op 09-09-2019 12:11 PM
Hallo, ik ben nieuw en kersverse bezitter van een Samsung UE75RU7105 (dat is de Spaanse versie van een RU7100). Bekabeld aan de router aangesloten, Netflix en Plex etc werken prima.
Ik vind echter wat apps niet in de app store terug, want ik zit vast in de Spaanse app store. Ik woon officieel in Belgie maar verblijf meestal in Spanje. Ik wil absoluut switchen naar de Belgische app store (oa voor de app van TV Vlaanderen). Daar zijn hacks voor (om in het Service Menu te geraken) maar daar deins ik wat voor terug.
Tweede probleem: ik kan met SmartThings mijn tv afzetten als hij op staat, maar niet opzetten als hij af staat. Men suggereert de DNS manueel te zetten op 8.8.4.4 maar ik zou dat graag door iemand hier bevestigd zien.
Ik contacteerde Samsung via Messenger (geen reactie) en telefonisch (die gingen met terugbellen maar ik ben nog wachtende). Kan iemand van jullie me vooruit helpen? Grote dank uiteraard.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 09-09-2019 04:26 PM
Met beeldmateriaal heb je te maken met licenties en rechten. Het is daarom de uitgever van de TV-apps die bepalen in welk land de apps wel en niet beschikbaar zijn. Een iPhone is geen TV, op een iPhone worden andere methoden gebruikt om content te blokkeren. De BBC iPlayer app bijvoorbeeld zal niet werken, ook als je hem via een UK Store downloadt op je iPhone. Dus alles is niet een Europa. Als je dus zelf gemakkelijk je Store wilt wijzigen, zullen er andere methoden moeten komen waardoor content geblokkeerd zal worden.
Ik raad je aan om deze pagina in zijn geheel door te lezen en dan te besluiten of je dit met deze informatie in het achterhoofd wilt of niet: https://www.samsung.com/be/i/televisie/parallel-import-tv/. De methode om in het servicemenu te komen staat gewoon op die supportpagina, maar lees alle disclaimers (zoals met betrekking tot de fabrieksgarantie) eerst helemaal door.
op 09-09-2019 12:33 PM
op 09-09-2019 01:23 PM
op 09-09-2019 01:31 PM
09-09-2019 03:14 PM - bewerkt 09-09-2019 03:17 PM
Ik ga veel liever niet zelf op zoek in dat Service Menu. Alles is één in Europa, maar als ik in Spanje een tv koop, kan ik niet op de Belgische store? Belachelijk. Op mijn iPhone kies ik zelf in welke store ik zit. Dus: ik vraag van Samsung helemaal niet dat ze me in hun Service Menu helpen, ik vraag of ik misschien zélf mijn app store mag kiezen. Hoe moeilijk kan het zijn?
Hun Help via Messenger is 24/24 bereikbaar, lees ik, maar als ze niet op je vraag reageren, ben je daar weinig mee.
op 09-09-2019 04:26 PM
Met beeldmateriaal heb je te maken met licenties en rechten. Het is daarom de uitgever van de TV-apps die bepalen in welk land de apps wel en niet beschikbaar zijn. Een iPhone is geen TV, op een iPhone worden andere methoden gebruikt om content te blokkeren. De BBC iPlayer app bijvoorbeeld zal niet werken, ook als je hem via een UK Store downloadt op je iPhone. Dus alles is niet een Europa. Als je dus zelf gemakkelijk je Store wilt wijzigen, zullen er andere methoden moeten komen waardoor content geblokkeerd zal worden.
Ik raad je aan om deze pagina in zijn geheel door te lezen en dan te besluiten of je dit met deze informatie in het achterhoofd wilt of niet: https://www.samsung.com/be/i/televisie/parallel-import-tv/. De methode om in het servicemenu te komen staat gewoon op die supportpagina, maar lees alle disclaimers (zoals met betrekking tot de fabrieksgarantie) eerst helemaal door.
op 09-09-2019 04:39 PM
op 09-09-2019 10:11 PM
op 10-09-2019 07:04 AM
Beste @Ed1952 ,
Hierbij wil ik je meedelen dat ik mij volledig aansluit bij de vorige sprekers.
Er is 1 ding wat ik niet begrijp. Waarom heb je tv niet gewoon in België gekocht?
Dan had je nu een tv gehad met een Model Code die eindigt op XXN (Benelux model).
Nu moet je noodgedwongen gaan sleutelen in het Service Menu welke eigenlijk bedoeld is voor een monteur.
Dit met alle risico's van dien, want met 1 verkeerde handeling aldaar kun je je toestel "bricken" oftewel stukmaken.
Ik heb in het verleden van een collega geleerd om eerst goeie research te plegen alvorens een product aan te schaffen.
Zeker als het gaat om een bedrag tussen de € 1300,- en € 1800,-. Deze bedragen zijn gevonden na research.
Het gaat hier tenslotte niet om een zakje friet..
op 10-09-2019 09:54 AM