04-06-2019 10:04 PM - bewerkt 04-06-2019 10:10 PM
Ik heb een Samsung 75NU8000. Ik wil mijn Amino Aria 7X IPTV ontvanger van Caiway graag bedienen met de smart remote van Samsung.
Ik heb het forum al doorzocht en heb alle suggesties die ik hier lees al geprobeerd. Ik heb gekozen voor Provider Entone in plaats van Caiway. Ik heb gezocht op merk ontvanger bij Amino en Entone. Maar ik krijg de universele afstandsbediening van Samung niet in staat op mijn Amino Aria 7X van Caiway te bedienen.
Uiteraard is mijn televisie voorzien van de laatste software.
Moet Samsung zijn database nog bijwerken of weet iemand een oplossing om het toch werkend te krijgen?
Het is namelijk zo'n heerlijke afstandsbediening die smart remote!
op 12-02-2020 11:57 AM
Hoi @Tomb1 , Tom,
Vervelend dat het niet lukt!
Ik zet dit wel even door naar onze Moderators..
op 12-02-2020 12:44 PM
Hoi @Tomb1 , Tom,
Antwoord terug:
"Je kunt nog kijken of het selecteren van een andere kabelaanbieder wel ervoor zorgt dat de ontvanger beschikbaar is in het universeel instelmenu.
Wanneer het namelijk niet lukt, is de code nog beschikbaar.
Ik kan ook niet zeggen of dit nog via een update alsnog gebeurt."
op 12-02-2020 01:12 PM
Hoi @Tomb1 ,
Het is een lastige, bij mij heeft de amino er tussentijds nog uitgelegen (gebeurd zodra hdmi eruit is geweest of stroom van amino af gehaald word) weer zelfde getob, stond er niet bij in de lijst.
samsung gebeld, liet me alle dingen doen die ik al deed, zouden dag erop terug bellen, afspraak stond, maar niemand belde. Heb toen het volgende gedaan.
Terug zetten naar fabriek stand (dus geen reset, dat helpt niet) en tijdens de setup als 1e de amino instellen. Let wel op dat ook bij de amino bij de instellingen" hdmi cec" op aan staat. wanneer je hem aanmeld, moet je echt de meer optie kiezen en heel belangrijk, op dat moment ook internet verbinding hebben met je tv. De keuze amino 6 en amino 610 staan er dan bij en beiden keuzes werken.
Blijkt je tv echt totaal niet geschikt te zijn, wat ik me niet voor kan stellen, dan kan je het ook andersom doen, door het caiway boekje erbij te pakken en daar de codes om de amino afstand bediening als standaard te gebruiken, dan synchroniseerd het geluid met de tv.
Het is eventjes wat werk, maar dat duurt korter dan de frustratie van het niet lukken.
Waar ik bij mij wel achter kwam, is dat als je tevens een humax als decoder aanmeld, die kan storen, gooit bijv. alle knoppen van mijn soundbar in de war.
Succes hoor, hoop echt dat het je gaat lukken!
Groet,
Marian.
op 13-02-2020 12:55 PM
Hallo,
Ik heb hezelfde probleem maar dan met nog een nieuwere versie ontvanger van Caiway namelijk de Kamai 7x van Amino. Mijn vorige, de Amino 6, was in een oogwenk gekoppeld aan de afstandsbediening van mijn QLED 4K 55 inch 55Q70R en was daardoor ook automatisch gekoppeld aan mijn surround system. Als ik de TV aandeed, ging automatisch de ontvanger aan en ook de blueray speler/surround system. Ging allemaal heel makkelijk. Nu kan ik de ontvanger niet vinden in de Samsung lijst en dus ik kan hem niet koppelen, er lijkt ook geen update beschikbaar. Erger nog, nu als ik interactief TV kijken en schakel dan terug naar live, begint het surround system hard ruis te geven, alsof hij idd niet begrijpt wat er gebeurd. De hele koppeling is dus nu weg en ondankt dat ik betaal voor de zogenaamde upgrade van Caiway, ga ik erop achteruit qua faciliteiten vooralsnog. Is hier iets aan te doen vanuit Samsung; met de meeste voor de hand liggende vraag wanneer de Samsung lijst geupdate zou worden met nieuwere ontvangers zodat we weer kunnen koppelen? Andere suggesties voor die halve koppeling nu met surround system? Bedankt, Nicole
op 13-02-2020 02:27 PM
op 13-02-2020 09:39 PM
Sublieme oplossing. Heel erg blij met jouw tip. Lezers inderdaad het werkt
13-02-2020 11:52 PM - bewerkt 13-02-2020 11:53 PM
Fijn om te lezen @Lexx
op 14-02-2020 04:41 PM
Mensen,
Ik heb de oplossing gevonden... mede dankzij EP Stevens in 's-Gravenzande (goede zaak).
Provider: Caiway
Decoder: Amino Aria 710
TV: QE55Q85RAL
Stappen:
- schakel de decoder uit, en de tv aan
- haal de HDMI kabel van de decoder uit de connect box
- schakel de decoder aan
- steek de HDMI kabel in de connect box
de tv zal melden dat er een apparaat etc. is gekoppeld en gaat "zoeken". Je krijgt de melding dat het niet is gevonden oid.
- kies handmatig instellen
- kies in de volgende stappen wat voor jou van toepassing is (provider, postcode etc...)
Zodra je de scherm met het plaatje met "kanaal omhoog" en "kanaal omlaag" verschijnt moet je op één van deze opties klikken.
- Op de vraag of het kanaal is gewijzigd, klik je NEE.
- Je moet minimaal 6 of 7 pogingen blijven proberen...
en dan... zie je plots dat er een optie komt om een model te kiezen. Dit hoefde ik niet want de tv koppelt plots de decoder. Je zult zien dat de zenders dan wel wijzigen.
- bevestigen en klaar.
Hoe lang het blijft werken weet ik niet, maar tot nu toe werkt het bij mij. Decoder uitzetten moet nog wel met de oude AB of handmatig op de decoder
succes allemaal!
op 14-02-2020 05:15 PM
fijn dat je hem aan de praat hebt @Tomb1
Zo deed ik het ook, alleen denk ik de optie "Op de vraag of het kanaal is gewijzigd, klik je NEE" dat ik die niet beschreven had, leek me logisch om die te kiezen.
Maar misschien kan ik je helpen hem uit te krijgen met je samsung afstand bediening.
Bij mij werkt het door op de kleuren toets te drukken, dan zie je op je scherm dat je een "meer" keuze hebt onder de midden toets binnen in de cirkel. daar op klikken en dan zie je onderin helemaal links de uitschakel optie.
op 15-02-2020 10:18 AM
Top👍👍