op 21-09-2019 09:56 AM
Goedemorgen,
Mag ik vragen, of het aan te bevelen is een tv te kopen bij bvb een Plasmavisie? Het product wat ik voor ogen heb de 75Q85R is bij die winkel 1300 euro goedkoper dan bij een MM of Samsung zelf. Uiteraard is het natuurlijk een buitenlands product waarschijnlijk uit Slowakije, maar zou het product dan veel problemen geven t.o.v een Nederlands model?
Ik hoop dat iemand mijn kan overtuigen, waar ik goed aan doe.
op 21-09-2019 06:08 PM
22-09-2019 06:11 PM - bewerkt 22-09-2019 06:15 PM
Goedenavond @Stef1978 , Stef,
Even een aanvulling op @Rohit .
Sowieso nooit iets kopen bij Plasmavisie.
Staat bij mij op de lijst met onbetrouwbare leveranciers.
Hiermee doelende op het leveren van gemodificeerde tv's.
Even citeren: "Daar vraag ik toch allemaal niet om".
Toch even een verhaaltje voor het slapen gaan.
De inkoopprijzen van televisies zijn in bv. Duitsland en Italië lager dan in Nederland.
Een lagere inkoop vertaalt zich vaak in een lagere verkoopprijs.
Deze tv's worden vaak gebruikt bij stuntaanbiedingen van elektronicazaken.
Sommige verkopers vanuit 'grijze import' afkomstige televisies veranderen de software om de tv voor Nederland geschikt te maken. Door de ongeautoriseerde wijziging van de ‘localset’ (landcode) kan de fabrieksgarantie van Samsung in gevaar komen en mogelijk zelfs geheel vervallen.
Dit betekent niet dat de televisie geen garantie meer heeft, maar dat hiervoor door de verkopende partij gezorgd dient te worden.
Mocht deze bijvoorbeeld binnen de garantietermijn failliet gaan dan is het recht op fabrieksgarantie verdwenen en kunnen reparatiekosten voor eigen rekening komen. Deze tv's kunnen veel problemen opleveren.
Problemen:
Dan heb je ook de apps. Mogelijk is het app aanbod beperkt voor Nederland met een buitenlandse tv. App aanbieders kunnen namelijk op verschillende manieren een app aanbieden; op regio, dus de fysieke locatie waar de tv staat, en op Model Code.
En niet te vergeten: goedkoop is meestal duurkoop. Er moet toch een belletje gaan rinkelen als die 'winkel' 1300 euro goedkoper is dan bij een MM of Samsung zelf.
Hopelijk ben je niet in slaap gevallen door deze ongevraagde informatie van deze kansloze chef.
Lees gelijk even m'n handtekening. Ik hoop dat ik je kon overtuigen, waar je goed aan doet..
Welterusten voor straks..
22-09-2019 06:29 PM - bewerkt 22-09-2019 06:31 PM
Bedankt voor de informatie en tips van beide. Ik twijfel inderdaad maar 1300 euro goedkoper voor het het zelfde model, is toch wel serieus iets om te overwegen ik denk dat het een gokje is? Wat ik vermoed is dat ook de Nederlandse toestellen niet in Nederland zijn gemaakt maar ook ergens in Europa. Plasmavisie zegt:
Eindcodes verschillen.
Eindcodes zegt alleen iets over via welke distributeur het toestel geleverd is....
Alle toestellen welke wij leveren ( reeds 15 jaar ) zijn voor de Benelux markt geschikt ( eindigen op LLA, CLA, PLA, G;P;H;L;80/90/40/50/70,72,79 xxn, xxh, xxg etc... )
Sommige van onze Samsung modellen worden ingekocht via de Samsung Europe distributeur. Enkel de winkels met adviesprijzen online kopen bij de NL distributeur en eindigen meestal op XXN
Omdat Samsung Nederland een van de duurste distribiteurs is van Europa kopen wij via de Europese en kunnen wij onze goede prijzen hanteren.
Wij hanteren daarom ook niet de door Samsung Nederland vastgestelde en verplichte adviesprijzen.
Denkt u dan dat er voor de rest van Europa een andere tv wordt geproduceerd dan voor Nederland. ?
