op 19-03-2021 08:05 PM
Ik krijg het niet voor elkaar om het TV geluid via mijn BT hoofdtelefoon te laten verlopen.
Ik ga Home –> Settings –> Sound –> Expert Settings –> Wireless Speaker Manager –> Bluetooth Audio Devices.
Alleen geen apparaat te vinden ondanks dat de hoofdtelefoon op pairing staat.
Iemand een idee? Misschien nog ergens een andere instelling die moet worden aangepast?
Mvrg. Wilco
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 20-03-2021 09:47 AM
Vond nog een wat oudere hoofdtelefoon. Een Imperial BluTC met Bluetooth 4.0 + EDR.
Daarmee is het gelukt. 😀
Blijft jammer dat je dus beperkt bent tot gebruik van oude meuk. 😒
20-03-2021 11:41 AM - bewerkt 20-03-2021 11:41 AM
Beste Dick,
Ik kon niet uit staan dat het originele plan niet lukte.
Wat geëxperimenteerd met de knopjes op de Denon hoofdtelefoon. Voor pairing stond dat je de play/pauze toets 4 seconden ingedrukt moet houden. Helaas stond er niet bij dat dit bovenop de 4 seconden was om de headphone aan te zetten!
In ieder geval na ongeveer 8 seconden de bewuste knop ingedrukt te houden vond de Samsung de Denon. Vervolgens kon die gekoppeld worden.
PS Ik had net de hulp op afstand ingeschakeld. Kennelijk hadden die het erg druk want ik kon geen reservering in tijd maken omdat alle tijden reserveerd waren.
Maar goed. Ik ben er uit. Hartelijk dank voor je meedenken.
Misschien hebben andere gebruikers met deze combinatie aan deze informatie er wat aan.
Mvrgr. Wilco
op 19-03-2021 08:15 PM
Goedenavond @Wilco7 , Wilco,
Een Q9FN en een Denon hoofdtelefoon zijn erg onduidelijk 🤷♂️. Wat is de volledige Model Code van de tv?
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Graag incl. de letters XXN. Als de tv aan de muur hangt, dan even het aankoopbewijs checken of hier kijken: Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Wat is de huidige softwareversie van de tv? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Over welke hoofdtelefoon gaat het? Type?
op 19-03-2021 08:42 PM
Samsung QE65Q9FNALXXN, firmware 1310.
DENON GC-30 bluetooth hoofdtelefoon,.
Hopelijk weet je hierdoor de oplossing.
Mvrgr. Wilco
op 19-03-2021 08:58 PM
Hoi @Wilco7 , Wilco,
Bedankt voor de snelle info! De softwareversie is in ieder geval up-to-date.
Het kan zijn dat je niet kunt pairen, omdat de Denon werkt met bluetooth 5.
De tv met bluetooth 4.2. Je kijkt in ieder geval op de verkeerde plek. Hij moet hier verschijnen:
Ga naar Instellingen. Daar omhoog naar Geluidsuitvoer en daar omhoog naar Luidsprekerlijst..
op 19-03-2021 09:10 PM
Beste Dick,
Klopt zo kun je er ook komen. Maakt helaas in het resultaat niets uit. Zou versie 5.0 niet downwards compatible zijn naar versie 4.2?
Mvrgr. Wilco
19-03-2021 09:19 PM - bewerkt 19-03-2021 09:38 PM
Alleen als de tv 5.0 heeft en de hoofdtelefoon 4.2. Dat is Backwards Compatible. Zie ook:
https://www.quora.com/Can-a-Bluetooth-5-0-earphones-connect-to-a-Bluetooth-4-2-phone
Lees voor iPhone tv. Je zou er ook nog remote naar kunnen laten kijken -> Hulp op Afstand
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen..
op 19-03-2021 09:41 PM
En nu? Betekent dit dat ik überhaupt deze TV (toch niet de minste) niet kan pairen aan een moderne hoofdtelefoon? Er zit ook al geen audio uitgang voor een hoofdtelefoon op.
Mvrgr.Wilco
op 19-03-2021 09:48 PM
op 20-03-2021 09:47 AM
Vond nog een wat oudere hoofdtelefoon. Een Imperial BluTC met Bluetooth 4.0 + EDR.
Daarmee is het gelukt. 😀
Blijft jammer dat je dus beperkt bent tot gebruik van oude meuk. 😒
op 20-03-2021 09:54 AM
Hoi @Wilco7 , Wilco,
Bedankt voor je terugkoppeling! Mooi dat het is gelukt, maar je hebt natuurlijk gelijk.
Ik zou toch een poging wagen om er remote naar te laten kijken. Niet geschoten is altijd mis.
Fijn weekend!