Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Dode pixels, of toch niet? Donker vlekje UE65JU7000

(Onderwerp aangemaakt op: 10-10-2018 07:53 AM)
368 Weergaven
PIR3lly
First Poster
Opties

Hallo allemaal. 

Ik heb nu inmiddels een goede 3 jaar een UE65JU7000. Altijd prima gewerkt. Onlangs heb ik echter een klein donker vlekje ontdekt. Nog goed zichtbaar op een 3m afstand. Eerst dacht ik aan kapotte pixels, maar na een detail foto te hebben gemaakt, twijfel ik daarover.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Stof misschien? En is zoiets repareerbaar? 20181010_075208.jpg

0 Likes
7 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @PIR3lly,

Dit is zo moeilijk te beoordelen. Tv is uit 2015.

Zou je voor mij een beeldschermtest kunnen doen?

Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Beeldtest starten

https://eu.community.samsung.com/t5/TV-Audio/How-to-Wat-zijn-de-beeldtestfoto-eisen/td-p/307375

Graag ook de volledige Model Code van de tv en moet eindigen op XXN.

Reparatie hangt af van constatering van de monteur

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
PIR3lly
First Poster
Opties

Test heb ik gedaan. Het probleem blijft op alle foto's te zien en dus zijn alle tests mislukt.

En inderdaad, ik heb hem 6 mei 2015 gekocht, meer dan 3 jaar oud dus... Tijd gaat snel. 
Model nr is UE65JU7000LXXN
Version No 01

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Zie je het alleen als je zo dichtbij het scherm kijkt of ook van een afstand? 

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
PIR3lly
First Poster
Opties

Helaas ook van een afstand. Als je niet weet dat het er zit, dan is het moeilijker te ontdekken. Maar ik zie het ook op een meter of 2-3. Vooral op een lichte achtergrond. 

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Dan is er uiteindelijk maar één oplossing, een reparatie. Het valt wel buiten de 2 jaar fabrieksgarantie die wij bieden, dus hier komen kosten bij kijken. 

---------
Signature-Note10
0 Likes
PIR3lly
First Poster
Opties

Daar was ik al bang voor. Denk alleen dat de kosten hiervan behoorlijk hoog zijn. En dan ben je de tv waarschijnlijk ook nog een aantal weken kwijt. Een makkelijke reparatie zal het wel niet zijn... 

Denk dat ik het maar laat voor wat het is en misschien over een jaartje of 2-3 omruilen voor een oled tv... 

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

De tijd zal meevallen, vaak kunnen ze langskomen en het direct fixen. Maar de kosten, daar kan ik nu nog geen oordeel over geven. Dat kan alleen een monteur aangeven.

---------
Signature-Note10
0 Likes