12-02-2019 07:11 PM - bewerkt 12-02-2019 07:22 PM
Heb afgelopen vrijdag een Qled Q8FN 55 inch 2018 besteld op TVreus.nl. Zaterdag heb ik deze bezorgd gekregen en uiteraard waren we blij met de aankoop.
Nu is ons gisteravond (3e dag na aankoop) opgevallen dat we een dode pixel in het scherm hebben. Dit wetende is alleen al irritant, je kijkt constant tv met je oog turende naar de dode pixel, gek maar waar.
Ook hebben we heel soms dat we horizontale lijntjes zien knipperen bij snel bewegende en dimmende beelden. Moeilijk uit te leggen.. gelukkig is dit niet constant maar wel een puntje als je ook al een dode pixel hebt.
Heb vanmiddag contact opgenomen met TVreus en zij sturen me direct door naar samsung voor reparatie onder garantie...
Is dit oke? ik dacht dat zij de tv ook kunnen omruilen, heb een defecte pixel en dat lijkt me een ondeugdelijk product. Het is immers binnen de 14 dagen die zij aangeven in de volgende citaat op hun site: 'Ontvangt u uw product en is dit defect? Neem dan binnen de 14 dagen contact met ons op zodat wij uw product kunnen omruilen.'
Advies.. zou ik gewoon met samsung moet overleggen voor een reparatie of moet TV reus dit oplossen? Ben nog wachtende op mijn antwoord naar hun toe, dat zij naar mijn weten meer mogen doen..
Dode pixel
op 14-02-2019 11:18 AM
14-02-2019 08:11 PM - bewerkt 14-02-2019 08:11 PM
Je hebt natuurlijk altijd retourrecht als je online hebt besteld.
Wat is overigens de dode pixel policy van Samsung (voor na de zichttermijn)?
op 15-02-2019 09:28 AM
Het word een getouwtrek... Het lijkt er op dat ze er werkelijk alles aan doen om de tv niet terug te nemen. Heb ook met Samsung overlegd, deze geven zelf ook aan dat de tv omgeruild moet worden of terug betaald moet worden na retour. En dat ik nergens anders genoegen mee moet nemen.
Dit teruggekoppeld met tv reus. Willen ze de tv nu ineens zelf repareren.... My god....
Heb dat ding nog geen week....
15-02-2019 03:34 PM - bewerkt 15-02-2019 03:35 PM
Je hebt wettelijk gezien altijd retourrecht (van minimaale 14 dagen) als je online hebt besteld (Wet Koop Op Afstand).
Elk bedrijf moet zich daar aan houden, ook tv reus. Dat mag zelfs zonder opgave van reden. Geef gewoon aan dat de tv niet bevalt en dat je hem om die reden wilt retourneren onder de wet "Wet Koop Op Afstand".
op 15-02-2019 04:00 PM
Dank voor jullie reacties, het lijkt er op dat tvreus zich nu stil houd met de smoes dat het druk is...
Ze willen er maar niet aan om de tv terug te halen.. schandelijke zaak tvreus. Goedkoop maar service is bagger te noemen..
Als ik weet nieuws heb zal ik het melden, maar lijkt erop dat ik de tv in deze staat mag gaan houden of door hun laten repareren.. een tv van nog geen week oud.. bij deze het advies, nooit tv reus!
15-02-2019 04:03 PM - bewerkt 15-02-2019 04:03 PM
Wat zeiden ze toen je begon over de wet koop op afstand of heb je dat nog niet aangegeven?
15-02-2019 04:07 PM - bewerkt 15-02-2019 04:08 PM
Heb die wet nog niet genoemd in de communicatie, wel dat ik bepaalde rechten heb zoals het retourneren met teruggave van het volledige bedrag. Ik heb wel in hun voorwaarden gelezen dat als je langer dan 5 uur de tv gebruikt hebt, zij 20% van de orginele waarde mogen inhouden... Misschien dat ze daarom moeilijk doen, omdat ik volledig men geld terug wil... Maar ja ik wil retourneren vanwege een defect
15-02-2019 04:13 PM - bewerkt 15-02-2019 04:17 PM
Ik ben geen jurist maar volgens mij heb je gewoon ten alle tijden 14 dagen zicht/bedenk termijn, dit is wettelijk zo bepaald. Je hoeft niet eens te zeggen dat je hem wilt retourneren i.v.m. een defect. Dat een winkel er andere regels van maakt kunnen ze doen maar de wet staat daar nog altijd boven. Lees dit artikel maar eens want daar staat het beschreven: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/kopen-op-afst....
Volgens mij hebben ze geen poot om op te staan, het enige wat ze je kunnen verplichten zijn de verzendkosten terug naar hun (of je brengt hem als je in de buurt woont). Maar nogmaals, ik ben geen jurist maar de wet is heel duidelijk. Ik snap dat het voor de webwinkel niet leuk is maar het is gewoon de wet. Maar voor jou is dit hele gedoe ook vervelend.
op 20-02-2019 08:03 PM
Het is gelukt.. heb een nieuwe tv gekregen!! Blij uiteraard.
Maar nu weer wat, je zult het niet geloven. Volgens mij krijgen ze afdankertjes ofzo..
Zie foto..
Folie is eraf, voor de grappemakers😝 lijkt wel een coating probleem ofzo. Misschien komt het vaker voor en is er wat aan te doen.
Anders wil hem aanmelden bij Samsung om verdere gezeur te voorkomen.