Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

beeld 'springt' omhoog Samsung UE55MU7070

(Onderwerp aangemaakt op: 12-08-2020 10:11 AM)
4250 Weergaven
Members_DK8ZI3a
First Poster
Opties

Goedemorgen, 

Sinds 3 dagen ondervind ik problemen met mijn UE55MU7070, het probleem is dat na een bepaalde gebruiksduur het beeld steeds iets omhoog springt, en daarna weer goed is (video1). De nieuwste software is geïnstalleerd. De tv laat het probleem op iedere bron zien. Als het probleem zich langer voor doet veranderen zelfs de kleuren naar fel en dan weer donker(video2). Verder heeft iemand van de klantenservice van Samsung, mij aangeraden om alle randapparatuur te verwijderen en deze minimaal 30 minuten los te koppelen. Dit had te maken met het ontladen van statische elektriciteit, waaraan in eerste instantie het probleem werd gekoppeld. Heeft iemand het zelfde probleem of weet iemand een oplossing? 

met vriendelijke groeten,

0 Likes
Spring naar oplossing
65 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Plantje, goedemiddag.

Wij zijn met z'n allen wel benieuwd geworden naar de oplossing die je aanbiedt 💙 Zou je deze openbaar willen delen met ons? Zodat ook de andere Samsung gebruikers hier op de Community hun voordeel hiermee kunnen doen 😇

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Plantje
Helping Hand
Opties

Zeker deel ik de oplossing met andere gebruikers.

Over dit probleem liepen diverse onderwerpen. Toen ik het probleem zelf had heb ik die onderwerpen gevonden en daar gevraagd of ze het probleem ooit nog opgelost hebben gekregen. Daar ben ik flink voor op de vingers getikt. Dat was eerlijk gezegd een hele vervelende ervaring. De reacties waren niet constructief en allerminst behulpzaam.

Helaas zijn de onderwerpen achteraf aangepast, maar de vervelende reacties heb ik wel nog ergens in mijn mailbox zitten. Ik zit niet te wachten op een "eigen schuld, dikke bult" houding en wil dat graag ook anderen besparen. 

0 Likes
nedde
First Poster
Opties
Hallo, ik hoop dat dit nog gelezen wordt want de meeste berichten zijn al van even geleden zie ik. Maar ik heb dit probleem (beeld springt omhoog) ook en er zit geen garantie meer op het toestel dus wat te doen? Samsung serie7 type UE50RU7100W
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @nedde ,

Je zou de tv kunnen resetten. Ga naar Instellingen→Algemeen→Resetten.
Als dit niet helpt, dan moet je het melden bij de leverancier.
Als de fabrieksgarantie voorbij is, is er ook nog wettelijke garantie.
De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te leveren.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-do...
https://conformiteit.nl/

signatureee
Groet, Dick

ThierryD
Journeyman
Opties

Beste, ik zit sinds vorige week met hetzelfde probleem, kan u de oplossing doorsturen ?

Dank bij voorbaat, Thierry

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @ThierryD , Thierry,

Hetzelfde probleem met welke tv 🤷‍♂️? Wat is de volledige Model Code van de tv?
Deze code staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Als de tv aan de muur hangt, dan even het aankoopbewijs checken of hier kijken:
Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv. Graag incl. de letters XXN.
Wat is de huidige softwareversie van de tv? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Wat is er allemaal aangesloten op de tv? Zou je een video kunnen posten van het probleem?

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @ThierryD, goedemorgen.

Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Wat is het modelnummer van jouw TV? En wat heb je zelf al geprobeerd om dit op te lossen? 

Houd je ons op de hoogte? 

Groeten,

Martijn 

ThierryD
Journeyman
Opties

hallo dit zijn de gegevens van de tv, ik kan niet zeggen of deze nog in garantie is omdat ik de factuur van aankoop niet heb, de tv kocht mijn vader voor in een serviceflat, maar is onlangs overleden, hij woonde in de flat sinds december 2022

modelkode : UE43RU7470SXXN

serienr : 

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @ThierryD, goedemiddag.

Allereerst wat spijtig om te lezen en gecondoleerd met het verlies!

Dankjewel voor je terugkoppeling! Waar heeft je vader indertijd de TV aangekocht? Via de verkoper zou je de aankoop bon kunnen opvragen om een serviceverzoek aan te vragen. Standaard heb je 2 jaar fabrieksgarantie vanaf het moment van aankoop en omdat je aangeeft dat de TV zo rond december vorig jaar is aangekocht zal een service verzoek ook binnen de garantie vallen.

Groeten,

Martijn

ThierryD
Journeyman
Opties

Beste,

Ik weet niet juist wanneer deze is aangekocht of waar, bij het leeghalen van de serviceflat vond ik ook geen papieren van de tv, en ik kan hem niet meer vragen waar hij deze kocht, ik dacht dat men via het modelnr of serienummer wel kon nagaan wanneer het toestel werd gemaakt en zo kon weten of het toestel ouder is dan 2 jaar

0 Likes