Denkt u dan dat als u een tv koopt bij de Mediamarkt, maar u besluit over 6 maanden te gaan verhuizen naar Spanje en u krijgt daar een storing aan uw tv dat u met de tv terug moet naar Nederland ?
….. De toestellen zijn over de gehele EU identiek !!
Met vriendelijke groet,
Sales Support
Plasmavisie
Begrijp me niet verkeerd hoor, wil geen discussie uilokken..... Maar mijn ervaring bij Plasmavisie is opzich wel oke. Eerder een tv gekocht 65inch Curved ca 4 jaar terug. De ci module werkt prima ook de app en update gave geen problemen. Toen ik het toestel 3 weken had , had ik problemen en kreeg ik kosteloos een nieuwe deze werd netjes op een zondag omgeruild( top service hoor). Het nieuwe toestel was prima tot 1.5 jaar later het scherm ging flikkeren. Ik heb samsung nl aangesproken en die hebben het gehele scherm kostenloos vervangen incl een een of andere module. Maar @dkoster ik begrijp dat u dan hele andere ervaringen heeft met deze firma, wel balen dan...hopelijk is het goed gekomen?
22-09-2019 06:34 PM - bewerkt 22-09-2019 06:38 PM
Bedankt voor de informatie en tips van beide. Ik twijfel inderdaad maar 1300 euro goedkoper voor het zelfde model, is toch wel serieus iets om te overwegen ik denk dat het een gokje is. Wat ik vermoed is dat ook de Nederlandse toestellen niet in Nederland zijn gemaakt maar ook ergens in Europa. Plasmavisie zegt:
Eindcodes verschillen.
Eindcodes zegt alleen iets over via welke distributeur het toestel geleverd is....
Alle toestellen welke wij leveren ( reeds 15 jaar ) zijn voor de Benelux markt geschikt ( eindigen op LLA, CLA, PLA, G;P;H;L;80/90/40/50/70,72,79 xxn, xxh, xxg etc... )
Sommige van onze Samsung modellen worden ingekocht via de Samsung Europe distributeur. Enkel de winkels met adviesprijzen online kopen bij de NL distributeur en eindigen meestal op XXN
Omdat Samsung Nederland een van de duurste distribiteurs is van Europa kopen wij via de Europese en kunnen wij onze goede prijzen hanteren.
Wij hanteren daarom ook niet de door Samsung Nederland vastgestelde en verplichte adviesprijzen.
Denkt u dan dat er voor de rest van Europa een andere tv wordt geproduceerd dan voor Nederland. ?
Denkt u dan dat als u een tv koopt bij de Mediamarkt, maar u besluit over 6 maanden te gaan verhuizen naar Spanje en u krijgt daar een storing aan uw tv dat u met de tv terug moet naar Nederland ?
….. De toestellen zijn over de gehele EU identiek !!
Met vriendelijke groet,
Sales Support
Plasmavisie
Begrijp me niet verkeerd hoor, wil geen discussie uitlokken..... Maar mijn ervaring bij Plasmavisie is opzich wel oke. Eerder een tv gekocht 65inch Curved ca 4 jaar terug. De ci module werkt prima ook de app en update gave geen problemen. Toen ik het toestel 3 weken had , had ik problemen en kreeg ik kosteloos een nieuwe deze werd netjes op een zondag omgeruild( top service hoor). Het nieuwe toestel was prima tot 1.5 jaar later het scherm ging flikkeren. Ik heb samsung aangesproken en die hebben het gehele scherm kostenloos vervangen incl een een of andere module. Maar @dkoster ik begrijp dat u dan hele andere ervaringen heeft met deze firma, wel balen dan...hopelijk is het goed gekomen?
( deze post was ineens weg)
22-09-2019 06:46 PM - bewerkt 22-09-2019 07:16 PM
Hoi @Stef1978 ,
Ik was je ook even kwijt. Wat een onzin verhaal van Plasmavisie. Als enige voorbeeld even deze:
"Eindcodes zegt alleen iets over via welke distributeur het toestel geleverd is".
https://www.consumentenbond.nl/tv/tv-typenummers#no5 en kijk bij Samsung (00).
De rest is flauwekul. Uiteraard worden Samgsung tv's in het buitenland gemaakt.
Het grote verschil is alleen dat ze niet gemodificeerd zijn.
