op 16-08-2020 02:46 PM
Kan er mij iemand helpen.
Ik heb dagelijks problemen bij het aan/uit zetten van de tv.
Zowel met afstandsbediening v Telenet (nieuwe hardware) of bijgeleverde afstandsbediening.
De tv gaat aan, rood lampje is weg, maar krijg geen beeld. Ook werkt op de afstandsbediening enkel de power knop.
Beste oplossing, stekker uithalen en terug steken.
Ook het uitschakelen werkt meer niet dan wel. Tv valt uit en springt terug aan. Of beeld gaat weg maar tv ligt nog aan (rode lamp brandt niet)
Er is reeds een technieker langsgeweest die de kabel vervangen heeft. Maar deze veronderstelt dat het eerder een software fout is tussen Telenet/Samsung.
Die kabel heeft dan ook geen hulp geboden.
Iemand een oplossing?
Samsung een kant en klare oplossing?
Heb deze tv sinds december en dit probleem heeft zich van dag 1 voor gedaan.
Tv zou softwarematig up to date moeten zijn.
Bedankt voor alle hulp alvast
op 16-08-2020 03:22 PM
Goedemiddag @Lapeire ,
Heb je misschien wat meer informatie over de tv? Wat is de volledige, dus incl. XXN op het eind, Model Code van de tv? Deze staat normaliter op de sticker op de achterzijde van de tv, maar de tv hangt natuurlijk tegen de muur.
Misschien op het aankoopbewijs? Of anders bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Wat is de huidige softwareversie van de tv? Ga naar Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Welke kabel is er vervangen? Zou je de tv een poos 'kaal', dus zonder aangesloten devices, willen laten draaien?
Graag hoor ik van je..
op 16-08-2020 03:37 PM
Dick,
Waarschijnlijk deze dat je vraagt
Software: 1361 - nieuwste (net nog gekeken)
QE55LS03RASXXN
Kabel is die invisible cable naar de connect box. Deze gratis gekregen v Samsung en door technieker geplaatst. Maar bleek geen oplossing.
Grts
op 16-08-2020 04:25 PM
Hoi @Lapeire ,
Bedankt voor de 'like'! Die bedoel ik idd. De softwareversie is up-to-date.
Ook even gecheckt op de site.Ik heb m'n twijfels of dit een software issue is.
De vraag om 'kaal' te laten draaien, is bedoeld om uit te sluiten of het aan de Telenet TV-box zou kunnen liggen.
Zou je misschien eerst de Telenet TV-Box willen herstarten? Zie:
https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/hoe-herstart-ik-mijn-digibox-digicorder-manueel/
Zonodig de tv resetten. Ga naar Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten.
Graag hoor ik weer van je..
op 18-08-2020 08:49 PM
Dick,
Alles gedaan.
Het probleem zit waarschijnlijk bij Telenet. Of toch de connectie v de afstandsbediening.
Met het Samsung bakje heb ik gn probleem om aan/uit te doen.
Nu gebruik ik dus beide.
Samsung voor aan te leggen - Telenet voor de rest.
Mocht je nog een idee hebben voor Samsung weg te laten. Let me know. Maar ik denk dat het software matig een soort fout is.
Telenet zet tv eerder op standby (die schilderij functie of dergelijke).
Groeten Thomas
op 19-08-2020 07:42 AM
Goeiemorgen @Lapeire, Thomas,
Inderdaad alles gedaan. Op dit moment sta ik even droog met tips.
Je zou nog Hulp op Afstand kunnen inschakelen:
https://www.samsung.com/nl/support/remoteservice/
Daar staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Misschien dat hun je wat verder kunnen helpen.
Houd me even op de hoogte van de voortgang..