Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Eindeloos veel problemen met The frame 2022 65"

(Onderwerp aangemaakt op: 03-06-2023 09:30 AM)
1887 Weergaven
Jason54
First Poster
Opties

Sinds een aantal maanden zijn wij eigenaar van een "The frame" TV 65 inch uit 2022.
Helaas heeft de TV niets anders dan problemen gehad sinds zijn installatie. 
Ik zal hieronder een lijst en wat fotos delen om een beter beeld te schetsen. 

Ik heb nu 3 vakantie dagen opgenomen voor monteurs die langs komen om de TV te repareren.
Men wilt namelijk niet vertellen wanneer ze komen tot einde dag voor aankomst. Ook heeft de monteur onze nieuw gestucte en gespoten muur beschadigd tijdens het verplaatsen van de TV en plaatst deze gewoon boven op het speaker doek van de soundbar. 
Ik heb vele uren gespendeerd aan minstens 6 resets waarna alles weer opnieuw ingesteld mocht worden.

Na vervanging van het tweede moederbord tref ik ook nog een ernstige privacy schending. Blijkbaar is dit moederbord uit de TV van een 55 inch bij een andere klant gekomen en bij ons geïnstalleerd. Op de TV staan nu alle streaming diensten van de vorige eigenaar geïnstalleerd en nog erger, de privé fotos van de vorige eigenaar staan in de gallery. 
Ik vind dit echt onvoorstelbaar en overweeg het te melden bij autoriteit persoonsgegevens. 

Na de laatste vervanging heeft ook het beeld een dramatische stap achteruit gedaan. Kleuren zijn uitgewassen, er zit veel ruis in het beeld en kleuren zijn ook niet uniform. 

Wij zijn dan ook helemaal klaar met deze TV. Vervanging voor een een goed getest en nieuw model lijkt mij op zijn plaatst en anders zal er restitutie plaats moeten vinden via de leverancier. 

green.jpgred.jpg

Lijst met klachten:

• Geluid loopt vaak niet sync
  • Apps lopen vaak vast en moeten dan via device care memory reset hebben
  • WiFi kan niet verbinden
  • Geluid komt soms helemaal niet meer door
  • Tv valt ineens uit vanuit art mode minuten na de laatste interactie 
  • Accounts van andere nog actief op mijn tv na 2x moeder bord vervangen. Inc privé foto’s
  • Mijn account nog actief bij iemand anders
  • Beeld witte waas
  • Kleur is niet uniform maar heeft banden met kleur verloop 
  • Muur beschadigd door de monteur
  • Tv wordt op de soundbar neergezet 
  • 3x monteur aan huis gehad
0 Likes
14 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Jason54 ,

Dat is een hele waslijst! Wat is de volledige Model Code van de tv?
Bij Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv. Graag incl. de letters XXN.
Waar is deze tv aangeschaft?

signatureee
Groet, Dick

w126
First Poster
Opties
Nou ik ook geen tv meer van Samsung.
0 Likes
Jason54
First Poster
Opties

De tv is gekocht bij plasmavisie. 
De model code is: QE65LS03BAUXXH

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Jason54 ,

Dit is geen Benelux model, maar een gemodificeerde buitenlandse tv (Hongaars model).
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXH. Een grijze import tv:

https://www.satellitemagazine.com/artikelen/waarschuwing-let-op-bij-stuntaanbiedingen-televisies/

Zou een oorzaak kunnen zijn. Plasmavisie staat hierom bekend. Het volgende.
De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te leveren.

Je hebt een koopovereenkomst met de leverancier. Niet met Samsung.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-do...
https://conformiteit.nl/

Je zult dus met de leverancier tot een oplossing moeten zien te komen.
Houd er rekening mee dat deze leverancier erg moeilijk kan doen.
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/plasmavisie.nl/details?companyId=c7ce383f-a020-43ab-8e34-b6a36...

Houd je ons op de hoogte?

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Jason54
First Poster
Opties

Dag Dick, 

Het klopt dat ik de koopovereenkomst met de leverancier heb. Uit eindelijk is het echter wel een Samsung product en produceert Plasmavisie de TV niet. De kans dat al deze problemen ontstaan door te importeren uit een ander land lijken mij nihil. 

Daarbij vind ik het ook erg jammer dat Samsung niet haar eigen woord na komt en haar verantwoordelijkheid ontloopt. Toen het mij duidelijk was dat het om een buitenlands model ging heb ik letterlijk gevraagd of Samsung de TV zal ondersteunen. 

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Jason54 ,

Er zit nog gewoon fabrieksgarantie op de tv, dus er kan herstelling plaatsvinden.
Echter is het nu wel gebleken dat de tv niet te repareren valt.
Plasmavisie heeft dus een ondeugdelijk product geleverd.
De leverancier heeft de wettelijke plicht om jou een deugdelijk product te leveren.
Je zou gebruik kunnen maken van onderstaande brief:

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/garantie-of-reparatie-of-geld-terug/voorbeeldbrief-verzo...

Je zou ook de koopovereenkomst kunnen laten ontbinden:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wanneer-mag-i...

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Jason54
First Poster
Opties

He Dick,

Het klopt helemaal dat de leverancier een deugdelijk product moet leveren.
Echter geld dit zelfde voor het leveren van de reparatie diensten. 
Het product (en mijn muur) is nu in aantoonbaar slechtere staat achter gelaten door nalatigheid van de "reparatie". 

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hey @Jason54 ,

Niet alleen deugdelijk product, maar ook een Benelux model.
De reparatiediensten zijn op zichzelf staande bedrijven die ook reparaties doen voor andere merken.
Samsung kan hier geen controle op uitvoeren. Ik zet het topic sowieso door naar de Community Manager.

Fijne dag! ☀️

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

HI @Jason54, goedemiddag.

Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Het is natuurlijk niet fijn wanneer de TV na een reparatie nog niet helemaal goed werkt. Is de TV aan huis gerepareerd? En heeft de monteur hierbij ook ingelogd om het één en ander te testen? Wat is het repartienummer van de TV? Dan zoek ik je gegevens erbij en kijk ik met je mee.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200