op 17-09-2022 11:42 PM
Wij kochten een nieuwe samsung tv #UE43TU7020SXXN. We sloten hier onze Chromecast op aan en nu hapert het beeld zeer dikwijls. Het stopt enkele seconden of zelfs meer en gaat dan verder. Bij onze oude tv hadden we dit niet voor met deze Chromecast.
Nog mensen die dit merken bij hun nieuwe samsung tv?
Mvg
op 18-09-2022 09:37 AM
Goedemorgen @Jevb ,
Over welke Chromecast gaat het? Over welke oude tv gaat het?
Wat en waarmee cast je naar de Chromecast?
op 19-09-2022 02:42 PM
Hi,
Hierbij de info van de chromecast. Het is niet de recentste, maar hij werkte nog prima op onze vorige TV (LG LCD tv; +- 10 jaar oud)
Enkel de Chromecast is gekoppeld met de TV, geen andere toestellen.
Mvg
op 19-09-2022 02:49 PM
Hoi @Jevb ,
Ik heb niet zoveel aan de technische info 😉. Welke van deze heb je?
https://audiobeeld.nl/tv/google-chromecast-resetten-in-2-minuten-alle-modellen-stappenplan/
op 19-09-2022 02:52 PM
Dan vermoed ik versie 2 te hebben.
op 19-09-2022 02:59 PM
Hoi @Jevb ,
Dat is de V2. Je hebt nu een 4K tv. De V2 ondersteunt geen 4K. Dat zou de reden kunnen zijn.
Om uit te sluiten zou je hem kunnen resetten. Zie de link die ik net stuurde.
Als dat niet helpt, dan zou ik hem vervangen. De Ultra (4K) wordt niet meer gemaakt.
Eigenlijk zou ik hem sowieso vervangen door de Google Chromecast met Google TV (4K).
op 19-09-2022 03:58 PM
Hoi,
Resetten heb ik al gedaan. Dat hielp niet zo zeer. Een Chromecast zendt toch enkel uit? Als de Chromecat ervoor wel goed werkte, dan is er toch iets mis met de samsung tv lijkt me..?
Mvg
op 19-09-2022 04:07 PM
Hoi @Jevb ,
Een Chromecast ontvangt enkel. Gaat het over het streamen naar de tv wat hapert of het tv kijken op zich?
Indien het laatste, zou je dan de Chromecast willen loskoppelen?
op 19-09-2022 04:51 PM
ik weet niet juist wat het verschil is dat u aanhaalt.
De chromecast ontvangt van wifi de data en zet dit om naar beeld op de samsung tv. Een TV die "straffer" is dan onze vorige oude tv (LG van 10 jaar oud). Bij de samsung tv merken we nu dat tijdens het kijken naar een gestreamde film/serie het beeld hapert, enkele seconden en dan verder gaat. Dit herhaaldelijk.
Bij onze vorige TV was dit niet het geval. TV en Chromecast staan nog steeds op dezelfde positie tov de wifit router. Dus aan de Chromecast kan dat toch niet liggen dan?
Mvg,
op 19-09-2022 05:00 PM
@Jevb ,
In ieder geval 1 ding duidelijk. Als je bij andere bronnen, zoals apps, tv kijken etc. dit niet ervaart. dan ligt het niet aan de tv.
Je zou nog een andere HDMI poort kunnen proberen. Een andere optie is de tv resetten.
Ga naar Instellingen→Algemeen→Resetten. Als dat niet helpt, dan kan deze tv waarschijnlijk niet omgaan met het signaal wat komt uit een verouderde Chromecast.
De LG van 10 jaar oud had daar geen waarschijnlijk geen problemen mee..