op 05-06-2020 09:10 PM
we hebben net een nieuwe Samsung q led 4K q90t gekocht. We haden al een Bose lifestyle systeem. We hebben hem nu via een optische kabel aangesloten., echter komt het menu om hem in te stellen niet op het scherm zodat we de optical link niet kunnen activeren.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 05-06-2020 09:38 PM
Goedenavond @Kriscje ,
Dit gaat niet werken via een optische kabel. Deze is alleen bedoeld om het geluid van de tv naar het Bose-systeem te sturen.
Ik zou proberen om dit met een HDMI kabel te doen. Daarna kun je tv weer optisch verbinden met het Bose-systeem.
Selecteer wel op de tv bij Geluidsuitvoer Audio-uitgang/optisch. Ook op het Bose-systeem de optische ingang selecteren.
Het volume is, als je kiest voor een optische verbinding, niet meer met de AB van de tv te regelen.
Dit moet dus met de AB van het Bose-systeem gebeuren. Misschien ten overvloede, maar hierbij:
https://www.bose.nl/nl_nl/support/article/connecting-tv-audio-lsv-35.html
Tenzij het een ander type is natuurlijk. Die heb je even niet vermeld..
op 05-06-2020 09:38 PM
Goedenavond @Kriscje ,
Dit gaat niet werken via een optische kabel. Deze is alleen bedoeld om het geluid van de tv naar het Bose-systeem te sturen.
Ik zou proberen om dit met een HDMI kabel te doen. Daarna kun je tv weer optisch verbinden met het Bose-systeem.
Selecteer wel op de tv bij Geluidsuitvoer Audio-uitgang/optisch. Ook op het Bose-systeem de optische ingang selecteren.
Het volume is, als je kiest voor een optische verbinding, niet meer met de AB van de tv te regelen.
Dit moet dus met de AB van het Bose-systeem gebeuren. Misschien ten overvloede, maar hierbij:
https://www.bose.nl/nl_nl/support/article/connecting-tv-audio-lsv-35.html
Tenzij het een ander type is natuurlijk. Die heb je even niet vermeld..
op 06-06-2020 07:57 AM
Dankjewel voor het snelle antwoord. Intussen hebben we het probleem opgelost via een omweg langs de oude tv. We hebben de Bose terug geconecteerd met de oude tv en via dat scherm de bose op de juiste manier geprogrammeerd. Nu werkt alles perfect.
op 08-06-2020 10:54 AM
op 02-11-2020 01:31 PM
He Kriscje, ben eorm benieuwd naar die juiste instellingen!!
Heb een Bose LifewstyleV38 die ik niet via de tv [samsung]
aan de praat krijg..
Hoop nog van je te horen en bij voorbaat veel dank! :-]