Ik heb zelf geen slechte ervaringen met Plasmavisie, maar deze zwarte lijst is samengesteld uit ervaringen van andere users in dit Forum..
op 22-09-2019 07:46 PM
22-09-2019 08:58 PM - bewerkt 22-09-2019 08:58 PM
Hi @Stef1978 , Stef,
Allereerst bedankt dat je het bericht van Plasmavisie hebt willen delen!
Hierbij de hele lijst (incl. KiJoo):
Foka (Kamera Express), TVreus, bol.com->reseller: Deli Lifestyle, bol.com->reseller: Beste Electro Deals=TVreus, otto.nl, plattetv.nl, bol.com->reseller El-Vidas.nl, plasmavisie.nl media4less, KiJoo, bol.com->reseller: TV-Plaza
op 23-09-2019 08:50 PM
Ik heb Kijoo nog even benaderd mbt grijze import tv's die met dit verhaal aan kwamen
ACM doet onderzoek naar prijsafspraken bij verkoop van tv's in webwinkels
Televisiefabrikanten worden ervan verdacht in Nederland minimumprijzen op te leggen aan webwinkels om de prijzen kunstmatig hoog te houden. Mogelijk gebeurt dat op verzoek van fysieke winkels.
De Autoriteit Consument & Markt doet volgens bronnen van de NOS onderzoek naar prijsafspraken door televisiefabrikanten. Samsung bevestigt dat er een onderzoek bezig is, Sony zegt niet betrokken te zijn en LG geeft geen commentaar. TP-Vision, de fabrikant die Philips-tv's maakt, zegt niet op de hoogte te zijn van een onderzoek.
Winkelier Corné van Willigen, die zowel fysieke winkels als een webshop heeft en tv's en audio-apparatuur verkoopt, zegt tegen de NOS dat hij veel last heeft van beperkingen die fabrikanten hem opleggen. Volgens hem laten leveranciers het niet toe om andere prijzen te hanteren dan zij opleggen en is dat de laatste jaren steeds erger geworden. Als hij toch de prijzen aanpast resulteert dat in sancties, zoals leveranciers die opeens niet meer kunnen leveren. Vrijwel alle grote merken doen hier aan mee volgens de winkelier.
De ACM doet zelf geen uitspraken over het onderzoek. Eind vorig jaar maakte de toezichthouder wel bekend onderzoek te doen naar prijsafspraken tussen fabrikanten, winkels en webwinkels die consumentengoederen aanbieden'. In april volgde een oproep van de ACM aan uitbaters van webwinkels om zich te melden als ze te maken hebben met opgelegde prijzen.
Het verzamelen van bewijs is lastig omdat dat soort afspraken vaak mondeling worden gemaakt. De uitkomst van het onderzoek zal vermoedelijk lang op zich laten wachten. De ACM gaf vorig jaar bij de start ervan tegenover Tweakers aan dat dit een of twee jaar kan duren.
Vorig nieuwsartikel Volgend nieuwsartike
Bron: Tweakers 16-05-2019
In Nederland worden prijsafspraken gemaakt en dat houd in dat alle webshops met een reguliere winkel erbij, zoals BCC, Mediamarkt, Platte TV enz... verplicht zijn om vanuit LG, Samsung of Sony Nederland verplicht zijn om de prijs naar buiten uit te dragen die desbetreffende fabrikant aangeeft.
Wij hebben als webshop geen reguliere winkel en zijn dus niet verplicht om de prijs die de fabrikant aangeeft te hanteren.
Wij verkopen uitsluitend modellen voor de Nederlandse markt dit i.v.m. de Nederlandse Apps, Ziggo certificering en de 2 jaar volledige garantie met service aan huis vanuit Samsung Nederland
op 17-03-2020 10:18 AM
Het is tegen de Europese regelgeving als Samsung de garantie bemoeilijkt als een Europese leverancier logischerwijs de ‘localset’ (landcode) aanpast aan de klant. Als Samsung dit als een een "ongeautoriseerde wijziging" zou behandelen is dit een schending van de regelgeving. Europa is één markt en de leverancier doet dan precies wat hij moet doen, en dat is goede service verlenen. Anders is dit markt afscherming (lokale prijsbeheersing en ongelijkheid) binnen de Europese markt.