op 08-03-2020 05:27 PM
Goedemiddag,
Ik heb een UE65NU7170SXXN en als ik voetbal kijk zie niet 1 bal is maar 3 ballen.
Ik zie de bal maar ook een bal iets ervoor en 1 iets erna.
Heel vervelend ... het beeld is alleen haarscherp als er geen snelle beelden te zien zijn.
Herkent iemand dit misschien ?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 09-03-2020 03:42 PM
Hallo Dick,
De vraagtekens zijn niet persoonlijk bedoeld ... dat was idd. een beetje ongenoegen van mijn kant.
Dat kon ik blijkbaar niet nalaten.
Automotion staat nu op aangepast en de optie LED Clear Motion staat er nu ook bij, deze verandert het beeld nogal en heb ik dus op uit staan.
Met trilvermindering op 0 zie ik meer 1 bal dan daarvoor en is misschien wel de "boosdoener".
Hopelijk hoef ik niet meer terug te komen.
Hierbij wil ik je bedanken voor je goede hulp .
Het ziet er al een stuk beter uit.
Met vriendelijke groeten,
Marito
op 08-03-2020 07:36 PM
Goedenavond @Marito ,
Graag even wat meer informatie:
Om uit te sluiten: de tv resetten. Bij Instelingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten.
Eventueel de tv een poos spanningsloos zetten. Daarna de instellingen van de onderstaande link proberen.
Let even niet op het typenummer en sommige instellingen komen ws. niet voor op je tv:
https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/q8fn-q8-q8f-qled-2018/settings
Graag hoor ik van je..
op 08-03-2020 08:32 PM
op 09-03-2020 08:12 AM
Goedemorgen @Marito ,
Bedankt voor de informatie! De internetsnelheid is iig ruim voldoende.
Raar dat het alleen met 1 app gebeurt. Je zou kunnen proberen om deze opnieuw te installeren.
Op de SmartHub naar APPS. Klik erop en zoek/scroll naar Gedownloade app.
Zoek daar naar Fox Sports. Klik erop en houdt vast totdat Opnw install. verschijnt.
De link met de settings is bedoeld om deze uit te proberen.
Ik zal de weg naar de belangrijkste menu opties omschrijven:
Graag hoor ik het resultaat van je..
op 09-03-2020 02:11 PM
Hallo weer,
Nu is het zo dat op FOX (app) de vervorming erg is ... bij NPO 1 is het een stuk minder ... maar aanvaardbaar (voor een TV van € 900.- ???)
Auto motion plus staat op : Auto - geen keuzeopties.
LED Clear Motion en trilvermindering zijn greyed out.
Het volgende begrijp ik niet:
Daar bij beide settings beginnen op 0.
De FOX app heb ik verwijderd en geherinstalleerd.
Verder heb ik de instellingen gebruikt die je hebt voorgesteld.
Zonder resultaat ... helaas.
Ik hoor graag weer van je.
Gr,
Marito
op 09-03-2020 02:28 PM
Hallo @Marito , Marito,
1 vraagteken is meer dan voldoende. Jammer dat je geen resultaat hebt kunnen boeken.
Auto Motion Plus staat idd op 'Auto', maar die moet je dus op 'Aangepast' zetten, anders idd greyed out.
Het kan zijn dat er maar 1 optie (Trilvermindering) beschikbaar is. Had ik in mijn vorige bericht uitgelegd.
Even teruglezen. Beide settings gaat dus niet op. Bij Trilvermindering moet je dus bij 0 beginnen.
Kijken welk getal het beste resultaat oplevert. Deze setting is erg belangrijk.
In de rechter kolom naast Aangepast zie je waarom..
op 09-03-2020 03:42 PM
Hallo Dick,
De vraagtekens zijn niet persoonlijk bedoeld ... dat was idd. een beetje ongenoegen van mijn kant.
Dat kon ik blijkbaar niet nalaten.
Automotion staat nu op aangepast en de optie LED Clear Motion staat er nu ook bij, deze verandert het beeld nogal en heb ik dus op uit staan.
Met trilvermindering op 0 zie ik meer 1 bal dan daarvoor en is misschien wel de "boosdoener".
Hopelijk hoef ik niet meer terug te komen.
Hierbij wil ik je bedanken voor je goede hulp .
Het ziet er al een stuk beter uit.
Met vriendelijke groeten,
Marito
op 09-03-2020 03:55 PM
Hey @Marito , Marito,
Bedankt voor je snelle terugkoppeling! Ik begrijp zeker dat dit niet persoonlijk bedoeld was.
Ik kan me je frustratie ook goed voorstellen. Behoorlijk storend zo'n beeld.
Gelukkig kun je weer normaal tv kijken. Als je weer problemen krijgt, dan gerust even melden.
PS bedankt voor het markeren als ✅Oplossing
Fijne dag verder!