Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Bose 500 soundbar aanluiten op UE65nu8070 werkt wel via optische kabel, niet via HMI-ARC

(Onderwerp aangemaakt op: 04-09-2019 04:47 PM)
3729 Weergaven
mpgjacobs
Journeyman
Opties

Hallo allemaal,

Ik heb een Bose 500 soundbar aangesloten op mijn Samsung UE65nu8070 met een HDMI kabel op de HDMI-ARC aansluitingen aangesloten.
Het vreemde is dat dat de Samsung tv herkent dat er nu iets op de HDMI 4 aansluiting aangesloten is, maar zegt dat het een onbekende bron is. Als je er dan op klikt, dan verschijnt er een melding van Bose dat je hun app moet downloaden.

Dus, de soundbar wordt wel herkend. Maar, als ik naar "instellingen" --> Geluid --> geluidsuitvoer ga, dan kan ik alleen maar kiezen uit hetgeen in onderstaande foto staat. de vraag is nu: hoe kan ik het geluid via mijn HDMI ARC aansluiting krijgen?
Het is toch wat vervelend dat het geluid van de tv nu niet via de Samsung afstandbediening werkt, Ik heb vervolgens de soundbar alleen via een optische kabel aangesloten en dan heb ik geluid via de soundbar, maar dan moet ik ook de afstandsbediening van de sounbar gebruiken.

Ik hoop dat iemand de oplossing weet! :smiling-face:Geluid.png

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @mpgjacobs ,

Geeft niks, hoor! Werk ze!

Ik hoor het wel..

Groetjes , Dirk 😂

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
mpgjacobs
Journeyman
Opties

Jaaaaaaaaaaaaaa!!!!!! Het werkt na de reset van de tv en de soundbar.

Geluid van de soundbar is nu via de afstandsbediening van de tv te bedienen. Met name handig voor de kids :winking-face:

Thanks Dick, je bent een held!!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Een hele goedemorgen, @mpgjacobs ,

Is de volledige Model Code van de tv UE65NU8070LXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.

Is de huidige softwareversie van de tv de 1270.6? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.

Raar probleem, maar misschien heb ik wat oplossingen:

De tv resetten, zonder aangesloten devices, bij Instellingen->Ondersteuning-Zelfdiagnose->Resetten.

Daarna de tv een poos, half uurtje, spanningsloos laten staan.

Voor de Bose 500 het onderstaande artikel volgen, met name het eind.

https://www.bose.nl/nl_nl/support/article/no-sound-from-TV.html

Het verhaal in het artikel over de Geluidsuitvoer, zoals je zelf op de foto laat zien, is vaag.

Je kunt inderdaad alleen maar TV-luidspreker, Audio-uitgang/optisch en Luidsprekerlijst selecteren.

Die is alleen bedoeld voor Bluetooth. HDMI zie je daar niet terug. Alleen bij Bron. Misschien ook niet nodig.

Als je alle stappen hebt doorlopen, resetten van de tv en de SB, de boel weer aansluiten en inschakelen.

Vervolgens:

Druk op het tv-pictogram op de Bose-afstandsbediening. Het systeem zet de bron die je het laatst hebt gebruikt weer aan; dat kan iets anders zijn geweest dan de tv.

Eventueel een andere HDMI kabel testen.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
mpgjacobs
Journeyman
Opties

Hallo Dirk,

dank je wel voor je uitgebreide uitleg!

Mijn televisie beschikt over de laatste software update. De model code kan ik helaas niet achterhalen aangezien de tv aan de muur hangt en in alle vroegte wilde ik mijn vrouw niet wakker maken om hem er even af te te tillen :smiling-face:

Helaas gaat het hier al mis. Instellingen->Ondersteuning-Zelfdiagnose. Deze optie is grijs, ik kan de Zelfdiagnose dus niet uitvoeren.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @mpgjacobs ,

Geen dank natuurlijk. Jij bedankt voor je terugkoppeling!

Altijd leuk als mensen me Dirk noemen 😉! Vrouwen kun je beter niet wakker maken.

Als er items greyed out zijn dan is dit te verhelpen door de spanning er even af te halen.

Een andere optie is door de Bron van de tv tijdelijk even op ‘Tv’ te zetten. Gaat sneller.

Komt dan we met de melding ‘Geen signaal’, maar die kun je wegdrukken met de Home-toets.

Keep in touch..

Groet, Dick
mpgjacobs
Journeyman
Opties
Hhaha, sorry, was nog vroeg Dick!

Ik ga dit even proberen als ik weer thuis ben van mijn werk. Thanks!
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @mpgjacobs ,

Geeft niks, hoor! Werk ze!

Ik hoor het wel..

Groetjes , Dirk 😂

Groet, Dick
Oplossing
mpgjacobs
Journeyman
Opties

Jaaaaaaaaaaaaaa!!!!!! Het werkt na de reset van de tv en de soundbar.

Geluid van de soundbar is nu via de afstandsbediening van de tv te bedienen. Met name handig voor de kids :winking-face:

Thanks Dick, je bent een held!!

DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @mpgjacobs,

Nou nou, wat een leuke reactie! Bedankt voor je terugkoppeling en het als oplossing markeren!

Mooi dat het werkt. Ben toch een beetje trots, pfff 🤓. Cker handig voor de kids!

Heel fijn weekend!

OMG! It’s working!OMG! It’s working!

Groet, Dick