Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

App store switchen + Off line

(Onderwerp aangemaakt op: 09-09-2019 12:11 PM)
1560 Weergaven
Ed1952
Journeyman
Opties

Hallo, ik ben nieuw en kersverse bezitter van een Samsung UE75RU7105 (dat is de Spaanse versie van een RU7100). Bekabeld aan de router aangesloten, Netflix en Plex etc werken prima.

Ik vind echter wat apps niet in de app store terug, want ik zit vast in de Spaanse app store. Ik woon officieel in Belgie maar verblijf meestal in Spanje. Ik wil absoluut switchen naar de Belgische app store (oa voor de app van TV Vlaanderen). Daar zijn hacks voor (om in het Service Menu te geraken) maar daar deins ik wat voor terug. 

Tweede probleem: ik kan met SmartThings mijn tv afzetten als hij op staat, maar niet opzetten als hij af staat. Men suggereert de DNS manueel te zetten op 8.8.4.4 maar ik zou dat graag door iemand hier bevestigd zien.

Ik contacteerde Samsung via Messenger (geen reactie) en telefonisch (die gingen met terugbellen maar ik ben nog wachtende). Kan iemand van jullie me vooruit helpen? Grote dank uiteraard. 

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Met beeldmateriaal heb je te maken met licenties en rechten. Het is daarom de uitgever van de TV-apps die bepalen in welk land de apps wel en niet beschikbaar zijn. Een iPhone is geen TV, op een iPhone worden andere methoden gebruikt om content te blokkeren. De BBC iPlayer app bijvoorbeeld zal niet werken, ook als je hem via een UK Store downloadt op je iPhone. Dus alles is niet een Europa. Als je dus zelf gemakkelijk je Store wilt wijzigen, zullen er andere methoden moeten komen waardoor content geblokkeerd zal worden.

Ik raad je aan om deze pagina in zijn geheel door te lezen en dan te besluiten of je dit met deze informatie in het achterhoofd wilt of niet: https://www.samsung.com/be/i/televisie/parallel-import-tv/. De methode om in het servicemenu te komen staat gewoon op die supportpagina, maar lees alle disclaimers (zoals met betrekking tot de fabrieksgarantie) eerst helemaal door.

kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

12 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Denk dat je toch de hacks moet gaan proberen, je hebt zelf een tv uit Spanje gekocht en helaas zijn daar restricties voor m.b.t. gebruik van anders apps in andere landen. DNS kan je zelf makkelijk aanpassen en uitproberen als het niet werkt dan zet je het weer terug zoals het was.
Stars-Moderator-signature-800x200-2
Ed1952
Journeyman
Opties
De DNS truuk werkt alleszins niet: Samsung blijft offline en dus onbereikbaar als hij uit staat, ook voor Samsung's eigen SmartThings. Nu op zoek naar een manier om in het Service Menu te raken want op een antwoord van Samsung's Messenger help line reken ik niet meer.
0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Dan moet je toch even verder googlen, servicemenu krijg je namelijk niet van Samsung. Het is namelijk niet de bedoeling dat iedereen dit kan gebruiken, vandaar ook verstopt. Succes!
Stars-Moderator-signature-800x200-2
Ed1952
Journeyman
Opties

Ik ga veel liever niet zelf op zoek in dat Service Menu. Alles is één in Europa, maar als ik in Spanje een tv koop, kan ik niet op de Belgische store? Belachelijk. Op mijn iPhone kies ik zelf in welke store ik zit. Dus: ik vraag van Samsung helemaal niet dat ze me in hun Service Menu helpen, ik vraag of ik misschien zélf mijn app store mag kiezen. Hoe moeilijk kan het zijn?

Hun Help via Messenger is 24/24 bereikbaar, lees ik, maar als ze niet op je vraag reageren, ben je daar weinig mee. 

0 Likes
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Met beeldmateriaal heb je te maken met licenties en rechten. Het is daarom de uitgever van de TV-apps die bepalen in welk land de apps wel en niet beschikbaar zijn. Een iPhone is geen TV, op een iPhone worden andere methoden gebruikt om content te blokkeren. De BBC iPlayer app bijvoorbeeld zal niet werken, ook als je hem via een UK Store downloadt op je iPhone. Dus alles is niet een Europa. Als je dus zelf gemakkelijk je Store wilt wijzigen, zullen er andere methoden moeten komen waardoor content geblokkeerd zal worden.

