op 15-12-2020 09:17 PM
Hallo,
İk heb een 55ru8000 niet eens een jaar oud.
Tv beeldscherm is uit het niets uitgevallen en wilt niet meer opstarten, iedere keer gaat de tv aan komt er een logo van Samsung led tv te staan, gaat vervolgens weer uit. Dit herhaald zich iedere keer. Wie kan mij hierbij helpen.
op 15-12-2020 09:26 PM
Goedenavond @metehan ,
Dat klinkt niet gezond! Als je het Samsung logo in beeld ziet verschijnen, wordt dit meestal veroorzaakt door een defect aan de voeding.
De tv komt dan in een ’continuous endless reboot loop’ terecht. Zou je, om uit te sluiten, de tv een poos spanningsloos willen zetten?
Graag hoor ik van je..
op 15-12-2020 09:30 PM
Hallo Dick,
İk heb het dagen lang spanningloos gelaten. Maar toch doet die het zelfde.
İk leef momenteel in Turkije, heb het hier laten kijken naar Samsung Turkije. Zij konden de probleem niet vinden. Ze gaven aan dat het waarschijnlijk de paneel was.
op 15-12-2020 09:50 PM
Hoi @metehan ,
Dit is, zoals ik eerder zei, een defect aan de voeding en moet gerepareerd worden.
Als de volledige Model Code UE55RU8000SXXN is, dan is het introductiejaar 2019.
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
De aankoopdatum is bepalend voor de garantie. Die zal er nog wel opzitten.
Je moet dit melden bij de leverancier, want daar loopt je garantie. Niet bij Samsung..
op 15-12-2020 09:57 PM
Beste Dick,
İk ben net erachter gekomen dat de model niet overeenkomt. Modelnummer van mijn tv is UE55RU8002UXXH .
15-12-2020 10:05 PM - bewerkt 15-12-2020 10:05 PM
Hoi @metehan ,
Dat is geen Benelux model, maar een tv geschikt voor o.a Hongarije.
Als je de tv in Turkije hebt gekocht, dan moet je dit aanmelden bij de leverancier aldaar..
op 15-12-2020 10:13 PM
Beste Dick,
İk heb de tv gekocht in Nederland. Bij Camera express in Rotterdam. Heel vreemd dit , waarschijnlijk om goedkoper uit te komen verkopen de geen Benelux modellen.
op 15-12-2020 10:42 PM
Hi @metehan ,
Daar heb je inderdaad gelijk in. De tv's worden dan goedkoop ingekocht in bv. Duitsland of Italië.
Kamera Express doet dit soms ook. Ik verbaas me echter over het feit dat de tv daar zonder problemen werkt.
Deze tv's worden namelijk geschikt gemaakt voor de Benelux. Je zou daar dan bv. geen Nederlandse apps hebben.
Maar goed. Dan moet je dit dus melden bij Kamera Express. Ik vraag me alleen af hoe ze een monteur moeten sturen.
Ik heb dit niet eerder bij de hand gehad..
op 15-12-2020 10:53 PM
Beste Dick,
İk kon gewoon netflix, youtube etc gebruiken.
Kan ik misschien van ergens voeding kopen en hier erop laten zetten. Mijn tv is hier al open geweest door Samsung Turkije, dus waarschijnlijk is de garantie zegel ook verlopen.
Kan ik van ergens toch wel aan de voeding komen. Zo ja, hoe doe ik dat?
15-12-2020 11:06 PM - bewerkt 15-12-2020 11:19 PM
Hoi @metehan ,
Dat is niet zo simpel, want je hebt er speciaal gereedschap voor nodig. Hierbij de Nederlandse onderdelensite:
https://www.samsungonderdelen.com/samsung-model/ue55ru8002uxxh.htm?popular=yes
Klik op Voeding (print). Daarna zie je de Moeilijkheidsgraad. Klik op het blauwe rondje met uitroepteken.
Eigenlijk kan alleen een monteur bepalen wat er precies defect is.
Vandaar dat ik eerder 'meestal de voeding' schreef. Straks heb je iets vervangen wat misschien niet de oorzaak is..