op 24-09-2020 06:30 PM
Hallo,
Sinds kort werkt mijn Samsung 55RU8000 tv niet meer. Als ik hem aanzet crashed deze eerst (reageert niet meer op invoer) en een paar seconden daarna herstart hij. Dit allemaal binnen een minuut. Het maakt niet uit welke app ik gebruik, het gebeurd zelfs in het startscherm. Ik heb de laatste software update geïnstalleerd en er zijn geen andere apparaten aan de tv verbonden. Ik heb zowel wifi als bekabeld internet geprobeerd, en heb de tv natuurlijk gereset. Weet iemand wat dit kan zijn?
Groeten,
David
op 24-09-2020 07:25 PM
Goedenavond @davidhuisman , David,
Dat klinkt niet gezond! Is de volledige Model Code van de tv UE55RU8000SXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
Als je nog in het Menu kunt komen: Is de huidige softwareversie van de tv de 1361.0?
Ga naar Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv. Hoor je ook een klikkend geluid bij het herstarten?
Het lijkt op een defect aan de voeding. Zou je, om uit te sluiten, de tv een poos spanningsloos willen zetten?
Als dit geen succes heeft, dan vrees ik dat er een monteur naar moet kijken. Het introductiejaar van de tv is 2019.
De aankoopdatum is bepalend voor de garantie. Meestal 2 jaar. Dit probleem moet je melden bij de leverancier.
Daar loopt namelijk je garantie. Niet bij Samsung. De leverancier moet dan een monteur regelen.
Graag hoor ik van je..
op 24-09-2020 07:35 PM
Dat is inderdaad het type nummer en de softwareversie. Ik hoor geen klikkend geluid bij opnieuw starten. De tv heeft al een tijd uit de voeding gezeten, maar dat helpt niet. Ik ga contact op nemen met de leverancier (in feb dit jaar gekocht).
Bedankt!
David
op 24-09-2020 08:02 PM
Hoi @davidhuisman , David,
Vervelend dat dit met zo'n jonge tv gebeurt! Een klikkend geluid komt vaak voor als er een elco van de voeding defect is.
Hoeft niet. Kan ook nog het moederbord zijn. Hopelijk is het snel opgelost. Houd je me even op de hoogte?
Ondanks alles toch een fijne avond toegewenst!