Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Blu Ray UBD-M8500 via Soundbar HW-N950 op Samsung Q7F

(Onderwerp aangemaakt op: 13-02-2019 12:16 AM)
680 Weergaven
StevenDS
Student
Opties

Afgelopen weekend heb ik de Samsung soundbar N950 in gebruik genomen. Deze is gekoppeld via de hdmi2(arc) poort op de oneconnect en de ARC poort op de soundbar. Hierna heb ik mijn bestaande UHD speler (UBD-M8500 gekoppeld op de HDMI1 poort van de soundbar om zo ook het ATMOS of DTS:X geluid te krijgen van de UHD speler. 

Echter, als ik naar de bronnen op het TV menu kijk zie ik op de HDMI2 poort enkel de soundbar. De Blu Ray speler zie ik niet in dit menu die ‘achter’ de soundbar zit. Heeft iemand een oplossing hiervoor? Blu Ray aansluiten op andere HDMI poort is geen optie want dan verlies ik het ATMOS geluid (niet door te geven via ARC).

alvast bedankt

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Nick
MegaStar
Opties

Het is onmogelijk om via HDMI van de soundbar ook videobeelden door te sturen naar de tv. Je moet in dit geval audio aansluiten richting de soundbar én jouw UHD-speler verbinden met de tv.

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
4 Antwoorden
Oplossing
Nick
MegaStar
Opties

Het is onmogelijk om via HDMI van de soundbar ook videobeelden door te sturen naar de tv. Je moet in dit geval audio aansluiten richting de soundbar én jouw UHD-speler verbinden met de tv.

---------
Signature-Note10
0 Likes
Milo11
Apprentice
Opties
Nou, dat klopt niet hoor. Je kan ieder bron aansluiten via de hdmi1 op de soundbar. De soundbar geeft dan gewoon de beelden door naar de tv. Je ziet in het menu van de tv uiteraard niet de blu-ray speler want die is immers niet aangesloten op de tv. Je ziet wel de soundbar. Speel je een blu-ray af, soundbar op hdmi1 zetten en tv op HDMI ARC en genieten maar.
0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Ah, zover ik had vernomen was de beste optie om het toch echt direct via hdmi met de tv aan te sluiten. Twee aansluitingen betekent ook een mogelijk delay.

---------
Signature-Note10
0 Likes
Milo11
Apprentice
Opties
Ah, ik vind dat je met een dergelijk antwoord mensen op een verkeerd spoor zet. Als je via je (Samsung) tv signalen doorstuurt naar je soundbar, wordt er geen atmos (in de meeste gevallen) doorgegeven. En daarvoor hebben we het ding natuurlijk aangeschaft. Nee, de bron(nen) op de HDMI poorten van de soundbar aansluiten en de tv via de HDMI uit van de soundbar naar de HDMI in (ARC) naar de tv. Over een mogelijke delay moet je niet praten omdat dat bijna nooit voorkomt. Ik heb mijn soundbar via een 10 jaar oude 12 meter lange HDMI kabel aangesloten op een HDMI switch. Op de switch vervolgens de Apple tv 4k, de Ziggo box en een blu-ray speler. De TV via de HDMI ARC op de HDMI uitgang van de soundbar. En het werkt allemaal perfect. Zonder delay.