Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Amino Aria 7X bedienen met universele afstandsbediening op 75NU8000

(Onderwerp aangemaakt op: 04-06-2019 10:04 PM)
16653 Weergaven
wewanl
Student
Opties

Ik heb een Samsung 75NU8000. Ik wil mijn Amino Aria 7X IPTV ontvanger van Caiway graag bedienen met de smart remote van Samsung.

Ik heb het forum al doorzocht en heb alle suggesties die ik hier lees al geprobeerd. Ik heb gekozen voor Provider Entone in plaats van Caiway. Ik heb gezocht op merk ontvanger bij Amino en Entone. Maar ik krijg de universele afstandsbediening van Samung niet in staat op mijn Amino Aria 7X van Caiway te bedienen.

Uiteraard is mijn televisie voorzien van de laatste software.

Moet Samsung zijn database nog bijwerken of weet iemand een oplossing om het toch werkend te krijgen?

Het is namelijk zo'n heerlijke afstandsbediening die smart remote! 

26 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @wewanl ,

 

Is de volledige Model Code van de tv UE75NU8000LXXN?

Zie de sticker op de achterzijde van de tv. Het introductiejaar van de tv is 2018.

Is de huidige softwareversie van de tv de 1251.0? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.

 

Heb je Anynet+ (HDMI-SEC) aanstaan? Bij Instellingen->Algemeen->Beheer externe apparaten.

Het kan ook zijn dat de Amino Aria 7X niet over HDMI-SEC beschikt.

HDMI-CEC zorgt er namelijk voor dat apparaten direct herkend worden en ook bediend kunnen worden met de afstandsbediening van de tv.

Mogelijk een compatibiliteits probleem..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
wewanl
Student
Opties

Anynet+ staat aan. Maar het helpt voor geen meter.

Alle type die in de database staan van Samsung met betrekking tot Entone en Amino geporbeerd, maar niets werkt.

Ik hoop dat Samsung zijn database snel gaat bijwerken, want de Amino Aria 7X is al bij diverse Nederlandse providers in gebruik.

Bianca1976
Explorer
Opties
Hallo ik heb precies hetzelfde probleem maar nog geen antwoord gevonden wat werkt
0 Likes
Bianca1976
Explorer
Opties
Ik heb ditzelfde ook door de installateur va EP laten uitvoeren en er is geen enkele connectie die het mogelijk maakt om de super fijne smart remote afstandsbediening volledig te kunnen gebruiken. Deze is echt ideaal voor mensen met een visuele beperking ivm een beperkt aantal knoppen en als je bij toegankelijkheid op de tv de spraak ondersteuning aan hebt is dit top maar sinds ik van XS4ALL naar t-mobile ben gegaan werkt de smart remote afstandsbediening volledig te niet meer en de afstandsbediening van t-mobile is een drama als je een visuele beperking hebt. Er zitten veel te veel ienieminie knopjes op die te dicht op elkaar zitten. Kan iemand mij aub helpen om de smart remote afstandsbediening volledig te kunnen gebruiken?? Ik ben nu de weg kwijt in de bediening van mijn super fijne samsung tv, die ik veel eerder had moeten aanschaffen.
0 Likes
Marian-
Pioneer
Opties

Hoi wewanL Bianca, denk dat ik voor jullie mogelijk de oplossing heb.

Ook lang getobt, de meer optie heeft er ook blijkbaar tijdje uitgelegen lijkt het bij samsung.
Bij mij werkt het nu als volgt met zelfde tv als dkoster de UE75NU8000LXXN alleen een 49 inch, dus niet de 75 inch:
als provider amino kiezen

daarna uit de lijst modellen, ook amino kiezen

Type nummer aria invullen, daarna onderaan die lange lijst, meer opties (mits wifi aangesloten staat) kiezen, dan verschijnen er 3 extra opties, de aria 7 werkt niet, maar de 6 doet alles wat hij moet doen met de samsung afstand bediening.
Het enige wat niet kan, is direkt naar de opgenome programma's gaan, maar kan wel via de home optie.

Marian-
Pioneer
Opties

radio kanalen.jpg
Kleine aanvulling nog voor de ontwikkelaars mocht er een amino 7x afgerond gaan worden.
Het enige wat nog niet lukt, is de radio zenders op te roepen. Het staat wel in beeld, maar zou met een "knop" gewisseld moeten worden. de ch+ch- stap van 5 dat werkt prima.

0 Likes
Tomb1
Apprentice
Opties

Hoi Dick,

 

Ik heb net een QE55Q85RALxxn. Via Caiway een Amino 710 decoder. Vele topics al gelezen...

Alles al geprobeerd, maar op geen enkele manier krijg ik de decoder gekoppeld aan de AB van Samsung. Op de tv heb ik de volgende stappen uitgevoerd. Doe ik iets verkeerd of zie ik iets over het hoofd?

* aanvullend app selecteren - rechtstreeks op tv

* postcode invullen

* zoeken naar serviceprovider -

bij zowel Caiway als "zoeken naar uw serviceprovider" kiezen en Entone invullen, krijg ik de volgende vraag

* tv-invoerproducten selecteren

hier kan ik alleen kiezen uit de 4 HDMI poorten van de connect box

bij het juiste hdmi poort zie ik rechts een klein beeld van de tv zender te zien.

Ik kan dus geen type van de decoder oid invullen. Die optie is er niet...

* kanaal omhoog / omlaag

dit werkt dus niet

 

Alle updates uitgevoerd. Resets gedaan. Heb jij suggesties?

 

dank,

Tom

 

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Tomb1 , Tom,

 

Misschien ook al geprobeerd. De oplossing van @Marian- ?

Die oplossing heeft een 'like' gekregen van @BruceH .

Staat Anynet+ aan? Iets anders kan ik ff niet verzinnen..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
Tomb1
Apprentice
Opties

Hoi Dick,

 

Ik zou wel willen, maar ik krijg dus geen opties te zien om een type decoder in te vullen/zoeken.

 

Ja Anynet staat netjes op "blauw" gevinkt.

Bij welke afdeling/wie kan ik dit aankaarten bij Samsung?

0 Likes