op 11-02-2022 05:58 PM
Hallo, ik heb een digicorder van Telenet, een AD2200. Die is gekoppeld aan een Samsung The Frame van 2021, QE50LS03AAUXXN. De digicorder en de signaalbak van de Samsung zitten in een houten kast, met een houten legger tussen. Met de kast open kan ik met de afstandbediening van Samsung alles controleren: de TV, de digicorder, etc. Ook de afstandbedieing van de Telenet digicorder werkt dan, mocht ik die willen gebruiken (want die van Samsung kan alles). Met de deur dicht werkt de TV wel, maar niet de digicorder.
Ik heb nu een Marmitek Invisble Control 5 XTRA geinstalleerd. En die werkt, want met de deur dicht kan ik nu met de afstandsbediening van de digicorder, de digicorder bedienen. Maar dat lukt niet met de afstandsbediening van Samsung. Wel met de deur open, niet met de deur dicht.
Weet er iemand waaraan dat kan liggen? Want idealiter bestuur ik alles met de Samsung remote, met de deur dicht. En heb ik eigenlijk een Marmitek nodig, of zou het ook zonder moeten lukken? Of is die houten legplank in het midden het probleem.
CEC staat trouwens aan op zowel de Samung als de digicorder…
Alvast bedankt,
Karl
Opgelost! Ga naar oplossing.
11-02-2022 06:26 PM - bewerkt 12-02-2022 03:36 AM
Goedenavond @Karl Janssens , Karl,
Waarschijnlijk bedoel je de 6 Xtra. Je hebt sowieso een IR-extender nodig.
Infrarood gaat niet door hout. Het probleem Marmitek icm de AB van de tv.
Die reageert niet op de moderne IR signalen van deze AB. Ik zou dit navragen bij de fabrikant.
op 14-02-2022 09:27 AM
Goedemorgen @Karl Janssens , Karl,
Heb je al een oplossing kunnen vinden voor je probleem?
op 14-02-2022 12:04 PM
Hey,
Nee eigenlijk :).
De extender werkt, want hij reageert wel op de Telenet remote. Maar dus niet op de Samsung.
En de fabrikant kan me niet zeggen waarom, heb hen ook gecontacteerd. Zij claimen dat hij werkt, en weten niet waarom hij geen Samsung herkent...
joris
op 14-02-2022 12:08 PM
Hi @Karl Janssens ,
Vreemd. Je zou kunnen vragen of ze een andere willen sturen die wel werkt..