Ik raad je aan om deze pagina in zijn geheel door te lezen en dan te besluiten of je dit met deze informatie in het achterhoofd wilt of niet: https://www.samsung.com/be/i/televisie/parallel-import-tv/. De methode om in het servicemenu te komen staat gewoon op die supportpagina, maar lees alle disclaimers (zoals met betrekking tot de fabrieksgarantie) eerst helemaal door.

kevin-sig
Ed1952
Journeyman
Opties
Hartelijk dank voor het uitvoerige antwoord.
Ik benadruk toch dat ik géén Samsung parallel heb geimporteerd: ik verblijf in Spanje, ik kocht daar een tv, die blijft in Spanje en ik ook.
Ik zou enkel, vermits ik Belg ben, de Belgische app store willen. Ik hoef die Spaanse app store niet, ik spreek nauwelijks Spaans. Ik wil ook helemaal niet heen en weer switchen tussen app stores. Ik wil gewoon de Belgische en daar ook gewoon blijven.
Ik vind het bedenkelijk dat ik nu zelf zou moeten gaan experimenteren met dat Service Menu.
> Kan Samsung mij nu niet gewoon vanop afstand EENMALIG in de door mij gewenste app store parkeren, voor eeuwig en altijd?
Ik kijk hier via de schotel naar TV Vlaanderen en zij promoten hun Samsung app. Ik zou graag niet meer 'schotelen' want als het waait of regent, krijg ik blokjes.
0 Likes
SjorsK
Maestro
Opties
Op zich maakt het niks uit als het grijze import is, alleen kan de garantie dan wat langer duren :smiling-face:

Met Samsung wordt de localisatie ingebakken gebaseerd op het land waar het product voor bedoeld is, een TV uit de Benelux is dus geschikt voor Nederland, België en Luxemburg en die van Spanje is bedoeld voor Spanje, met als resultaat dat als een fabrikant kiest om hun apps alleen daar beschikbaar te maken dat het netjes alleen voor de TV's uit het desbetreffende land beschikbaar komen. Het leuke is wel dat alle apps nog beschikbaar zijn als je de TV mee neemt naar een ander land gezien het gekoppeld is aan het toestel.

Overigens ben ik absoluut geen voorstander van Regiolocks in welke vorm dan ook, maar helaas is het een realiteit waar we tegenwoordig in leven.

Wellicht is een Chromecast een goede oplossing, het is niet zo als een Native App maar voor de meeste mensen werkt het prima :smiling-face:
DickKoster
MegaStar
Opties

Beste @Ed1952 ,

Hierbij wil ik je meedelen dat ik mij volledig aansluit bij de vorige sprekers.

Er is 1 ding wat ik niet begrijp. Waarom heb je tv niet gewoon in België gekocht?

Dan had je nu een tv gehad met een Model Code die eindigt op XXN (Benelux model).

Nu moet je noodgedwongen gaan sleutelen in het Service Menu welke eigenlijk bedoeld is voor een monteur.

Dit met alle risico's van dien, want met 1 verkeerde handeling aldaar kun je je toestel "bricken" oftewel stukmaken.

Ik heb in het verleden van een collega geleerd om eerst goeie research te plegen alvorens een product aan te schaffen.

Zeker als het gaat om een bedrag tussen de € 1300,- en € 1800,-. Deze bedragen zijn gevonden na research.

Het gaat hier tenslotte niet om een zakje friet..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
Ed1952
Journeyman
Opties
De reden is zeer eenvoudig: ik woon (niet officieel natuurlijk maar wel in de praktijk) in Spanje. 'Gewoon' de tv in België kopen zou dan inhouden dat ik die kanjer naar hier moet (laten) verhuizen, dat lijkt me nog gekker. Ik ga er vanuit, misschien naïef, dat er geen enkele reden is om een merktelevisie niet in een 'normale' zaak (de keten WORTEN, zoiets als MediaMarkt) te kopen aan een 'normale' prijs.

Had ik dit moeten weten door research te doen? Als je research pleegt, vind je onmiddelijk honderden posts van mensen die boos zijn op Samsung, LG, Hisense, Sony en ga zo maar door, vermits tevreden kopers nu eenmaal minder snel gaan posten. Daar kan je dus moeilijk op voortgaan.

De algemene consensus is dat Samsung goede tv's zijn, en het feit dat TV Vlaanderen uitpakt met zijn app trok mij over de streep. Van parallelle import en gepruts door invoerders etc weet ik helemaal niets af, is dat common knowledge voor de klant? 

Ik vind het raar dat je niet gewoon bij het instellen voor het eerste gebruik, je store kan kiezen. Uiteindelijk is het enige verschil tussen mij en de andere Belgische Samsungbezitters dat ik mij fysiek elders bevind, in deze wereld zonder grenzen. Het is een algemeen probleem hoor, want met mijn spaans gsm-abonnement raak ik niet op ITSME, alhoewel ik Belg ben, belgische banken heb etc - dat gaat enkel met een gsm-abonnement dat met +32 begint . De wereld is minder geglobaliseerd dan men ons wijsmaakt.
0 Likes