op 08-02-2021 08:01 PM
Ik heb een samsung qled 9fn nou een jaar en 8maand. Ik heb donkere vlekken in het beeldscherm?! Kan dit gemaakt worden of software update?
op 08-02-2021 08:05 PM
Goedenavond @henry79 , Henry,
Er zijn nogal wat modellen in de 9 Series 🤷♂️. Wat is de volledige Model Code van de tv? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Graag incl. de letters XXN. Wat is de huidige softwareversie van de tv? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Graag hoor ik van je..
op 08-02-2021 08:24 PM
Hallo nee ik kan niet op de achterkant kijken want deze zit vast met een samsung wallmount. software is 1310 ik weet dat de tv met xxn begint komt bij de media markt weg.
op 08-02-2021 08:31 PM
Hoi @henry79 , Henry,
Met MediaMarkt weet je maar nooit. Vaker problemen gezien hier. Je kunt de modelcode ook hier aflezen:
Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv..
op 08-02-2021 08:48 PM
op 08-02-2021 09:10 PM
Hoi @henry79 , Henry,
Bedankt voor de informatie. Volledig is het QE55Q9FNALXXN. Softwareversie is up-to-date.
Zou je voor mij een beeldtest willen doen? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Zelfdiagnose→Beeldtest starten.
Dit moet écht volgens deze eisen, anders is het niet goed te beoordelen -> Eisen beeldtestfoto's
Belangrijk: dus ook zonder aangesloten devices.
Daarna graag, ter beoordeling, foto's posten van de strandfoto en de grayscales.
Zou je, om uit te sluiten, alvast het volgende willen doen:
op 08-02-2021 09:20 PM
De tv heb ik afgelopen week al een keer gereset. Nog het zelfde probleem. Ik kan het alleen nog een keer spanningsloos zetten. Links op het scherm zitten 2 vlekken.
op 08-02-2021 09:30 PM
Hoi @henry79 , Henry,
Ik mis de foto's van de grayscales en van een reguliere tv uitzending. Dit zijn 4 strandfoto's. Stond in de eisen.
Grayscales krijg je in beeld als je steeds op Ja klikt bij Zie je het probleem nog..
op 08-02-2021 09:52 PM
op 08-02-2021 10:03 PM
Hoi @henry79 , Henry,
Thanks! Duidelijk. Hier is sprake van een defect aan het beeldscherm en moet gerepareerd worden.
Het introductiejaar van de tv is 2018. De aankoopdatum is bepalend voor de fabrieksgarantie.
Deze loopt bij de leverancier. Meestal 2 jaar. Je moet dit probleem dus aanmelden bij MM, want daar heb je ook een koopovereenkomst mee. Niet met Samsung.
Als de fabrieksgarantie voorbij is, dan geleden er andere regels. Hopelijk werkt de klanten'service' van MM een beetje mee.
Dit is een zaak die soms erg moeilijk kan doen als de fabrieksgarantie voorbij is.
Houd me even op de hoogte van de voortgang..