Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Beeld aanpassen in SmartHub

(Onderwerp aangemaakt op: 11-04-2019 08:48 AM)
4258 Weergaven
Padeloco
First Poster
Opties

Ik wil het beeld aanpassen bij de app Netflix in het SmartHub menu..bvb de onder-boven positie vergroten, maar dat lukt niet. Ik krijg een melding dat de functie niet beschikbaar is. Omdat Netflix soms films uitzendt met brede zwarte balken onderaan en bovenaan het scherm wil ik die balken minimaliseren. Mijn TV is een QE55Q9F. Dank bij voorbaat!

0 Likes
6 Antwoorden
Nick
MegaStar
Opties

Dit is inderdaad niet mogelijk. Je verliest dan ook de verhoudingen van de film, zodat deze bedoeld zijn. Een film is altijd een vaste verhouding, dus dit biedt het beste 'bioscoopeffect'.

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
Padeloco
First Poster
Opties

Bedankt voor je antwoord Nick! Maar dat je het beeld niet kan aanpassen in het Smart Hub menu is echt rampzalig. Dus zo "Smart" is de TV "nog" niet!!! Bij de andere bronnen lukt het dus wel. Bvb: bij HDMI 4 bron die aangesloten is op mijn DENON receiver kan ik bij alle 7 HDMI ingangen (dus 7 verschillende apparaten) de beeldaanpassing wel setten! Een film is inderdaad een vaste verhouding als je in acht neemt dat deze opgenomen wordt in een bepaald formaat. Bvb 16:9, 16:10, 4:3, 2.21:1, 2.35:1, enz. En deze bieden NIET altijd het beste bioscoopeffect naar de wens van de kijker. Daarom dat je dan ook TV instellingen hebt waar je het beeld kan aanpassen naar de goesting van de kijker. Bij Netflix zijn er films met zwarte balken onder en boven die de helft van het scherm innemen, dat noem ik toch niet "het beste bioscoopeffect" hoor! Het is echt triestig van Samsung dat je geen beeldaanpassingen kan doen in je SmartHub menu!  

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Dit is eerder een limitering van Netflix. Zij willen niet dat dit aangepast wordt. Je zult ook zien, indien je verder kijkt en naar andere devices kijkt dat zij dit standaard hanteren. Tuurlijk zijn er vaak bij apparaten zoals een pc andere oplossing, maar dit is dus de reden dat dit niet mogelijk is.

---------
Signature-Note10
0 Likes
Padeloco
First Poster
Opties

Neen..Het is Samsung die de instelling niet toelaat. Want je krijgt de melding : "Functie niet beschikbaar".

Netflix zendt films uit zoals zij en vele andere denken dat je films moet uitzenden zoals de regisseur het bedoeld heeft. Maar dat kan niet altijd op je TV in de huiskamer. Omdat de films met hun formaat uiteraard bedoeld zijn voor het grote witte doek..en sommige formaten breng je dan niet goed over op TV..Dan krijg je van die irritante brede zwarte balken die soms de helft van je scherm in beslag nemen. Maar waarom Samsung die instelling belemmert is me een groot raadsel! De kijker/klant moet toch kunnen kiezen hoe hij/zij een film wil kijken!? En waarom bestaan er dan beeldinstellingen op je TV..EN waarom werken die dan op alle andere bronnen wel..Maar niet op SmartHub?

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Dit zal waarschijnlijk in afspraak zijn met de beheerder van de app(s). Maar daar kan ik geen duidelijk antwoord op bieden, aangezien dat keuzes zijn die hier niet gemaakt worden.

---------
Signature-Note10
0 Likes
Padeloco
First Poster
Opties

Dat denk ik ook, zou toch wel eens willen weten waarom die functie niet beschikbaar is.. maar toch bedankt voor je antwoord Nick!

0 Likes