op 27-08-2020 04:31 PM
Hallo,
ik hoop dat iemand mij kan helpen.
in mei 2020 in nieuwe QLED 4K 65 inch gekocht (QE65Q95TA). 2.999 euro
Ik ben er super blij mee en vooral erg voorzichtig.
Gisteren heb ik geprobeerd een vlek weg te poetsen. Dit heb ik gedaan met een droog microvezel doekje, en de tv stond uit.
Nu een dag later merk ik vooral door de licht inval van de ramen en bij zwarte beelden dat er een blauwe gloed op het beeld vormt precies waar ik gepoetst heb. Foto bijgevoegd.
ik heb online gezocht naar wat ik eventueel verkeerd heb gedaan, maar ik kan niks vinden.
geen schoonmaakmiddelen gebruikt en naar mijn mening ook niet te hard gepoetst.
het beeld werkt nog prima alleen met lichtinval en donkere scenes zie ik de vlek. S’ avonds zie je de vlek niet.
Heb ik dan niet goed genoeg gepoetst of is er toch wat ergers aan de hand?
Ik zit er enorm mee, en hoop dat iemand mij een verlossend antwoord kan geven.
mvg,
Leffers
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 27-08-2020 04:44 PM
Goedemiddag @Leffers ,
In principe zou dit moeten kunnen. Ik doe dit ook altijd, maar dan i.c.m. beeldschermreiniger van HG (spuitflesje).
Werkt perfect. Moeilijk te beoordelen of dit gekomen is door verkeerd poetsen.
Je zou nog kunnen proberen om de beeldschermreiniger van HG te gebruiken om het weg te poetsen (zie foto).
Ik vrees dat dit anders onder gebruikersschade gaat vallen, dus niet te verhalen op de normale verzekering van de tv.
Als e.e.a. verkeerd uitpakt, kun je hopelijk een beroep doen op je inboedelverzekering..
op 27-08-2020 04:44 PM
Goedemiddag @Leffers ,
In principe zou dit moeten kunnen. Ik doe dit ook altijd, maar dan i.c.m. beeldschermreiniger van HG (spuitflesje).
Werkt perfect. Moeilijk te beoordelen of dit gekomen is door verkeerd poetsen.
Je zou nog kunnen proberen om de beeldschermreiniger van HG te gebruiken om het weg te poetsen (zie foto).
Ik vrees dat dit anders onder gebruikersschade gaat vallen, dus niet te verhalen op de normale verzekering van de tv.
Als e.e.a. verkeerd uitpakt, kun je hopelijk een beroep doen op je inboedelverzekering..
op 02-11-2020 10:15 PM
Goedenavond,
Ik las jouw bericht en vroeg me af waarmee je de blauwe gloed hebt weg gekregen? Ik heb namelijk hetzelfde probleem.
Vr.gr. Dimitri
op 03-11-2020 07:32 AM
Hallo Dimitri,
ik had gehoopt je een oplossing aan te bieden, maar helaas.
dit type tv van de Samsung 2020 reeks heeft een laagje op de tv wat ervoor zorgt dat je minder wittinten in de weerkaatsing van de tv ziet. Bijvoorbeeld als je met een wit overhemd voor de tv staat of weerkaatsting van de zon.
ik heb volgens de SAMSUNG voorschriften een vlekje geprobeerd te verwijderen. Echter heb ik hiermee het laagje van de tv gepoetst waardoor er nu een blauwe gloed ontstaat bij zwartbeeld en als de zon erop schijnt.
ik heb Samsung gecontacteeerd en ze geven aan dat het mijn eigen schuld is en dat de reparatie op mijn kosten zijn. Ik ben erg terleurgesteld in Samsung.
ik ben van mening dat dit een productiefout is van dit nieuwe laagje in het algemeen. Het kan niet zijn dat direct het laagje verwijderd wordt na een klein vlekje verwijderen. Meerdere mensen met dit probleem moeten zich gaan melden om dit te melden bij Samsung.
Conclusie, ik ben mooi de boot ingegaan met een nieuwe tv van 3000 euro. Bedankt Samsung.
mvg,
Leffers
op 09-11-2020 02:56 PM
op 09-11-2020 03:36 PM
Goedemiddag,
erg spijtig om te horen. Dit verhaal is ook alles behalve opgelost. Dit is zeker een technisch defect. Gewoon slecht geproduceerd. Als je stof op je tv hebt kun je nooit meer je tv schoonmaken. Dit moet niet kunnen. Je veegt de laag er zo af. Samsung doet zich mooi voor maar ze verschuilen zich achter de kleine lettertjes. Oplichters zijn het.
op 09-11-2020 03:52 PM
op 11-11-2020 10:42 AM
Hi @OchoNL,
Ik kan altijd een reparatieverzoek voor je indienen, dan kan er een monteur naar komen kijken en zodoende kijken in hoeverre we dit kunnen verhelpen 👍
op 11-11-2020 11:59 AM
op 11-11-2020 12:31 PM
Hoi Dimitri,
ik hoor het graag als er na het reparatieverzoek iets uitkomt!
mvg,
Leffers