op 28-07-2020 02:36 PM
Ik heb gelezen dat de beeldmodus "Film" een goede keuze is en heb mijn UE40H6240AWXXN TV daar ook op ingesteld. Na verloop van tijd was het beeld opeens weer anders en bij controle van de beeldmodus bleek deze weer op "Standaard" te staan. Dit gebeurde regelmatig en ik had eerst geen idee wat deze spontane terugval veroorzaakte.
Totdat ik ontdekte dat dit gebeurde na het indrukken van de rode toets "A" op de afstandsbediening. Met deze toets ga je naar het Ziggo On Demand menu. Bij het verlaten van dit menu blijft de beeldmodus op "Standaard" staan en gaat niet terug naar de eerder ingestelde modus, in mijn geval "Film". Sterker nog, als ik de beeldmodus weer instel op "Film" terwijl ik in het Ziggo On Demand menu zit en ik verlaat dit menu, dan blijkt de beeldmodus weer te zijn teruggezet naar "Standaard".
Als workaround heb ik de instelling van "Standaard" gelijk gemaakt aan die van "Film". Tot mijn stomme verbazing bleek zojuist de beeldmodus onverwacht te zijn gewijzigd in "Dynamisch". Wat gebeurt hier? Zoekt de TV soms zelf een beeldmodus op die het meest overeenkomt met een bepaalde instelling van parameters? Ik begrijp er niets meer van.
op 28-07-2020 02:56 PM
Bij de instellingen => algemeen => systeem beheer
de gebruikt modus op thuis zetten zal nu op winkel modus staan en dan reset hij alle instellingen eens in de zoveel tijd.
op 28-07-2020 06:07 PM
De gebruiksmodus staat al vanaf dag 1 op Thuisgebruik. Bovendien, als ik de beeldmodus op "film" zet en 3 seconden later naar Ziggo OnDemand ga, dan is de beeldmodus gewijzigd in "standaard". Dat noem ik niet "eens in de zoveel tijd".
op 28-07-2020 07:15 PM
Goedenavond @mmhmjanssen ,
Misschien overbodig, maar heb je dit wel ingesteld?
Beeld -> Beeldmodus toepassen->Alle bronnen ipv Huidige bron.
Just thinking..
op 28-07-2020 07:43 PM
Ik heb beide instellingen geprobeerd want ik dacht ook dat het daaraan kon liggen. Maakt geen verschil.
op 29-07-2020 09:43 AM
Goedemorgen @mmhmjanssen ,
Vervelend dat het nog niet werkt. Nog even meedenken.
Ik weet niet waar je gelezen hebt dat Film de beste setting is.
Standaard is geschikt voor de meeste kijkomgevingen.
Film gebruik je voor verduisterde ruimten, voor het bekijken van films en bij vermoeide ogen.
Hiermee wordt het scherm donkerder gemaakt, zodat het beeld niet te fel is.
Dit is natuurlijk heel persoonlijk. Ik heb nog wat vragen, want heb ik eerder het idee dat Ziggo On Demand niet lekker loopt icm met de tv.
Gebruik je een CI+ module of kijk je via een Mediabox (XL/Next)?
Is de huidige softwareversie van de tv de 2900.0? Bij instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Om uit te sluiten. Ervaar je dit enkel en alleen met Ziggo? Gebeurt dit ook als je van Bron verandert van bv. Netflix naar YouTube?
Zou willen testen met een 4K UHD democlip op YouTube en dan weer terug naar Ziggo?
Je zou nog kunnen proberen om de tv te resetten. Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten..
29-07-2020 11:19 AM - bewerkt 29-07-2020 11:53 AM
Hallo Dick,
Fijn dat je meedenkt. Dat "film" de beste modus is heb ik van HiFiKlubben. Het verhaal klonk heel erg plausibel. Na het resetten van de beeldinstellingen vond ik de mode "Film" inderdaad de beste. Zonder aanpassingen was "standaard" voor mij onacceptabel (100% contrast is veel te veel en 14 (van max 20) achtergrondverlichting is wel heel erg weinig. Maar goed, over smaak valt niet te twisten.
Maar hoe dan ook, het zou wat mij betreft ook aan Ziggo kunnen liggen, ik weet het gewoon niet. Om eerlijk te zijn, ik denk met jou eerder aan Ziggo, maar sluit zeker niet uit dat het aan de TV ligt. In antwoord op je vragen het volgende.
Ik heb een CI+ module in mijn TV en daarnaast een (oude) mediabox van ZIggo (de CISCO8485). Meestal kijk ik direct via de TV. Het probleem treedt alleen op als ik rechtstreeks TV kijk. Schakelen naar Ziggo On Demand als ik via de mediabox kijk verandert niets aan de beeldinstelling.
Bij het schakelen van YouTube videos heb ik geen problemen. Bij het schakelen van andere media apps zoals Kijk, NPOStart of RTLXL is het beeld soms gelig bij het terugschakelen naar TV, maar de beeldmodus blijft hierbij onaangetast. Wel moet ik de TV uit en weer aan zetten om het beeld weer normaal te maken.
Het resetten van de instellingen heb ik eerder gedaan om te proberen een andere probleem op te lossen.
Groet, Martin
op 29-07-2020 11:33 AM
Hoi @mmhmjanssen ,
Jemig! Een Cisco 8485 DVB. 3 jaar oud. Deze zal waarschijnlijk je probleem veroorzaken.
Gauw omruilen voor een Mediabox XL of een Next.
Waarschijnlijk is daarvan de software ook nog eens out-of-date.
Ik begrijp alleen niet waarom je ook nog een CI+ module gebruikt 🤷♂️.
Misschien verwijderen..
op 29-07-2020 12:11 PM
Hoi Dick,
Het probleem treedt juist NIET op met de CISCO, dus die kan het probleem niet zijn.
Waarom ik via de CI+ module kijk? Dat is handiger omdat ik geen extra apparaat hoef aan te zetten om TV te kijken.
Groet,
Martin
29-07-2020 12:23 PM - bewerkt 29-07-2020 12:24 PM
Hi @mmhmjanssen , Martin,
Duidelijk. Welke CI+ module heb je? Quantis, @Smith, Neotion? Je zou em nog opnieuw kunnen installeren. https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus/televisie-opnieuw-instellen#/
Ik verzin ook maar wat 😉. Anders zou je Hulp op afstand in kunnen inschakelen. Hulp op Afstand
Op die site staat wat het allemaal inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Houd me even op de hoogte van de voortgang..