Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Afstandbediening koppelen aan QE55Q9FNALXXN

(Onderwerp aangemaakt op: 12-10-2020 06:29 PM)
272 Weergaven
dennis_fontijn
Apprentice
Opties
Ik heb al lange tijd problemen met mijn toestel QE55Q9FNALXXN die ik in december 2018 heb aangekocht.

De afstandbediening geraakt niet gekoppeld met het tv-toestel.

Enkele maanden terug is dit probleem opgedoken. Telkens dien ik op korte afstand de afstandbediening terug te koppelen met de tv, dit door de return en start/pauze knop 3 seconden in te houden. Soms pakt die het, soms ook niet. Heel vervelend dus.

Momenteel pakt die het niet meer. Ik kan dus enkel mijn tv op starten en afzetten. Verder reageert hij niet. Nieuwe batterijen hebben geen soelaas gebracht. Op iedere druk op de afstandbediening blijven de rode lichtjes enkele keren knipperen.

Na een paar uur het probleem te laten rusten, lukt het me om de koppeling te maken. Maar wederom met de koppeling dus. 
Het gaat dus van kwaad naar erger, waardoor ik nu naar een structurele oplossing op zoek ben en de koppeling niet steeds dient uitgevoerd te worden.

Hoe kan dit opgelost worden?
0 Likes
7 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedenavond @dennis_fontijn , Dennis,

Vervelend probleem. Het is normaal dat de rode led op de Remote knippert als er een toets wordt ingedrukt.

Er kunnen 2 problemen zijn. Of de Remote is defect, of de IR-sensor reageert niet goed.

Knippert deze wel als je een willekeurige toets op de Remote indrukt?

Is er iets wat de IR-sensor zou kunnen blokkeren? Zou je de Remote op onderstaande wijze willen resetten?

Met de tv aan. Verwijder de batterij(en) uit de Remote. Houd de Power button op de lege Remote minimaal 20 seconden ingedrukt.

De batterij(en) terugplaatsen. Opnieuw pairen. Zet de tv uit en dan weer aan.

Eventueel de tv resetten. Ga naar Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten.

Mocht alles geen effect hebben, dan zou je deze Remote onder de garantie kunnen laten vallen.

Er zit tot december 2020 garantie op. Het probleem moet je dan melden bij de leverancier.

Daar loopt je garantie. Niet bij Samsung.

Houd me even op de hoogte..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
dennis_fontijn
Apprentice
Opties

Beste Dick,

Alvast bedankt voor de snelle reply.

Gisteren heb ik beide transacties uitgevoerd, zowel het resetten van de remote als het resetten van de tv.

Helaas niet met het gewenste resultaat, want remote dient telkens nog gekoppeld te worden aan de tv (en soms pakt die het aan, soms ook niet). Deze ochtend nogmaals een test uitgevoerd met hetzelfde probleem.

Ik neem contact op met de verkoper.

mvg

Dennis

DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @dennis_fontijn , Dennis,

Geen dank! Vervelend dat het nog niet is opgelost.

Hopelijk brengt een andere Remote wel een oplossing.

Laat je even weten hoe het afgelopen is? Thanks!

Fijne dag!

Groet, Dick
emway
First Poster
Opties

Hoi, ik heb precies hetzelfde probleem al de laatste paar weken, mogelijk door firmware update 1300 in augustus?

Batterijen vervangen, reset van alles. Dan gaat het weer goed en dan is de tv de koppeling weer kwijt met de afstandsbediening. Soms lukt het koppelen ook helemaal niet. Erg vervelend.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemiddag @emway ,

Precies hetzelfde probleem met welke tv 🤷‍♂️?

Wat is de volledige, dus incl. de letters XXN op het eind, Model Code van de tv?

Zie de sticker op de achterzijde van de tv. Wat is de huidige softwareversie van de tv?

Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.

Groet, Dick
0 Likes
emway
First Poster
Opties

QE55Q9F ... de nummers daarna weet ik niet, hangt aan de muur dus kijk niet even makkelijk aan de achterkant 😕 sorry, is er een andere manier om dat te zien?

firmware is van augustus 1300.4

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemiddag @emway ,

Bedankt voor de info! De rest van de Model Code is even niet belangrijk. Standaard check.

De softwareversie (1300.4) van de tv is de laatst beschikbare.

Het lijkt mij geen software probleem, anders waren er meerdere klachten hierover binnengekomen.

Mag ik aannemen dat je de tips richting Dennis al hebt doorlopen?

Groet, Dick
0 Likes