op 02-08-2022 07:42 PM
Deze vraag heeft betrekking op een Samsung UE55KS8000 Smart TV welke ik nu 7 jaar in mijn bezit heb.
Sinds enige tijd constateer ik dat de apps langzamer opstarten dan voordien, althans dat is mijn gevoel.
Het gaat hierbij om de apps…
Netflix
Canal Digitaal
NLZiet.
M.n. de laatste levert problemen, bij vlagen start deze app helemaal niet op, de zogenaamde ‘molen of zandloper ‘ blijft dan draaien waarna alleen uitzetten helpt.
Netflix gaat het snelste en CanalDigitaal zit er tussen in.
Het netwerk heeft een capaciteit van circa 75 Mbps Download en de TV is bekabeld aangesloten.
Ik heb nu een Apple TV 4K (laatste model) op mijn TV aangesloten en als ik daarmee dezelfde apps opstart gaat dit circa 4 keer zo snel dan het opstarten op de TV.
Ik begrijp natuurlijk dat de meest recente apparaten zoals de Apple TV 4K beter presteren dan oudere apparaten.
Wijst dit probleem eventueel op een defect van de TV?
Ik heb de TV begin deze week al eens naar de fabrieksinstellingen terug gezet en ook voor circa 30 minuten spanningsloos gemaakt.
Heeft iemand een idee of dit een defect kan zijn en eventueel oplosbaar is?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 02-08-2022 08:07 PM
Hoi @srna513006 ,
De softwareversie is in ieder geval up-to-date. Ik heb zelf ook de nieuwste Apple TV (2021).
Natuurlijk qua snelheid niet te vergelijken met de tv. Je kunt hier verder niet veel aan veranderen.
Als het echt storend wordt, dan kun je contact opnemen met de makkers/ontwikkelaars van de apps.
Samsung maakt namelijk geen apps..
op 02-08-2022 07:50 PM
Goedenavond @srna513006 ,
Wat is de huidige softwareversie van de tv? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Zou je misschien de Smart Hub willen resetten? Bij Instellingen→Ondersteuning→Zelfdiagnose→Smart Hub opnieuw instellen.
Houd er bij het resetten van de Smart Hub rekening mee dat alle gedownloade apps uit het geheugen verwijderd worden en opnieuw moeten worden geïnstalleerd.
Als er een defect zou zijn, dan zouden ze helemaal niet meer opstarten.
op 02-08-2022 08:01 PM
De huidige software versie is 1260 en er zijn geen nieuwere.
De Smart Hub had ik hiervoor ook al ge-reset en daarna nog eens de fabrieksinstellingen, beide zonder een beter resultaat.
Op zich geen ramp want dan gebruik ik gewoon de Apple TV maar ja, de apps zouden toch op de TV vlot moeten kunnen opstarten, toch?
op 02-08-2022 08:07 PM
Hoi @srna513006 ,
De softwareversie is in ieder geval up-to-date. Ik heb zelf ook de nieuwste Apple TV (2021).
Natuurlijk qua snelheid niet te vergelijken met de tv. Je kunt hier verder niet veel aan veranderen.
Als het echt storend wordt, dan kun je contact opnemen met de makkers/ontwikkelaars van de apps.
Samsung maakt namelijk geen apps..
op 02-08-2022 08:55 PM
Dick, bedankt voor de reacties.
Ik had ook al met de supportafdeling van NLZiet contact opgenomen maar daar krijg je meestal alleen maar vage antwoorden.
Ik blijf maar bij het gebruik van de Apple TV en zolang de TV beeld blijft geven vind ik het verder wel goed zo.
Nog een fijne avond toegewenst.