Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Clouding (?) ue50j6240 (tv 1 jaar oud)

(Onderwerp aangemaakt op: 18-02-2018 09:50 PM)
687 Weergaven
jcj2
First Poster
Opties

Bij lichte en/of egale beelden zijn er twee 'vlekken' te zien op het scherm.

Nu nog heel licht (dus op de foto is het moeilijk te zien, heeft een V-vorm) maar wel storend en ik vraag mij af of dit misschien de voorbode is van nog meer 'vlekken'?

samsung.jpg

Laat ik zeggen dat het nu verdraagbaar is, maar aangenaam tv kijken is het alleszins niet.  Zeker bij voetbalwedstrijden is één van de 'vlekken' storend.

Ik heb nog meer dan een jaar garantie, dus laat ik dit best herstellen of kan ik er zelf iets aan doen?

De beeldinstellingen heb ik al aangepast naar wat er in een ander topic voorgesteld werd, maar dit heeft niks opgeleverd.

0 Likes
9 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Kan je even dit topic volgen : https://eu.community.samsung.com/t5/TV-Audio/How-to-Wat-zijn-de-beeldtestfoto-eisen/m-p/307375/jump-...

En daarna hier de foto's uploaden aub? Het is best moeilijk te zien zo.
Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
jcj2
First Poster
Opties

Heb ik geprobeerd, maar op de testbeelden zijn de vlekken moeilijk zichtbaar doordat die geen egale kleur/achtergrond hebben. ma

Bij lichte of egale beelden zijn de vlekken dus duidelijk te zien, bij donkere beelden daarentegen vallen ze niet of nauwelijks op.  Is het dan clouding, banding, of wat dan ook?

Er zijn trouwens ook al enkele pixels gesneuveld, maar ik veronderstel dat dit binnen de 'specs' valt (is ook niet storend of zo).

Het paneel is al eens vervangen geweest door een lijn in het beeld, dus ik hoop dat ik geen 'ongelukstoestel' heb.  Het ding is één jaar oud (nieuwe paneel zelfs maar negen maanden).

0 Likes
jcj2
First Poster
Opties

Ter illustratie een foto van een andere Samsung-tv eigenaar met op het zicht hetzelfde probleem.

(Diens tv werd gerepareerd door een nieuw paneel te plaatsen, het zal toch niet...)

samsung2.jpg

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Ja maar dit is wel heel erg idd.. Zonder zo een soort foto van jou TV word het moeilijk om vanaf hier iets te zeggen.. Dan moet je toch een monteur laten komen denk ik!
Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
jcj2
First Poster
Opties

Zo erg is het nog niet, maar het lijkt 100% op hetgeen er met mijn tv aan de hand is.

En ja, wat moet ik doen?  Het verdragen en wachten tot het misschien erger (ic donkerder) wordt en mijn garantie misschien verloopt of nu al een monteur laten komen die dan mss zegt dat het allemaal "zo er niet is".

Ben nu niet thuis, maar probeer er nog eens een betere foto van te maken straks.

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Om zeker te weten dat een monteur het als een defect zal beoordelen ontvangen we inderdaad graag foto's van de beeldtest afbeeldingen, aangezien de monteur die er ook bij zal pakken tijdens het bezoek. Mocht die de vlek als binnen specificaties zien, bestaat de kans dat er voorrij- en onderzoekskosten voor het bezoek gerekend worden aangezien er geen defect is bevonden, ondanks dat het binnen garantie was. Dit voorkomen we uiteraard liever.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
DGrooV
Pioneer
Opties

Ik had hetzelfde euvel met mijn ue50j6240 na een half jaar.
De vlek is duidelijk te zien bij grijs en witte achtergrond.

Ik heb destijds met de leverancier Wehkamp de schade laten af wikkelen en dat is toen netjes opgelost.
Het scherm werdt meteen vervangen en komt omdat de folielaag door warmteontwikkeling los laat zei de monteur.

Was in mijn geval duidelijk een fabricage-fout in het scherm

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Alsnog, als het via ons gaat zou ik wel graag eerst de beeldtest foto's zien om op die manier de situatie zo goed mogelijk te beoordelen, tenzij het weer een optie is om het via je winkel te regelen?

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
Boggie
Student
Opties

Idd samsung kijk niet verder dan hun neus lang is allemaal specificaties aanpassen dus dat wil zeggen dat je eigenelijk geen andere beeldmodus kunt gebruiken en je ziet het idd niet op die controle afbeeldingen! Alleen bij egale kleuren waar vooral het beeld beweegd! Het is de folie die robd de twee jaar gaat los zitten door de warmte! Dus ja nieuwe tv kopen goede tactiek!

0 Likes