Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Beeld valt weg, geluid blijft het doen

(Onderwerp aangemaakt op: 26-09-2021 08:26 PM)
3120 Weergaven
stefan881
Apprentice
Opties

beste allemaal, ik heb eenNIEUWE  Nederlandse  Samsung QLED 8K QE75Q900TS, Na een kleine 4 brand uurtjes viel mijn beeld soms uit, tv uit en weer aan, echter 10min later weer uit, echt een uurtje later nu doet het beeld definitief niks meer. Het geluid bijft het overigens wel doen.

Het lijkt alsof het scherm volledig uitvalt, maaar als je goed kijkt zie ik wat licht blauwige kleur scherm.

morgen maar eens bellen, maar iemand een idee wat dit voor ongein is?

Bekend propleem bij dit type tv of?

0 Likes
11 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenvond @stefan881 , Stefan,

Dat is geen lekker begin met een nieuwe tv!
Is de volledige Model Code van de tv QE75Q900TSLXXN?
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Welke randapparatuur zit er aangesloten op de tv?
Zou je de tv een poos spanningsloos willen zetten? Is een soort reset.
Je kan nu de tv niet via het menu resetten..

signatureee
Groet, Dick

stefan881
Apprentice
Opties

ben nu niet thuis, maar het model is idd QE75Q900TSLXXN, tot op heden staat er alleen een ziggo 4k box op aangesloten. had al zelf een keer de tv opnieuw geinstaleerd toen ik nog soms 5 a 10min beeld had. maar dat heb ik dus inmiddels ook niet meer.

Epoos spanningloos morgen maar proberen?.

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @stefan881 ,

Zou je tv een keer zonder de Next willen opstarten? Zie hier:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/zwart-beeld-oplossen#/mijn-beeld-is-...

signatureee
Groet, Dick

stefan881
Apprentice
Opties

ook dit morgen maar proberen, maar het beeld ging ook al uit als Youtube aan stond, dus lijkt me niet dat de next box dit veroorzaakt

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @stefan881 ,

Oké. Anders moet je dit onder de garantie laten vallen.
Je moet dit melden bij de leverancier, want daar loopt je garantie.
Zeker niet kiezen voor een eventuele reparatie, want dan is het gevoel van een nieuwe tv weg.
Je kunt altijd hier nog voor kiezen. Je kunt gebruikmaken van de wettelijke termijn van veertien dagen (bedenktijd) die voor internetverkoop van nieuwe producten geldt.
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/online-telefonische-aankopen
Hopelijk niet nodig. Houd ons even op de hoogte van de voortgang.

Ondanks alles toch een fijne avond toegewenst!

signatureee
Groet, Dick

stefan881
Apprentice
Opties

officieel heb ik de tv al sinds sep okt.maar  vanwege een verbouwing die iets uitliep niet eerder kunnen ophangen. maargoed

ik laat horen hoe dit afloopt.

Members_TwK71cZ
Student
Opties

Beste Dick,
Ik ervaar nu het zelfde probleem bij mijn TV van net over 2 jaar. 
Eerst dacht ik dat het aan mijn internet (UTP) kabel lag, daarna aan het TV kastje van KPN, maar sinds ik deze heb vervangen lag de oorzaak helaas duidelijk niet daaraan.
Ik heb QE65Q700TATXXH  met software versie: T-NKMDEUX-2401.1 , B6052220/B60101, BT-S.

Graag verneem ik hoe ik het telkens uitvallen van het beeld zodra ik naar mijn TV schakel (HDMI 1) kan oplossen. Overigens heb ik bij de apps hier geen last van.
M.vr.gr. Wim

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @Members_TwK71cZ , Wim,

Even vooraf.  Dit is geen Benelux model, maar een gemodificeerde buitenlandse tv (Hongaars model).
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXH. Een grijze import tv:

https://www.satellitemagazine.com/artikelen/waarschuwing-let-op-bij-stuntaanbiedingen-televisies/

Waar is deze tv aangeschaft? Er is een aantal dingen die je kunt doen.
Testen met een andere HDMI kabel. Testen op een andere HDMI poort.
Eventueel de tv resetten. Zo nodig de tv een poos spanningsloos zetten.

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Members_TwK71cZ
Student
Opties

Hallo Dick,
Dank voor je reactie, vervelend om te vernemen dat dit geen Benelux model betreft.
De tv is aangeschaft in Nederland (Groningen) bij EL VIDAS. Vwb het testen zal ik de HDMI kabel vervangen, hopelijk werkt het dan wel. De overige punten heb ik eerder reeds gedaan zonder het gewenste resultaat.