04-06-2019 10:04 PM - bewerkt 04-06-2019 10:10 PM
Ik heb een Samsung 75NU8000. Ik wil mijn Amino Aria 7X IPTV ontvanger van Caiway graag bedienen met de smart remote van Samsung.
Ik heb het forum al doorzocht en heb alle suggesties die ik hier lees al geprobeerd. Ik heb gekozen voor Provider Entone in plaats van Caiway. Ik heb gezocht op merk ontvanger bij Amino en Entone. Maar ik krijg de universele afstandsbediening van Samung niet in staat op mijn Amino Aria 7X van Caiway te bedienen.
Uiteraard is mijn televisie voorzien van de laatste software.
Moet Samsung zijn database nog bijwerken of weet iemand een oplossing om het toch werkend te krijgen?
Het is namelijk zo'n heerlijke afstandsbediening die smart remote!
op 26-04-2020 08:56 PM
Bij mij krijg ik wel werkende, alleen lijkt hij de koppeling na een nacht weer te "vergeten" en werkt de afstandsbedieningkoppeling niet meer. Hebben meer mensen dit probleem, of dit probleem ondertussen opgelost?
01-05-2020 08:54 PM - bewerkt 01-05-2020 09:01 PM
Hallo,
Had hetzelfde probleem (denk omdat de stroom er af was geweest wegens verbouwing) zelfde oplossing als Tomb1 geprobeerd, werkt helemaal goud !
Bedankt, succes allemaal!
- HDMI eruit
- decoder aanzetten
- HDMI er in
- tv detecteert nieuw apparaat
- instellen volgens de stappen
nu kon ik wel gewoon bij Animo op meer modellen weergeven klikken en Aria 7x stond er weer bij
op 01-05-2020 09:28 PM
@Sjaak24 kijk de instellingen van je tv goed na en zorg dat smart aktief staat.
De amino word vergeten als de stroom eraf is geweest, internet kabel eruit is geweest, of wanneer je hem via je thuis bioscoop laat lopen, althans niet bij mij via mijn soundbar vergeet hij hem ook, dus hdmi rechtstreeks in de tv/smart box vrije poort of nog beter de arc wanneer je die hebt.
op 06-05-2020 11:25 AM
Je andere kabelaanbieder geprobeerd. Helaas met hetzelfde resultaat
op 06-05-2020 11:27 AM
op 06-05-2020 12:53 PM
Wat een gevecht hé, bij mij werkt het echt top, tot nu toe altijd provider amino genoemd en gekozen voor de aria 610, maar ben sportief en heb hem net eruit gegooid en nu geconfigureerd als amino aria 7x en laat het jullie weten of hij hem morgen nog steeds ziet en alle functies nog werken.
Zet snachts altijd wel de decoder uit, dus rode lampje brand dan op de decoder. het verliezen uit het geheugen zou zomaar kunnen dat als hij aan blijft staan, snachts caiway onderhoud pleegt en dan het signaal kwijt is tijdelijk en de tv dan denkt o jee, apparaat is er niet meer.
uitzetten aanzetten gids oproepen opnames alles werkt, enige is de radio gids, die kan niet opgeroepen worden.
Laat het jullie morgen weten.
07-05-2020 10:38 PM - bewerkt 07-05-2020 10:42 PM
@hia @Leo211 @Sjaak24 Heb vannacht de 7x configuratie erin gehouden en werkte vandaag nog.
Vermoed echt dat jullie voor het afsluiten van de tv met de samsung afstand bediening de amino uit moeten zetten en dan de tv.
Daar lijkt echt de oorzaak in te liggen, want houd de tv maar aan en zet de amino uit dan zouden jullie zien dat hij de bron kwijt is.
Toen ik zelf net de amino had, ben ik ook hier gaan zoeken, net als jullie getob van jewelste en ooit komt het echt wel goed.
Wat ook kan werken, probeer het uit, eerst de amino aanzetten (met amino afstand bediening dan wel) en dan pas de tv.
Al mijn hdmi poorten zijn vol, alles kan ik aan en uit zetten en bedienen met de afstand bediening.
Gelukkig heeft amino ook een afstandbediening, even los laten de frustratie en lekker van de tv genieten.