op 10-05-2019 10:02 AM
op 01-06-2019 10:01 AM
Goedemorgen @Hennie1 ,
Is de volledige Model Code van de tv LE26B450N4WXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv. Tv is uit 2009.
Ik weet alleen niet waar je de laatste firmware vandaan hebt. Ik vind 'm niet. Welke staat er nu op? De 3000.2?
De afkorting CAI betekent Centrale Antenne Inrichting. Het is een netwerk, wat oorspronkelijk ontworpen is om radio- en televisiesignalen naar een groot aantal woningen te distribueren.
Welke vernieuwing heeft er plaatsgevonden? Als dit extern op het Chaletpark heeft plaatsgevonden, dan moet daar iets niet goed ingesteld staan. Zeker gezien het feit dat er meerdere mensen er last van hebben, dus geen lokaal probleem..
op 29-05-2020 09:49 PM
Hoi Hennieg,
Mijn naam is Bert Groenewoud. Ik woon net als jij op een chaletpark en ik heb (ook net als jij) een Samsung TV. Sinds vandaag geeft mijn tv precies de zelfde melding als die van jou deed. Ik heb al -tig keer opnieuw de zenders laten zoeken, een fabriek reset uitgevoerd en de tv van spanning gehaald, maar tot nu toe heeft helemaal niets geholpen. Ik heb gebeld met 088-9090100 maar de techneuten van Samsung kunnen me pas dinsdag a.s. helpen. Is bij jouw tv het probleem inmiddels opgelost? Zo ja, hoe? En inderdaad, die melding is bloed irritant...
op 02-06-2020 09:50 PM
Hallo bert,
Ik heb een nieuwe TV gekocht Sony. De SAMSUNG heb ik thuis als 2e tv in de slaapkamer. Maar hiermee heb ik het probleem niet opgelost. Op het chaletpark hebben meer mensen hetzelfde probleem met SAMSUNG (en SOLERA)
Probleem is tijdelijk weg en plotseling is het er weer, het is waarschijnlijk een signaal wat uit de digitale versterkers wordt gestuurd over het netwerk. waarschijnlijk de DVB-C digitale versterkers van RTL4.
Helaas geen leuk antwoord maar als jij een oplossing gevonden heeft zie ik graag je berichtje.
het is zeker bloed irritant....................
groet,
Hennie
op 04-06-2020 10:29 AM
Ook ik heb het probleem met de Samsung LE32D550. Sta op een recreatiepark in Wekerom. Als er een oplossing is gevonden wil ik het ook graag weten.
Groet Joyce
op 04-06-2020 03:01 PM
Hoi Hennie,
Bedankt voor je reactie.
Inmiddels is hier het probleem verholpen.
De TD van het park waar ik mijn chaletje heb heeft wat aanpassingen in het CAI netwerk aangebrecht, maar ik weet helaas niet welke precies.
Het is inmiddels dus wel duidelijk dat het probleem wordt veroorzaakt door een specifieke parameter van het antennesignaal, maar helaas heb ik geen idee welke parameter dit dan is.
Ik ben op dinsdag teruggebeld door Samsung. Ik heb ze verteld dat op het park waar ik verblijf, het probleem is opgelost en met hen mijn verdere bevindingen gedeeld.
Ik vind het nu alleen nog wel merkwaardig dat alleen Samsung TV's het probleem vertonen. Naar mijn bescheiden mening is dit toch wel een issue waar Samsung in moet duiken om een oplossing ervoor te vinden.
Ik wil nog proberen te achterhalen wat er nu precies is aangepast in ons CAI netwerk, als onze TD me informatie kan/wil verstrekken.
Nogmaals dank voor je reactie.
Vriendelijke groet,
Bert Groenewoud
op 04-06-2020 03:07 PM
Hallo Hennie,
Ik heb inmiddels overlegd met de receptie van het park waar ik mijn huisje heb over het probleem met de DTVscan-melding.
Zij zouden voor mij proberen te achterhalen wat onze TD heeft veranderd om hier het probleem te verhelpen.
Zogauw ik meer weet, laat ik weer van me horen.
Vriendelijke groet
Bert Groenewoud
op 23-01-2021 07:45 AM
Hebben ze niet meer geantwoord hoe het is opgelost? Wij hebben hier hetzelfde probleem met een nieuwe TV in verzorgingstehuis Oosterbeemd in Valkenburg.
op 23-01-2021 07:46 AM
Is er niemand van Samsung zelf die een oplossing weet om het toestel te bewegen om automatisch scans te stoppen?
op 23-01-2021 09:57 AM
Goedemorgen @bennyhill ,
Zoals eerder geschreven is dit een probleem op het park.
Als je terugleest, blijkt dat meerdere merken hier last van hebben.
Sony en Salora. Dus niet alleen Samsung tv's. Volgens Bertg blijkt dat het probleem bij hem is opgelost.
Als dit een algemeen probleem zou zijn, dan zouden mensen buiten het park ook deze melding moeten krijgen.
Dit niet het geval, want anders waren hier meerdere klachten over binnengekomen..