een tussenkomst dat normaal Geen probleem is voor nog een jong toestel. Maar dan moet de Firma Servilux langs komen en diagnose opstellen er zal direct dan een Prijsbestek opgemaakt worden, INDIEN je jou Aankoopbewijs nog hebt kan er nog direct ook een Coulance regeling nagezien worden in het systeem dan weet je hoeveel de herstelling kosten bedragen met coulance tussenkomst van Samsung. Voor de visite bedraagt 95 Euro diagnose en rijkosten inb. Indien je akkoord bent met de totale kosten moet je na de herstelling die ter plaatse aan huis word gedaan (scherm word ter plaatse vervangen) nog de 95 Euro in mindering gebracht van de totale kosten. Je kan een herstelling van jou Tv toestel aanmelden op de website SERVILUX.BE met de gegevens van jou Tv toestel en of bellen. (Nr staat op de website Servilux.be) Hoop je hiermee een beetje op weg geholpen kunnen hebben 🙂

Mvg

Ahmed

Ocastiaux
Apprentice
Opties

Hallo Ahmed,

Bedankt voor jou lange en duidelijk antwoord.

Het is inderdaad een jong maar ook redelijk duur toestel 😞 en vind het gelemaal niet leuk voor een merk waarvan ik veel toestelen heb en betrouwbaar zou moeten zijn net na de garantie niet meer werkt...

Ik heb het even getest en inderdaad zie het beeld verder wel wanneer ik een externe verlichting breng.

Begrijp ik het dan juist (mijn moedertaal is frans) dat alleen het eerste reeks led lampjes te vervangen zouden zijn?  En dus niet het volledig scherm of Panel?

Ik had Servilux hier in Belgie gebeld maar kon onmogelijks een technieker aan de lijn krijgen, maar kan blijkbaar mijn toestel ter plaatse brengen en gratis een bestek ontvangen. Enig idee wat het herstellen van zoiets me kan kosten en hoe te werk indien effectief vraag van Coulance dient ingebracht te worden?

Ik las ook elders dat iemand een gelijk probleem danzij het vervangen van de 'inverter' , ik weet niet indien dit ook een piste kan zijn?

MVG

Olivier

0 Likes
Ahmed_Servilux
Pathfinder
Opties

Hallo beste Olivier, 

Exusses dat ik nu pas reageer, lange herstel dag gehad 😊,

Betreft het vervangen van de ledstrips,  je kan ook enkel de defecte ledstrip vervangen is geen probleem 😊, maar is best aangeraden ze allemaal te vervangen omdat het een heel karwei is om heel het Panel uit elkaar te halen, Buiten Servilux kan altijd de ledstrips vervangen worden, Nu enkel bij Servilux vervangen ze het volledig Panel onder Coulance regeling, De firma is gelegen in Hasselt als je er niet ver van woont kan je het toestel zelf brengen voor een Prijsbestek,    of

1-)  Je kan ook een Prijsbestek via Mail naar jou laten opsturen, dan kost het enkel 36 Euro dan stuur je jou Aankoopbewijs op en daaruit kunnen ze dan de Coulance berekenen, dan word 36 Euro nog eens in vermindering gebracht van de totale prijs als je jou toestel wilt herstellen. 

2-) De technieker aan huis laten komen voor Prijsbestek is 95 Euro.

-Betreft de vraag van de Inverter op de nieuwe Smart Toestellen zitten geen INVERTERS meer ingebouwd ☺. 

Mvg

Ahmed 

0 Likes
Tueman
Student
Opties

Ik heb ook zelfde probleem .. onder beeld is donkerder !!! De Tv was dure Tv 

0 Likes